יובל קשת בת ה-24 ומתן לוזון בן ה-25, נהרגו אתמול (חמישי) בתאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה סמוך לנואיבה. חבריהם, חמישה ישראלים נוספים, אשר הדריכו איתם בפנימיית בויאר המוכרת בירושלים, נפצעו. אלברט גבאי, אביה של אחת הפצועות, שוחח הבוקר (שישי) עם גלית ויואב ושיתף במצבה של בתו.

"היא פגועה פיזית ברגליים, אבל אני מודאג מהנפש שלה. אני לא יודע איך היא תתמודד עם האובדן הקשה", אמר גבאי ושחזר את השתלשלות האירועים: "אתמול הם עלו על רכב מסחרי שיש בטאבה, הנהג המצרי נסע מהר. היא סיפרה לי שהיא העירה לו וביקשה ממנו שיסע יותר לאט. אז הוא לקח עקיפה ונכנס חזיתית ברכב ממול. מי שישב בצד השמאלי ליד החלון אלו שני ההרוגים, החברים שלה, אחד מהם הוא חבר שלה".

אחד מהם היה בן הזוג שלה?
"כן. החבר שלה, הבן זוג שלה, הדריך איתה. הילדה ממש שבורה, עוד לא התחלנו את הטיפול כי רק בשש בבוקר קיבלנו את האמבולנס, עוד לא היה לי זמן לחבק ולעודד אותה. אבדה כבדה מאוד".

במהלך השיחה, גבאי סיפר כי הוא ביקש מבתו בימים שלפני הטיול לא לנסוע לסיני. "התחננתי אליה, אמרתי לה שלא תיסע. כל כך חששתי ופחדתי מהנסיעה הזאת, חששתי מהטרור, מכל מה שקרה בעבר. היא אמרה לי שהיא גדולה ושכיף שם. אתמול בבוקר היא אמרה שהם ממשיכים לעוד לילה, אבל שלא אדאג כי הם קרובים לגבול".

אלא שאחר הצהריים, גבאי הבין שקרה אסון. "לקראת 16:00 ראיתי שיש תאונה בסיני בחדשות של הדסק, אני עיתונאי. הלב שלי, לב של אבא, ניבא רעות. ניסיתי להשיג אותה בכל דרך, התקשרתי גם לחבר, גם לחברות ואף אחד לא ענה לי. השתגעתי".

מה אתה אומר להורים שרואים אותך עכשיו?
"אל תשלחו את הילדים שלכם לסיני. מעבר לחשש שאין לנו שם ביטחון מלא, לנהגים המצרים יש תרבות נהיגה מאוד מפחידה, עובדה שזה קרה. תודה לאל שקיבלתי את הילדה שלי במתנה, אבל איבדנו הרבה. אנשים מדהימים, מלח הארץ, מדריכים בפנימייה של מחוננים שהיו אצלנו בבית. זה קשה, אנחנו עוד לא מעכלים, המכה החזקה עוד לא הגיעה. איבדתי שני אחים וזוג הורים ואני לא יודע איך להתמודד, איך להרגיע את הבת שלי מהאסון הזה, אנחנו בחלום בלהות",