יותר מעשרה ימים חלפו מאז שטטאינה גולדין, תושבת אשדוד, זיהתה את אימה בסרטון שהועבר אליה לוואטסאפ. בו, האם תועדה צועדת ברחבות ההרוסים של העיר מריופול וזועקת לעזרה. מאז, היא פועלת ללא הרף למען איתור אימה והצלתה מהתופת.

ביום חמישי האחרון, גולדין שוחחה עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר", והודתה כי היא אובדת עצות. "הפעם האחרונה שדיברתי עם אמא הייתה בשני במרץ, מאז אני לא יודעת מה המצב שלה. אי אפשר ליצור קשר עם אף אחד", סיפרה גולדין בכאב, "לראות אותה צועדת ברחוב, ליד הבית המופצץ שלה, מתחננת לאוכל ומים, זה מאוד קשה".

היום (ראשון), גולדין התיישבה לשיחה פתוחה עם גלית ויואב, וסיפרה כי עדיין לא הצליחה לאתר את אימה, זאת על אף המאמצים הנרחבים שהיא משקיעה."עד כמה שזה ישמע בלתי נתפס במאה ה-21, לא הצלחתי ליצור קשר עם אף אחד - למרות כל הפניות והנסיונות בעזרת ראש עיריית אשדוד והחמ"ל", סיפרה גולדין ושיתפה בתחושות הקשות שמלוות אותה: "זה כמו קבר אחים אחד גדול, לא עוזבת אותי המחשבה שאלו עשר השניות האחרונות שנשארו לי ממנה".

_OBJ

מה את מצליחה להבין על המצב שם?
"המצב הרבה יותר גרוע, מאז שהחלו לכבוש את העיר באופן מסיבי ב-2 במרץ. פיצצו את תשתיות המים, חשמל, גז והתקשורת. העיר מופצצת על ידי מטוסים שמורידים בניינים, ופצצות של טון וחצי שמשאירות בור של שמונה מטר באדמה. אני רוצה לקוות שאמא שלי נמצאת במקלט, זאת למרות שאין מקלטים שבנויים באופן מיוחד כדי להסתתר בזמן ההפגזות - המצב מאוד קשה".

איך את לא משתגעת?
"אני צריכה להציל את אמא שלי, היא זועקת לעזרה ברחוב, אני לא יכולה להרשות לעצמי להשתגע".

למי פנית לעזרה?
"כאן בישראל אנחנו רגילים למלחמה, אבל למלחמה שיש בה כללים. צריך להבין שהעיר נמצאת בתוך טבעת הרמטית לחלוטין, אף עכבר לא נכנס ולא יוצא. פניתי לכל הרשויות, ובעזרת החמ"ל באשדוד פנינו לבית חב"ד, איחוד ההצלחה ומשרד החוץ. פניתי גם לאלוהים, זאת הכתובת שאני הכי בטוחה בה כרגע".

עד לפני שלושה שבועות, אימה של טטאינה הייתה אישה עצמאית שתחזקה עסק משלה בכוחות עצמה. גולדין, מתארת אותה כאישה חזקה, שגידלה את אחיה בבית יתומים, לאחר תאונה קשה שגבתה את חיי אביה והותירה את אימה במצב קשה. "זאת תחושה של חוסר אונים לראות את אמא שלי מתחננת לאוכל. היא עזרה לכל כך הרבה אנשים. היא גידלה את אחיה מגיל 10 בבית יתומים, לא היה אף אחד שיתמוך בה - יש תחושה שהשמיים נופלים והרצפה נעלמת", שיתפה גולדין וסיפרה כי כעת אותם אחים שאמה טיפלה בהם, מתגוררים ברוסיה - 40 ק"מ מהגבול".

ומה את שומעת מהאחים שנמצאים ברוסיה?
"אנחנו מנסים לתמוך אחד בשנייה, אבל המצב מאוד קשה".