רס"ן רז פרץ ז"ל ונועם וייסמן היו אמורים להתחתן אתמול, שבעה במרץ. חמישה חודשים לפני, בשבעה באוקטובר, רז שהיה מפקד פלוגה בגדוד 51 של גולני, נפל בקרב כשהגן על חיילים ואזרחים. לאחר נפילתו, המשפחה פנתה ליוצר ולזמר אושר ביטון בבקשה שינצחו בשיר. ואכן, אתמול, מה שהיה אמור להיות יומם המאושר של רז ונועם, הפך ליום סמלי בו יצא קליפ השיר "כמה טוב שבאת", בו נועם משתתפת.

הבוקר, בנוכחותה של נועם, אושר ביטון ושיר אוזן שכתבו והפיקו את השיר, ביצעו גרסה מרגשת במיוחד, ואושר לא הצליח לכבוש את ההתרגשות. "הזמן מרפא כל כאב שבלב, באמת. הסיפור הזה כל כך קשה שקשה לי לשיר את זה אפילו. להמשיך קדימה, באמת, יש סיבה להכל ואני מאמין שרז נמצא במקום טוב. מן השמיים תנוחמו", אמר הזמר ופרץ בבכי.

"היו הרבה פניות, אבל האבא פנה אליי אם אוכל לכתוב שיר לזכר רז. אמרתי לעצמי: 'איך אביא שיר שמספר סיפור?'. כתבנו את השיר כאילו רז מדבר אליה מגן עדן, אומר לה שהוא במקום טוב, שתמשיך הלאה ושהכל בסדר. זה השיר הכי כואב שעשיתי בחיים", סיפר עוד קודם לכן.

מה עשית כדי להתחבר לדמות של רז?
"כתבתי יחד עם שיר אוזן שגם הפיק את השיר. כתבנו בית ופזמון וזה פשוט זרם. שלחתי את זה לאבא ופשוט אהבו את זה. המשפחה כל כך רוצה להנציח את רז, ועשו את זה במהירות. צילמנו קליפ והכל זרם".

כאמור, נועם השתתפה בקליפ כשהיא לבושה בשמלת כלה אותה הייתה אמורה ללבוש בחתונתם. "בהתחלה היה לי קשה מאוד עם הרעיון. רק הדהדה לי בראש ההנצחה שלו ועשיתי השתדלות גדולה בשביל שידעו מי זה רז, שיכירו את הזוגיות שהייתה לנו. אין לי מילה אחת להגיד, ביום אחד זה נעצר".

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎אושר ביטון | osher biton‎‏ (@‏‎osher_biton18‎‏)‎‏

איך התארסתם?
"בשנה שעברה, בסוף השבוע של יום ההולדת שלי הוא לקח אותי למלון. לא ידעתי מההצעה, הופתעתי. זה היה על השולחן, זה היה בזמן מדויק. היינו אדם אחד, זה גורל, הזיווג הכי הגון".

ואתמול, שבעה במרץ, הייתם אמורים להתחתן.
"כן, אחרי חצי שנה של הכנות, הוא סגר הכל מראש. הציע ועדכן בתאריך, אמר לי לשריין. הוא ידע כל החיים מה הוא רוצה, סמכתי עליו".

איך עבר עליך אתמול?
"לא מתעכל בכלל, זה הגיע מהר מדי. הייתי עם המשפחה, הלכתי גם לבית העלמין לבד. השמעתי לו את השיר של אושר, שייראה מה עושים בשבילנו".

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎NOAM VAISMAN‎‏ (@‏‎noam_vaisman_‎‏)‎‏

למרות שחשובה לה מאוד ההנצחה, נועם הודתה כי העיסוק גובה מחיר. "לא אשקר, קשה להתעסק בהנצחה כל הזמן, זה מכניס אותך שוב לסיפור שאת עוד לא מעכלת", אמרה.

כל החיים כבר היו מתוכננים. את מצליחה לחשוב על אהבה?
"לא, אמרו לי שאני עוד צעירה, אבל אני מרגישה שהחיים שלי נעצרו בשבעה באוקטובר. זה קיצוני מדי, כל החיים כבר היו מוכנים, הכל מתוכנן וחיכה לנו מעבר לפינה. ספרנו את הימים והייתה אמורה להיות השנה הכי שמחה בחיים שלנו. הכל נגדע".