לפני פחות מחודש, לינוי אשרם עשתה היסטוריה וגרמה למדינה שלמה לחוש גאווה לאומית אדירה כשזכתה במדליית זהב ראשונה לישראל בענף ההתעמלות. היום (שישי), האלופה האולימפית הגיעה יחד עם הוריה ל"גלית ואילנית" (קשת 12), ששודרה עם גלית גוטמן וסיוון קליין, שם סיפרה על התוכניות להמשך הדרך וגם זכתה להפתעה מרגשת מלא אחרת מאשר נדיה קומנץ'.

"ידעתי שגם אם זה כסף, אז יש לי מדליה אולימפית. היה לי חשוב המדליה, לא משנה לי באיזה צבע היא, הייתי מאושרת". בצניעות כובשת, מספרת אשרם על הזכייה, ומוסיפה "אני רוצה לעשות את התרגילים הכי טובים שאני יכולה ולשאוף הכי גבוה שאני יכולה ולא למקום מסוים".

לאחר הזכייה, אשרם הופתעה לגלות שנדיה קומנץ' בירכה אותה בטוויטר, ואמה נזכרת בפעם ההיא בה היא אמרה למאמנת "הבאתי לך את נדיה קומנץ' הבאה". היום, אשרם והוריה הופתעו לגלות שסרטון מרגש במיוחד חיכה להם מהאלופה קומנץ', וזה מה שהיה לה לומר ללינוי: "עשית היסטוריה עבור המדינה שלך ומעכשיו והלאה את אלופה שנותנת השראה לדור הצעיר שירצה ללכת בדרך המוצלחת. מצאת את התשוקה לספורט, עבדת קשה, אתגרת את עצמך והוכחת שלפעמים חלומות מתגשמים. אני רוצה להצדיע ולהודות להוריך שתמכו בך במהלך כל השנים". 

לינוי אשרם מגיעה עם ההורים לאולפן (צילום: מתוך גלית ואילנית, באדיבות ספורט 1)
מאלופה אחת לאלופה אחרת | צילום: מתוך גלית ואילנית, באדיבות ספורט 1

כפי שאמרה גם נדיה, לינוי חוזרת ומזכירה שההצלחה שלה לא יכלה לקרות ללא הוריה שתמכו בה לאורך הדרך. אורן, אביה של אשרם מספר "אנחנו בתור הורים השקענו המון, בסוף ההשקעה משתלמת". כשאימה חדווה נשאלה איך זיהתה שזה הכיוון הנכון ללינוי כבר מגיל 6, היא השיבה: "כשהיא הייתה קטנה היא הייתה תזזיתית, היא הייתה צריכה משהו שירגיע אותה וייתן לה סיפוק. ברגע שהיא נכנסה לאולם הספורט פשוט ראיתי את הניצוץ בעיניים שלה. היא ישר אמרה 'אמא את זה אני רוצה'".

אבל בין כל ההצלחות וההישגים, לינוי שיתפה על רגע משבר קטן שחוותה: "הייתה פעם שבאתי ואמרתי לאמא שלי 'אני לא רוצה יותר, ופרשתי'". הוריה שלא התרגשו מההצהרה, נתנו ללינוי להחליט בעצמה. "לא הכרחתי אותה, לקחתי אותה לראות דברים אחרים", אומרת חדווה. כפי שכולנו יודעים כבר יודעים היום, זה לא החזיק הרבה זמן ואשרם מספרת: "הייתי בבית ואחרי חודש בכיתי ואמרתי 'אני רוצה לחזור'".

אני יכולה לשאול אותך מה הפסדת בילדות?
"אני לא חושבת שהפסדתי משהו, על כל מה שאפשר להגיד שהפסדתי אני יכולה להשלים. כל מה שאני רוצה אני יכולה להמשיך אחר כך, ההתעמלות נגמרת מתישהו".

למה את מהססת לגבי האולימפיאדה הבאה?
"החוקה משתנה, לפעמים החוקה מתאימה ולפעמים לא. החוקה שתהיה בשלוש שנים הקרובות שונה לגמרי מזאת של עכשיו. בנוסף, יש המון פציעות וזה קשה בריאותית".

ומה עכשיו?
"אני עוד מעט אחזור להתאמן, אני עדיין נחה. אחזור לספורט ואתחיל ללמוד בוינגייט, ואז נראה".