"שחקן זר" מספרת על כדורגלן ישראלי שנקנה על ידי קבוצת הפאר צ'לסי ומנסה להפוך לכוכב כדורגל בינלאומי. האם אפשר היה לכתוב סדרה דומה על מוזיקאי ישראלי שהוזמן על ידי להקת הפאר ארקטיק מאנקיז להופעה משותפת ומנסה להפוך לכוכב רוק בינלאומי? אולי, אבל אז זו היתה סדרת מדע בדיוני.

אם הכדורגל הישראלי לא ממש בעניין של לצמצם פערים ממקביליו באירופה, המוזיקה הישראלית ועולם הפופ העכשווי אפילו לא חיים באותה פלנטה. לכן, מוזיקה היתה דרך טובה בשבילנו להדגיש את הפערים הטרנס-גלקטיים בין הגיבורים הישראליים של הסדרה, לסביבה האנגלית שהם נקלעו אליה. אם בני משפחת מיוחס הם דגים מחוץ למים, המוזיקה בסדרה היא היבשה. ומכיוון שהתרומה של הבריטים לעולם המוזיקה עולה אפילו על התרומה שלהם לעולם הכדורגל, היה תענוג לבחור לסדרה כמה נציגים מהפרמייר ליג של הפופ העולמי. הנה הם לפניכם:

Supergrass – za

סופרגראס היו בשנות התשעים מלהקות החזית של הבריט פופ, הז'אנר שהחזיר את הצבע ללחיים הוורדרדות של המוזיקה האנגלית. אלא שהקטע הזה לקוח מתקליט מאוחר של הלהקה, הרבה אחרי שההייפ נגמר, ורק אלוהים והעורך של הסדרה רוני קלימובסקי יודעים איפה הוא מצא את "ZA", שהפך לנעימת הפתיחה שלנו.

 

The specials – a message to you rudy

הספשלז, חוד החנית של הסקא הבריטי, הפכו את המוזיקה האנגלית הטהרנית לחגיגה מולטי אתנית, גם בצליל וגם בהרכב החברים. ומבחינתנו, תזכורת שבאנגליה יש מהגרים שהשתלבו קצת יותר טוב ממשפחת מיוחס. בתור להקה מוחקת גזענות הם התאימו לסיים את הפרק שבו אדיר, נופית וחני עושים בושות במפגש עם זוג אפריקאים. מכיוון שהשיר (קאבר לקטע רגאיי ישן), עוסק במישהו שמסרב להתבגר ולעשות משהו עם החיים שלו, הוא מתאים גם לשתי דמויות בסיפור השני בפרק – דוד אהרון (דובהל'ה גליקמן) ופרדי. האמת שלאור המילים שלו, a message to you rudy, הוא היה יכול להקרא בקלות a message to you freddy.

 

Sandie shaw – puppet on a string

השיר שמסיים את הפרק שבו אדיר מזמין את שחקני הקבוצה לצפות איתו באירוויזיון הוא הזוכה (הבריטי) באירוויזיון של שנת 1967. וגם תזכורת לתקופה שבה האירוויזיון נחשב לאירוע מכובד גם במקומות שאינן ישראל, לטביה או חדרי המתנה במרפאות לשינוי מין. עובדה שאנגליה, שהיום מיוצגת בתחרות על ידי הרכבים שנכשלו כלהקות פאבים, שלחה אליו אז את אחת מזמרות הפופ הגדולות שלה.

 

Arctic monkeys- leave before the lights come on

השיר שמופיע בסוף הפרק הראשון ושלא מופיע באף דיסק של הארקטיק מאנקיז, מה שבעבר נקרא B-SIDE והיום נקרא שיר קצת פחות מוכר שיש ביו טיוב. במקור השיר מדבר על בילוי לילי עם מישהי שהתחיל כהבטחה גדולה והסתיים במפח נפש, מה שמתאר יפה את התחושה של בני משפחת מיוחס אחרי הלילה הלונדוני הראשון שלהם.

 

Sex pistols - Anarchy in the uk

האנטי המנון של הסקס פיסטולס שעם השנים הפך בעצמו להמנון של אומת הפאנק עד שאפילו פרדי והגפילטע סאקרס עשו לו גירסה יידשאית משלהם שמופיעה בפרק 6. השיר יצא בשנת 76 כשלונדון הייתה הממלכה של סיד וננסי ולא הנדל"ן של מירי ובבו

 

ELO- night train to london

אחד הלהיטים הגדולים של ELO או באילן בן שחרית: תזמורת אורות החשמל. בכל מקרה מדובר על אחת מלהקות הפופ הבריטיות הגדולות והלא מוערכות מספיק והשיר מסיים את הפרק האחרון של הסדרה כשלא ברור אם הרכבת הבאה של משפחת מיוחס תהיה התחתית בלונדון או הכרמלית בחיפה.

"שחקן זר" מסיימת עונה, הערב אחרי "מאסטר שף"