נדירות הפעמים בהן ניתן לשמוע בזמן אמת איך נרקמת קנוניה להשתלט על הון עתק, אבל הערב (חמישי) ב"חשיפה" היינו זבוב על הקיר בחדר בו התקיימות השיחות הסודיות שאף אחד לא רצה שנשמע. קשה להאמין שמי שניהל אותן הוא המועמד המוביל לתפקיד ראש המשמר הלאומי, יועץ בכיר לשר לביטחון לאומי, ניצב בדימוס שחבר לעבריין מורשע, בשביל בצע כסף - ומאחורי גבה של אישה אחת.

מישל ארליך לא מבינה איך זה קרה לה, איך יום אחד היא מצאה את עצמה בחזית מול כוחות גדולים וחזקים ממנה. "כעסתי על עצמי שלא הלכתי עם תחושות הבטן שלי, היא אמרה: 'תברחי', את מסתכלת לאחור ופתאום את שמה לב לדברים, פתאום את מתחילה לראות את הרמזים שהייתי צריכה לקלוט אז - שכחתי לסמוך על עצמי".

עד לפני חמש שנים מישל הייתה נשואה לאחד מאנשי העסקים החזקים בישראל - גל ארליך - מייסד האימפריה הכלכלית קבוצת ארליך, משרד מוביל בעולם בתחום הפטנטים, מי שחולש על נדל"ן בארץ ובחו"ל. אבל אחרי 15 שנות נישואים, מישל וגל נפרדו ומהר מאוד הליך הגירושים הפך למלחמה שעל הכף ההון העצום של המשפחה. "עברתי תקופה קשה, לא רק במישור הגירושים, אלא גם בבית. כל העולם בצד שלו ואת עומדת לבד. הגרוש שלי בן אדם ידוע בציבור, יש לו הרבה קשרים, אין לך צ'אנס", משתפת מישל.

מישל ארליך (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

>> הפרק המלא של "חשיפה" זמין כעת גם ב+12

השמועה על זוג המיליונרים שנקלעו למחלוקת בגירושים מגיעה עד לקומה ה-63 במגדל היוקרה ברמת גן -הישר לאוזניו של סנסציית הנדל"ן אשר בן עוז. בן עוז, עבריין לשעבר שעמד במרכזו של אחד מפרקי "חשיפה" בעבר, יוצר קשר עם מישל בימים שקדמו לפריצה בעולם הנדל"ן. הוא טוען כי יש בידיו מידע שיכול לעזור במצב בו היא מצויה. "הוא מציע להיפגש, אני יוצאת החוצה ואני רואה את הבן אדם ומקבלת תחושות מאוד לא טובות בבטן", היא ממשיכה.

מישל לא מאמינה לדבריו של אשר כי הוא יכול להגיע למידע ששווה זהב; נכסים וחשבונות בנק שבעלה מסתיר ממנה לכאורה, אך הוא לא יעשה זאת לבד, אלא בעזרת שכנו לבניין. "אני באמת גאה להגיד לך שמי שעוזר לי זה אורי בר-לב, מספר שתיים במדינת ישראל במשטרה, הוא סמפכ"ל המשטרה לשעבר", נשמע אשר אומר למישל, "אורי סומך עליי, מביא לי את הקשרים שלו".

ניצב בדימוס אורי בר-לב כמעט מונה למפכ"ל המשטרה, עד שנפתחה נגדו חקירה בחשד להטרדה מינית. בר-לב בחר להתנצל, תלה את המדים, והתיק נסגר. היום הוא שוב במרכז העניינים, מייעץ לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, והוא אחד המועמדים המובילים לתפקיד ראש המשמר הלאומי שיוקם בקרוב.

טרם תחילת הדבר, בר-לב מסכם עם אשר את אופן הפעולה. "אני עושה איתך הסכם גב אל גב שאומר שמכל מה שאתה מקבל בחלק הזה אני מקבל חצי ואתה מקבל חצי", אומר בר לב לאשר בשיחת טלפון, "מספיק שיהיה כאן 30 מיליון שקל ואז יש לנו ואחד ערימה לכל שחקן בחגיגה הזאת".

בר-לב קובע פגישת היכרות עם מישל, כשהמטרה לשכנע אותה לסמוך על עבריין מורשע לשעבר על רקורד של עבירות מרמה ולחתום עימו על חוזה - אשר בן עוז. "מאוד התרשמתי, הוא מציג את עצמו, מדבר יפה, שאלתי אותי אם הוא סומך על אשר, הוא אמר לי כן, שהוא יודע שהוא באמת מכיר את האנשים הנכונים ואיפה שצריך הוא יעזור לו", משחזרת מישל את הפגישה במהלכה בר-לב מסביר כי הוא יהווה כוח עזר עבור אשר ומסביר לה מדוע הוא עושה זאת: "הוא אומר לי שגם הוא עבר גירושים קשים, שהוא יודע איך זה. אמר שכשאני צריכה אותו הוא שם בשבילי. אני חשבתי שאלוהים שלח לי מתנה".

אשר בן עוז (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

בר-לב תפס פיקוד על האירוע. אחרי שהכשיר את אשר בן עוז ושם אותו בפרונט של המבצע לאיתור הנכסים המוסתרים לכאורה מפני מישל, בר-לב ממליץ למישל על עו"ד ענת גוטליב-שטיינמץ. "אני פוחד מעו"ד אחר, הוא לא יספר לנו שהוא נפגש איתה ושהוא עושה איתה הסכם כזה או אחר. לכן אני אומר שאני חייב שליטה מוחלטת, אם לא תהיה זה יזלוג לנו מהיד. ההיא תגיע לפשרה עם בעלה ואנחנו נמצא את עצמנו בבית משפט, לא רוצים להיות שם", מסביר בר-לב לאשר בשיחת טלפון את הסיבה להמלצה. "הוא אומר שהוא מכיר אותה היטב והוא מאוד סומך עליה. הרגשתי את העוצמה שלה, שהיא שולטת, שזאת לא פעם ראשונה שהיא מתעסקת בתיק בסדר גודל הזה, תוך שנייה היה לי צוות מושלם", מספרת מישל על החולייה החדשה שנוספה.

"ענת אמרה לי: 'תקשיב, עשיתי לה בית ספר'. היא הגיעה איתה לפתיחות מאוד גבוה", אומר בר-לב לאשר בשיחת טלפון ואילו הוא משיב: "אסור להראות לה שאנחנו קבוצה אחת, גם כשבאתי היום לענת אמרתי לה: 'נעים מאוד, אשר - אפשר את כרטיס הביקור שלך? שאצור איתך קשר', עשיתי את העבודה כמו שצריך".

השלב הבא היה דרישת אחוזים מהממצאים. "איך שהוא אמר אחוזים, אמרתי לו שאני מוכנה לתת רק על הדברים החדשים שהם מוצאים", מבהירה מישל. מה שאומר שבמידה ואשר יאתר את האוצר האבוד, אותו הון שבעלה של מישל מסתיר ממנה לכאורה - הוא יקבל ממנה אחוזים. אלא שלבר-לב יש תוכנית אחרת - ורגע לפני שהוא שולח את אשר להחתים את מישל על החוזה הוא צולל לאותיות הקטנות. "הניסוח הוא ניסוח משפטי שמכסה הכל, לפעמים כמה שיותר מילים, ככה יותר צרות", אומר בר-לב לאשר בשיחת טלפון.

אז בר-לב שולח את אשר בשעות הלילה לכפר שמריהו עם הוראות מדויקות. "עכשיו אני אגיד לך מה צריך לעשות: עדיף שהחתימה שלך מולה תהיה במעמד של מישהו שהוא עו"ד. לא צריך רמה גבוהה, צריך רמה הכי נמוכה, הכי פשוט שיש. לא מישהו שישאל יותר מדי שאלות וייכנס לך לעניינים", נשמע בר-לב אומר לאשר.

"לא רציתי שהוא יבוא אליי הביתה, עלה לי רעיון ללכת לבית של השכנה, בערך עשר וחצי בלילה הוא מופיע", אומרת מישל ומשחזרת את הפגישה: "תוך חמש דקות מגיע איש בבגדי ספורט, מזיע, וכל מה שהוא הביא איתו בתוך הכיס הייתה החותמת שלו. אשר הוציא את ההסכם, הייתי בסטרס אדיר, היה לי קשה מאוד להבין אם כתוב שם מה שסיכמנו בעל פה. הכל היה בלחץ, הוא היה מלחיץ, הלך מצד לצד ולא נתן לאף אחד לדבר".

אורי בר-לב (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

מישל לא ממהרת לחתום. בנוסף אליה השכנה שלה מרגישה כי הסיטואציה לא מתנהלת כשורה ואשר מבין כי מישל צריכה לשמוע חוות דעת נוספת. "הוא מציע להתקשר לעורכת הדין שלי, הוא מתקשר אליה והיא עונה", היא מספרת וברקע נשמעת הקלטת השיחה בין עורכת הדין (ענת גוטליב שטיינמץ) לבין השכנה. "אני לא יודעת מה התרחש שם בשיחה, אבל הבנתי שהם שלחו את ההסכם לעורכת הדין ושהיא עברה עליו, היא אמרה שזה בסדר", מספרת מישל.

לאחר חתימת החוזה, בר-לב מגלה לאשר על הסעיף וחמק מעיניו. "אני אגלה לך עכשיו משהו: בדרך כלל, הכל מתחיל מאחרי מה שמובטח לה, אנחנו חתמנו על חוזה מהאגורה הראשונה", מספר בר-לב לאשר. השניים הופכים את השותפות שלהם לרשמית מאחורי גבה של מישל. בדירתו של בר-לב, הם חותמים על החוזה כי יתחלקו שווה בשווה בכסף שיקבלו ממנה. "עם סיום ההליך וקבלת הזכויות לידה, תעביר מישל לאשר 12% מכל זכות, נכס או החזקה שקיבלה בפועל מבעלה", נכתב בחוזה מול מישל.

כלומר, במילים אחרות אשר ובר-לב יקבלו 12 אחוזים מכל מה שמישל תקבל מבעלה, גם אם לא יאתרו עבורה אפילו נכס חדש אחד. כמו כן, אשר טוען בפני מישל כי בעלה עוקב אחריה. "הוא אמר שיש לו מידע שעוקבים אחרי, הוא טוען שבעלי שולח. שהוא נחוש לדעת מה אני עושה, איך אני מתנהלת, זה לגור בגיהינום, אין רגע של שקט. הגעתי למצב שהייתי מתלבשת בתוך הארון כי יש מצלמות בכל מקום", היא מספרת ומתארת את הסיבה מדוע כל ההתכתבויות בין לבין אשר נמחקו: "הוא אמר שיש לי שמונה דקות לקרוא ולמחוק".

עם זאת, השניים לא הציגו לאורך התקופה הזו ממצאים. "התקשרתי לאורי ואמרתי: 'אתה יכול לבדוק אם הוא באמת הזמין את העבודה, אם החוקרים עובדים?', הוא אומר לי: 'זה משהו שאני לא יכול לבדוק, יש פה סודיות ואף אחד לא יספר לי, אשר הוא הקליינט'".

ענת גוטליב שטיינמץ (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

החוקרים של אשר אולי לא מוצאים מידע חדש, אבל בנתיים מישל מוצאת אהבה. ההתפתחות הזו מעניינת מאוד את אשר ובר-לב, והם משדרים לה שהדבר עלול לסכן הכל. "אשר אמר לי: 'את תצאי בלי כסף, את תגורי ברחוב, תאבדי את הילדים שלך", היא משחזרת ומסבירה, "כי ברבנות זה שאני עדיין לא גרושה, אומר שאני בוגדת וזה לא משנה להם שאני פרודה שמונה חודשים". לדבריה בר-לב מחזק את אותו הסיפור, כמו כן גם עו"ד גוטליב שטיינמץ. " כולם מספרים את הסיפור שאם אני מגיעה לרבנות אני גמורה", היא מוסיפה.

מישל מגיעה לנקודת מפנה. היא מבינה כי בשלב שבו היא נמצאת אין לה אופציה אחרת מאשר להסכים לתנאים שהציעו לה. "שזה בעצם הדברים שאני חתומה עליהם בטאבו ולא שקל מעבר", היא מספרת על ההסכם הפשרה שחתמה מול בעלה. הסכם שאין בו זכר לאף נכס חדש שאיתרו עבורה בר-לב ואשר.  

מישל נדרשת לכבד את החוזה עליו היא חתמה מול אשר; להעביר לו ולבר-לב מיליוני שקלים. "אני מתלוננת לכולם: לאורי, לענת, לכולם. אורי אומר שהוא לא היה מעורב בזה, שזה שביני לבין אשר. ענת אומרת שאני הבאתי אותו. הדבר היחיד שאשר הציע לי זה קצת הנחה, אז במקום 12 אחוז פלוס מע"מ הוא יעשה לי 11 אחוז כולל מע"מ", היא מספרת.

עוד לפני שמתגבש הסכם הגירושין, מישל מסכימה להצעה של אשר. "הוא אומר לי 'תביאי איתך את ההסכם הראשון, אני אביא את שלי, ונבקש מענת פשוט לשנות את המספרים'. אני מגיעה לפגישה, הוא לא מביא את ההסכם הישן, הוא מביא משהו חדש - יותר מפורט. אני נותנת לענת לקרוא והיא נותנת את האישור לחתום", היא ממשיכה.

לא ברור עד כמה עו"ד גוטליב-שטיינמץ הייתה מודעת לתוכניות של בר-לב ואשר, אבל בהתכתבות שנחשפה בינה לבין אשר בן עוז, נראה כי אשר שלח לה את טיוטות החוזה ערב לפני שהצדדים התכנסו במשרדה. היא לא מגיבה, ייתכן ששוחחו בטלפון, אבל נראה כי השינויים שנעשו בטיוטות נטו לטובת אשר. כאשר בטיוטה האחרונה שמקבלת עורכת דינה של מישל, הרכוש שממנו אמורים לקבל אשר ובר לב נתח מפורט עד לרמת כתובת המגורים.

אייל פורת, איש שירותי הביטחון לשעבר, מי שנחשב ליד ימינו של בר-לב ושכנו לבניין היוקרה, התיישב מול המצלמות "חשיפה" ותיאר את טיב הקשר בינו לבין בר- לב, מדוע לדעתו בר-לב מינה אותו כנציג, ומה טיב הקשר בין בר-לב לעו"ד גוטליב-שטיינמץ. "הוא הכיר לי צוות חקירה של חוקרים שעבדו איתו בעבר משטרה ובכל מיני יחידות מיוחדות, והנחה אותי להיות הנציג שלהם מול מישל בעסקה", הוא מספר, "הוא לא רוצה להיות בפרונט. לדעתי הוא הרגיש שיש משהו קצת 'פישי'. הוא אוהב לקחת שליטה על הכל, והוא לא לקח שליטה על החוזה ועל כל ההתנהלות. הסיפור גם התחיל לשנות כיוון ברגע שנכנסה לתמונה עורכת הדין ענת".

על פי דבריו של פורת, בין עורכת הדין ענת גוטליב שטיינמץ ואורי בר-לב היה קשר רומנטי - וכך היא נכנסה לתמונה. מתברר, כי מי שבר-לב רצה שתייצג את מישל בתיק הגירושים, עברה על טיוטות החוזה ששווה לו מיליונים, הייתה באותו הזמן בת הזוג שלו. מי שלא ידעה דבר על הקשר בין השניים היא מישל.

אז חיים אתגר מציג בפניה של מישל את המידע החדש שהתגלה - ומשמיע לה את ההקלטות הסודיות של אורי בר-לב ואשר בן-עוז. "זאת הפעם הראשונה שאני בוכה מזה שנים, זאת התרגשות טובה. אף אחד לא האמין לי, כולם חשבו שאני מגזימה, עברתי את כל הדבר הזה לבד, לא היה בן אדם אחד שהאמין לי. נגמר לי הגיהינום, אני מקווה. יש לי משהו ביד שאני יכולה להחזיק ולהגיד: 'הנה, אמרתי לכם'. אני מבינה שעשו עלי עוקץ, שאנשים מוכנים לרדת לרמה הזאת שלפעמים לא מרגישה אנושית - כסף וכוח שולטים".

זה שינה אותך?
"כן. יש לי משהו כבד בלבד, שמחת חיים שעוד לא חזרה, מאוד קשה. אני בטוחה שיש הרבה שמסתכלים עליו (בר לב) בתור גיבור, באמת היו תקופות בחיים שלו שהוא היה נחשב ככה. אבל איך אומרים? הוא שינה את הדרך שלו".

בפגישה מחודשת, אשר בן עוז מתיישב מול חיים אתגר. הנוף מהקומה ה-63 זהה, בקבוקי הוויסקי שם, ואת תחילת הפגישה אתגר מתחיל במשפט הבא: "בסוף הסרט אמרתי שבסיפור שלך הנפילה הבאה יכולה להגיע בכל רגע ואני תוהה אם הנפילה הזו תגיע עכשיו". "אני לא רואה בעולם עסקה גדולה שנעשית כשהצד השני לא במצוקה, ממצוקה עושים פרנסה, זה לא משהו רע - לא ניצלו אותה", משיב אשר.

השיחה מתקדמת, ואשר מתאר את חשיבות הקשר עם אורי בר-לב. "זה היה בתחילת דרכי, אל תשכח", הוא אומר, "לפני שהצלחתי והתקדמתי; כלומר אתמול סוהר סגר לי את הדלת, והיום אני יושב עם ניצב בעסקה. נותן לך סוג של חותמת".

כמה רחוק היית מוכן ללכת כדי לרצות את בר לב בשלב הזה?
"הייתי הולך רחוק, הייתי מוכן להיות האיש שלו באותה תקופה. הוא היה מחובר בעולם, מדובר באחד שאוכל בצהריים עם בכירים בממשל".

מה הקשר בין ענת (עו"ד) לבר לב במהלך רוב ההתנהלות?
"הם הופכים להיות זוג. אם זה מקובל עליה זה תקין, בעיניי זה לא תקין, מה אני צריך שעורכת דין שאנחנו הכרנו לה תסדר את החוזה מולנו, זה לא נראה טוב. זה לא תקין שהוא ייקח את בת הזוג שלו וידחוף אותה למישל".

אשר בן עוז (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

אורי בר לב ואתה זוממים על האישה הזאת ונכסיה והיא פעלה מתוך מידע חסר.
"היא התחברה לענת ומאותו רגע ענת היא האלוהים שלה. באותה תקופה הכרתי את אורי כמה ימים בודדים, ניצב במשטרה נותן לי משהו ביד ואני מאמין לו שהכל בסדר".

זה נשמע שאתה המופעל כאן.
"אורי הפעיל 30 אלף שוטרים בחייו, היה ראש אגף המודיעין הוא יודע מה הוא עושה. זה כשר, אבל מסריח, אבל אני לא רואה בזה דבר פסול, אולי ההתנהלות של אורי וענת, כנראה זה היה נוח להם שאני אהיה בפרונט. לא ראיתי פה קומבינה, ראיתי שעושים פה עסקה".

שאלה שמטרידה אותי: האם נוכל נשאר נוכל?
"מה אתה הולך להגיד על זה שניהל את האירוע? קוראים לו אורי בר-לב אם אני נוכל אז הוא סופר נוכל לפי ההתנהלות, הוא מדריך את הנוכל".

הכל מוביל לאורי בר-לב, שמעיד בתביעת המיליונים של אשר בן עוז נגד מישל ארליך שהתנערה מהחוזה. מה שהוא לא ידע, שבזמן שהוא נותן את עדותו בבית המשפט, חיים אתגר ומערכת "חשיפה" מחכים לו מבעד לדלת. "אתן לך את המהות של האירוע. אני נפגשתי עם מישל אחרי שאשר נפגש איתה והיא ביקשה שנעשה עבודה מודיעינית אחרי שהיא החליפה שני עורכי דין וטענה שבעלה אדם כל יכול. היא מאוד ביקשה שניכנס לזה, והסכמתי. היא חתמה בנוכחות עו"ד על הסכם", אומר בר-לב לאתגר בשיחה שהתקיימה לאחר הדיון.

לגבי החוזה עצמו, יש כאן דברים שמעידים על מהלך מתוחכם מאוד -אתה חובר לעבריין לשעבר.
"באותו שלב אני בכלל לא מודע, אשר בן עוז זה מישהו שאני מכיר, שנמצא ארבע קומות מתחתיי". 

אורי בר-לב (צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12)
צילום: מתוך "חשיפה", קשת 12

בר-לב מבקש מאתגר לצאת מכותלי בית המשפט ולשוחח. הוא לא יודע שהשיחות המוקלטות שניהל עם אשר נמצאות בידי המערכת. "זה אירוע שנקלעתי אליו, אני אומר את האמת כמו שהיא. ניהלתי את כל החלק המודיעיני, ההדרכה היחידה (של אשר) הייתה: 'קח איתך עורך דין'", הוא מסביר בפני אתגר.

לא אמרת אף פעם שאסור שמישל תדע שעו"ד ענת גוטליב-שטיינמץ מעורבת?
"לא".

למה לא אמרת שהיא הבת זוג שלך?
"מערכת היחסים הזאת הייתה 'און אנד אוף', זה לא על תקן בת הזוג הקבועה שלך. מה שהיא רצתה מלכתחילה זה צוות שיעבוד יחד, לא הייתה קונספירציה של הנה עכשיו מסובבים אותה".

בסוף קיבלתם יותר מרבע מיליון שקלים ואתם עכשיו דורשים עוד סכומי עתק.
"נעשתה עבודה".

אם השופט עכשיו פוסק לטובתכם אתה מרגיש בנוח עם זה?
"לא יודע להגיד לך, אם אתה שואל אותי הייתי מוריד סכום נכבד מזה ואומר תשלימו לה. בכנות, אני לא צריך את כל הברדק הזה, זה רע, אם הייתי יכול לעשות על זה 'דיליט' - הייתי עושה על זה 'דיליט'".

תביעת המיליונים נגד מישל ממשיכה להתנהל.

 

תגובת אורי בר-לב: "מדובר בעניין שנמצא בבירור משפטי, המצוי כפסע מהכרעה. תזמון התחקיר לעת הזו מונע משיקולים זרים, ונועד לפגוע בהליך המשפטי ולהטות משפט. ברור גם שפרסום התחקיר מושפע מאג'נדה פוליטית לאחר ששמי נקשר לשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר. התחיקיר הוא גרסה חד-צדדית ומגמתית של האירועים, המובאת באופן מוטעה ומסולף. מישל ארליך היא אישה מתוחכמת, בעלת ממון רב, בין היתר בזכות העבודה המאומצת מצד אשר בן-עוז ומצידי. הניסיון להציגה כשה תמים שקל להוליכה מנותק מהמציאות".

 

 

תגובת אשר בן-עוז: "כל פעולה שנעשתה על מנת להביא ראיות לטובת מישל במאבק הגירושין נעשתה כחוק בידי אנשי מקצוע ובשקיפות כלפיה. כתוצאה מהפעולות האלו זכתה במסגרת הליכי הגירושין בסכום מכובד. ניהול עבודת איסוף העובדות נעשה על-ידי ניצב בדימוס אורי בר-לב. לעניין עורכת הדין ענת גוטליב-שטיינמץ לא רק שלא המלצתי עליה לליוויה של מישל בהליכי הגירושין, אלא המלצתי על עורך-דין אחר שמישל החליטה לא להשתמש בשירותיו".

 

 

תגובת עו"ד ענת גוטליב-שטיינמץ: "ייצגתי את גברת ארליך בסכסוך גירושין קשה ומורכב, משנת 2018 ועד שנת 2021, בנאמנות, במסירות ובמקצועיות. התיק הסתיים בהסדר גירושין כולל והניב תוצאות מרשימות עבורה. לצערי מטעמים שאינם נהירים, שמי שורבב לסכסוך שאינו נוגע לי בשום צורה".

 

 

תגובת גל ארליך"כפי שהליך הגירושין שלי, שהסתיים לפני שנים רבות, נוהל הרחק מעיני הציבור, גם כעת אין בכוונתי להגיב בתקשורת על רכילות כזו או אחרת הקשורה להליך אישי ופרטי ונותר לי רק להצר על כך שגרושתי בחרה לנהוג אחרת".