1. שני כהן באמת למדה לירות לטובת התחביב של חנית - ירי במטווח. ההכנות לקראת הצילומים שימשו אותה גם בשטח, בפרק 8, וגם בפרק סיום העונה. מדריך הירי המשעשע בפרק 8, שמלמד את חנית לפגוע במטרה עם קצת חוכמת חיים על הדרך ("את רוצה שהוא ימות מהר? תסחטי את ההדק לאט") הוא חנן, מדריך ירי אמיתי מהמטווח בהרצליה, שהיה גם המורה של שני מאחורי הקלעים.

שני כהן (צילום: איילת מנחמי)
שני כהן לומדת לירות באקדח | צילום: איילת מנחמי

2. הצילומים בבית המשפחה של יוצרת הסדרה רותי רודנר ובן זוגה גיא פינס, היו במהלך הסצנה בבית של הרקדן יקי רצון בפרק 2. על יום הצילום רותי מספרת: "הצילומים אצלנו בבית התקיימו מתשע בערב עד תשע בבוקר. גיא והילדים היו אמורים לישון בלילה ההוא במלון, וברגע האחרון - גיא התחרט, והם נשארו לישון בבית. בשבע בבוקר, באמצע סצנה שמצטלמת בסלון שלנו, אני שומעת את השעון המעורר של גיא מצלצל, וקולטת שהוא לא מתעורר. אז תוך כדי שהשחקנים, המצלמה, המיקרופונים,  הכל קורה שם בסלון - הקמתי את הילדים, הכנתי סנדויצ'ים ושלחתי אותם לבית ספר. גיא התעורר בעשר".

אינסטוש גיא פינס (צילום: יחסי ציבור)
מילי ושני יחד עם רותי ובתה לילי, בסיומו של לילה ארוך של צילומים | צילום: יחסי ציבור

3. באותו פרק הייתה סצנה של אודישן בתחרות הבלט של שם מיה ארבטובה. הרקדן שרוקד סולו על הבמה הוא מוריאל דבי, שזה עתה התקבל ללהקה של אנה אהרונוב ב"רק רוצים לרקוד". מוריאל כל כך הרשים את הצוות, שהוחלט להשתמש בשמו האמיתי בסצנה.

מוריאל דבי (צילום: מוטי רייפ)
מוריאל דבי בתפקידו כרקדן באודישן בפרק 2 | צילום: מוטי רייפ

4. בצוות ההפקה הייתה בדיחה שמזל שלא נכתבה סצנה עם טנק, כי את כל שאר הלוקיישנים והצרכים הגדולים של ההפקה, רותי הצליחה להשיג מחברים ולא תמורת תשלום או התחייבות לפרסום. את היאכטה שבה אבי הפליג ההפקה קיבלה לצילומים דרך איש העסקים וספורטאי-האקסטרים נועם לניר, ואת המטוס לצילומי הטיסה לקפריסין ובחזרה רותי קיבלה באופן אישי ממנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס.

שני כהן ביאכטה (צילום: נופלות על הרגליים)
שני כהן ביאכטה שבה אבי לכאורה עזב את הארץ | צילום: נופלות על הרגליים

5. בפרק 4, מתגלה בשדות גבעת ברנר גופתו של ויקטור, הכלב האהוב עד טירוף שהבנות יוצאות לחפש. בפועל - ומטעמי תקציב - ההפקה הכינה בובה מדוייקת מאד, אבל רק של חצי כלב, כלומר - כל מה שרואה המצלמה ולא סנטימטר מעבר לכך.

6. באותו פרק, אחרי שכלב הדוגו ארגנטינו, המאוד נדיר, צולם למה שיופיע באלבום ועל תעודות הניצחון של הכלב ויקטור, זה חלה ולא יכול היה להשתתף בצילומים עצמם של הפרק. את הכתם השחור שיש לו על הפרצוף בתמונות, ההפקה נאלצה לאפר בשחור על פניו של דוגו ארגנטינו אחר, שהיה לבן כשלג. הכל קרה כמובן בעדינות, בחומרים לא מזיקים ותחת השגחתה הצמודה של בעלת הכלב.

איילת מנחמי (צילום: באדיבות רותי רודנר)
הבמאית איילת מנחמי מסבירה איך היא רוצה שהכלב ישכב בסצנה | צילום: באדיבות רותי רודנר

בובת כלב מצילומי נופלות על הרגליים (צילום: באדיבות רותי רודנר)
בובת הכלב ששימשה את ההפקה בפרק 4 | צילום: באדיבות רותי רודנר

7. בפרק 6, אלדי, שאותו מגלם השחקן אלדד פריבס, מרשים את דנה (מילי אביטל), בפסטה שהוא הכין בעצמו. בהכנות לצילומים, אלדד קיבל לביתו מכונת פסטה ידנית והוא התאמן עליה עד הביצוע המושלם בסצנה, את הרוטב המשובח, עגבניות שרי ומוצרלה, הכין דווקא יוסי הפרופס-מן של הצוות.

מילי אביטל ואלדד פריבס (צילום: נופלות על הרגליים)
מילי אביטל ואלדד פריבס בסצנת הפסטה | צילום: נופלות על הרגליים

8. לטובת צילומי פרק 9 הצוות ישן במלון בצפון הארץ, במה שרותי מתארת בעדינות כ"לא הכי מפואר". אחרי ליל צילומים ארוך שני כהן הלכה לשירותים בחדרה ונתקעה בתוך חדר האמבטיה. לקח לצוות חצי שעה להוציא אותה משם - מפתח ספייר לא נמצא בשום מקום, ולבסוף לא היתה ברירה אלא לפרוץ את הדלת כמו בסרטי משטרה.

9. איילת מנחמי, במאית הסדרה משתתפת בה פעמיים, בקולה בלבד. פעם אחת היא מוקדנית במגרש הגרירה של העירייה ופעם שנייה היא ניראל מהחמ"ל של חיל הים שמבשרת לרוני מתי היאכטה חוזרת לארץ. רותי משתתפת בפרק 5 בתפקיד היועצת - פעם אחת בטלפון ופעם אחת, כהומאז' לסיינפלד, עם גבה למצלמה.

10. על פרק הסיום, שישודר ביום ראשון הקרוב מיד אחרי "מועדון לילה", רותי מספרת: "בפרק הסיום, חנית יורדת על דנה שהיא לא היתה מעיזה להפליץ ליד אבי, בעלה הנוטש. הבנות פורצות בצחוק גדול וכתוצאה ממנו דנה "משחררת". בפועל בצילומים, נערכנו כמובן עם כרית-פלוצים, שהייתה בידה של איילת הבמאית לרגע המכריע. המצחיק הוא, שתוך כדי הסצנה, הבנות היו בכזאת התקפת צחוק שזה קרה לאחת מהן באופן טבעי לחלוטין".

שני כהן ומילי אביטל (צילום: באדיבות רותי רודנר)
שני כהן ומילי אביטל לפני סצנת ה"שחרור" בבית המלון | צילום: באדיבות רותי רודנר

"נופלות על הרגליים" - פרק הסיום העונה, בראשון אחרי "מועדון לילה" בקשת, ערוץ 2