בשבועות האחרונים אנחנו עדים לתופעה קורעת וכיפית במיוחד: מיטב מפורסמי הארץ עולים לנסיעה במונית הכי משעשעת, ובמתכונת הנוכחית גם מרגשת, הלא היא מונית הכסף. את השיחות השגרתיות עם הנהגים על פוליטיקה והמלחמה, הם מחליפים בעידו רוזבלום כנהג והרפתקה בדמות שאלות טריוויה (פרק חדש במוצאי שבת, אחרי החדשות, ערוץ 12).

עד כה הספיקו לעלות למונית אוראל צברי ואביו יקיר, אופירה אסייג וחיים לוינסון, ליאור רז וגל תורן, ואפילו שניים שהפכו לכוכבי השעה, נס וסטילה. רגע לפני שמפורסמים נוספים יעלו לנסיעה שעשויה להסתיים בפרס כספי מתגמל, אבל גם פוטנציאל לפדיחה רצינית וירידה באמצע הדרך, הנה כמה דברים שאפשר ללמוד מאלו שכבר התנסו (חלק בהצלחה וחלק קצת פחות) בחוויה. נא להוציא דף ועט.

>> כל הפרקים של "מונית הכסף - מהדורה מיוחדת" זמינים ב+12

הטיפ של אוראל צברי ואביו יקיר: צרפו לנסיעה אדם בעל חוכמת חיים וניסיון

הקומיקאי וכוכב "ארץ נהדרת", עלה לנסיעה והגשים לאביו חלום שרוצה שנים להשתתף בשעשעון טריוויה. בתור מורה לשל"ח, היסטוריה ותנ"ך במשך שנים רבות, יקיר צבר טונות של ידע וניסיון שהציל את האב ובנו לאורך הדרך. מני ממטרה, כדורגל, יישובים בארץ ואפילו מתי פרצה המהפכה הצרפתית - בכל רגע של סכנה, היה זה יקיר שניווט את הדרך והשאיר אותם במשחק. אין חכם כבעל ניסיון מעולם לא היה מוחשי יותר. רגע לפני שאתם מזמינים מונית, ודאו שיש איתכם מוקד ידע עליו אתם סומכים שיציל את המצב. ואגב, אוראל בעצמו הוכיח כי הוא יודע דבר או שניים, וכל זה ביחד הסתיים בניצחון ו-8,500 שקלים.

אוראל צברי ויקיר צברי (צילום: מתוך "מונית הכסף", קשת 12)
חשוב להביא מישהו שאתם סומכים עליו ועל הידע שלו כדי להיעזר בו | צילום: מתוך "מונית הכסף", קשת 12

הטיפ של אופירה אסייג וחיים לוינסון: בחרתם להשתמש בחבר טלפוני? שיהיה זמין

אופירה אסייג וחיים לוינסון עלו ביום סגרירי על המונית של עידו, וקיוו להגיע איתו עד לאולפני הרצליה (ספוילר, זה לא קרה). באחת מהשאלות, שעסקה במוזיקה, הם נדרשו להשלים את מילות השיר "מלכות החרמון". חיים ישר התנער מאחריות, ופתח במונולוג על ההטייה התרבותית בשאלה כזו, ואופירה? היא פנתה לחברה הטוב, הבמאי צדי צרפתי - תוך כדי שהביעה חשש שמא הוא לא יהיה זמין לעזרה. ואכן צדי נשמע מופתע וענה: "עכשיו אני בשום פנים ואופן לא יכול, לא ככה", אמר וניתק לחברתו לפאנל השופטים ב"הזמר במסכה". למרות ניסיונות נוספים ליצור קשר, צדי נעלם. תמיד תחשבו טוב טוב מי החבר הטלפוני שלכם, הזמינות שלו יכולה להיות ההבדל בין הכסף לעמידה באמצע שום מקום בגשם. ואגב, לא נתקטנן על "הנחת הסלב" שהשניים קיבלו כשזכו ליצור קשר עם חבר טלפוני אחר, ניב רסקין, שהציל אותם.

הטיפ של ליאור רז וגל תורן: שמרו על וייבים חיוביים עם הנהג

השחקנים עלו למונית והחלו לעשות צחוקים מהרגע הראשון. אבל אז הגיעה השאלה ששינתה את מצב הרוח. עידו שאל "באיזו שנה חל המהפך של מח"ל?", והשניים החליטו ללכת על 1978. כשגילו שטעו, לא היססו להביע את מורת רוחם. "כל הווייב במונית השתנה, פתאום נהיה באסה", אמר תורן. רז הצטרף למחאה וקרא למעשה קיצוני: "על שנה אחת? תורידו אותנו בבקשה, לא רוצים להמשיך - ביאסת". גם עידו הרגיש את חוסר הנוחות ואמר: "עכשיו תהיה שתיקה מעיקה". כבר עליתם למונית, ואתם שואפים להגיע למחוז חפצכם - הקפידו לתחזק יחסים טובים עם הנהג. זה אל"ף-בי"ת. אחרי הכל, הצחוקים חזרו והם אפילו הצליחו לזכות בכסף, אך לקחו הימור בהכפלה ואיבדו הכל. לפחות היה צחוקים. 

הטיפ של נס וסטילה: אל תסמכו על תחושת הבטן שלכם תמיד

כוכבי הרגע שחתומים על השיר שהפך לחלק בלתי נפרד מהמלחמה, "חרבו דרבו", הגיעו וניסו לזכות בכסף. כשנתקלו בשאלה על קו הרכבת הקלה הראשון שנפתח לפעילות, שניהם הרגישו כי מדובר בקו הסגול. בכל זאת, הם החליטו לפנות לחוכמת ההמונים, ונעזרו בעובר אורח שטען: "אני חושב שזה האדום, עליתי עליו פעם אחת, זה האדום". למרות דבריו של המסייע החיצוני, סטילה התעקש: "אני לא יודע למה הוא אמר אדום, הבטן שלי אומרת ללכת על סגול". כמו שבטח כבר הבנתם, נס וסטילה הלכו עם תחושת הבטן וטעו. חשוב לזכור, אתם תתקלו בדילמות מבלבלות - לפעמים כדי לסמוך על אדם אובייקטיבי יותר מאשר על תחושת הבטן המתעתעת לעיתים.