אנטליה היא יעד תיירותי מבוקש. גם בישראל הפכה העיר למקום אטרקטיבי במיוחד המושך אליו המוני מטיילים. הבעיה היא, שבין כל אלפי המלונות וה"הכול כלול", השם הקולינרי שלה לא פרח ושלא בצדק. בטורקיה בכלל ובאנטליה בפרט יש תרבות קולינרית ענפה שהתחילה עוד מימי העות'מאנים לפני אלפי שנים ונמשכת עד היום, עם שלל מסעדות וסגננות שמרכיבים את האוכל הטורקי המגוון. 

השווארמה, הבורקס, הכנאפה והדגים, כולם מאכלים טורקיים אותנטיים המוגשים בצורה הכי טרייה שיש. גם באנטליה האוכל השולט הוא המרכז- הים תיכוני, ויכלול בד"כ מנות בשר ובעיקר קבב, דגים ומאכלי ים, ירקות טריים ושמן זית. מבין כל אלפי האופציות הקיימות בעיר שמכילה מעל מיליון תושבים, יצאנו לבקר באלה שהיו המדוברות ביותר ברשת, ואין ספק שגם הפעם חוכמת ההמונים לא איכזבה. 

מה אכלנו באנטליה?

שווארמה עם רוטב אלוהי ב- arzum doner

במקום שבו המציאו את השווארמה קשה לקבוע מה היא המנה הטובה מכולם וכל אחד טוען שאצלו יש את הבשר הכי טעים. מחיפוש מהיר ברשת מצאנו את arzum doner, מוסד אגדי בו השווארמה היא המנה הנערצת. מה הסוד שלה? הבשר נחתך במקום, מתובל וממתין במקרר במשך 20 ימים עד הרגע בו הוא יוצא לבישול ואל הצלחת שלנו. שמעתם נכון, צלחת. את המנה שלהם אוכלים הטורקים כשהבשר מונח על פיתה או על אורז ולא נמצא בתוכה. הטאצ' האחרון והייחודי של המקום הוא הרוטב שנמזג על הבשר מול הסועד, רגע לפני שהוא מתחיל לאכול. מדובר ברוטב שמורכב ברובו מחמאה והופך את המנה לטעימה במיוחד.

כתובת: Toros Mahallesi, Atatürk Bulvarı No:44, 07070 Konyaaltı/Antalya

בורקס במשלוח עד הבית ב- Don Kisot

אם לא ידעתם, גם הבורקס הומצא בטורקיה. כשמסתובבים בעיר ניתן למצוא המון מקומות שמכינים בורקסים, אבל מקום אחד בולט מעל כולם. מדובר ב-Don Kisot, בו מכינים בורקסים עבים ומלאים בכל טוב, ואפילו לא צריך לצאת בשבילו מהבית. המאפייה עושה משלוחים (ממש כמו בפיצרייה) וניתן לעשות ממנה הזמנות מכל מקום מאנטליה. גם טעים וגם נוח.

כתובת: eşilbahçe Mahallesi, Metin Kasapoğlu Cad. Saadet Apt. 215/A, 06101 Muratpaşa/Antalya

אמרת טורקיה אמרת בורקס! וב״דון קישוט״ מכינים אחד שלא דומה לשום בורקס שאכלתי - לא קראנצ׳י ופריך, אלא שכבות רכות ואווריריות במילוי גבינה - ממש כמו לזניה. כל הטוב הזה נאפה במגש ענקי שמסתובב בכיף בחום נמוך. אגב, בחוץ מחכים קטנועים שעושים משלוח עד הבית - ממש כמו מגש של פיצה

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


כנאפה חלומית ב-Keyf-I kunefe

בגירסתה הטורקית, כנאפה נקראת קונאפה והיא פחות מתוקה ממה שאנחנו מכירים. ב-Keyf-I kunefe ניתן למצוא לא פחות מ-25 סוגים שונים של קונאפה, אותם מכינים מאיטריות קדאיף וגבינת עיזים. עם פיסטוק, עם גלידה, עם טחינה ומה לא. הסוד של המקום הוא שמכינים את הקונאפה על המקום ואוכלים אותה מיד כשהיא יורדת מהאש. השף של המקום כבר הפך לאושייה מוכרת באנטליה והוא מופיע לא מעט בתכניות טלוויזיה מקומיות ומלמד את סודות ההכנה.

כתובתUncalı Mahallesi, 32. Cd. 76/B, 07070 Konyaaltı/Antalya

כנאפה פיסטוק מושלם. ואת כל זה אכלתי. ה-כול. מעדן @simabitton

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


 מופע אוכל יפני ב-Regnum Carya

לאכול אוכל טוב, זה כיף, אבל לאכול אוכל טוב תוך כדי מופע של בישול, זה מטורף. זה בדיוק מה שקורה למי שמגיע לאכול טפניאקי במסעדה היפנית של מלון Regnum Carya. מדובר במלון מפואר שאירח את כל מנהיגי העולם הכי גדולים. החוויה כאמור, מתחילה כשאתה מתיישב ליד השולחן, כשהשף חותף, קוצץ ועושה מופעי אש ממש ליד הצלחת שלך. אבל אל תתנו לגימיק להטעות אתכם, גם כשהמופע נגמר והסעודה מתחילה, הקסם ממשיך והטעם נפלא. חוויה לכל החושים.

כתובתKadriye Mahallesi, Kadriye Bölgesi,, Üçkum Tepesi Mevkii, 07500 Serik / Belek/Serik/Antalya

טפניאקי! בגלל שאנטליה היא כזו ממלכה של ריזורטים, אפשר למצוא כאן מסעדות גורמה של המון מטבחים בינלאומיים. למשל זו היפנית - עם השואו סטייל בניהאנה. מול העיניים שלנו השף צולה על הגריל בשר וירקות, משחיז סכינים וזורק באוויר (ניסיתי. זה קשה!) חוויה, ואפילו שגימיקי - גם טעים!

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


 דגים טריים ב- 7mehmet 

את המסע שלנו באנטליה אנחנו מסיימים במסעדת הדגים 7mehmet. מדובר במטבח טורקי אותנטי שממוקם על הים וצבר מוניטין מאוד גדול. גם כאן כמובן, הסחורה היא הכי טרייה שיש והיא מתהדרת במסורת בישול של שנים. המסעדה מקפידה לשלב מתכונים ומרכיבים מסורתיים, טריים, טבעיים ובריאים בלבד עם פרשנויות מודרניות. ובמילים פשוטות: הם פשוט מכינים אוכל טעים.

כתובת: Meltem Mahallesi, Atatürk Kültür Parkı No:201, 07030 Muratpaşa/Antalya

מסעדת דגים מושלמת באנטליה #7mehmet

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


"הכי טעים בעולם" עם נדב בורנשטיין, שני ושלישי 22:30, קשת, ערוץ 2