יוון היא מדינה שמאוד אהובה על הישראלים ובצדק. השילוב של יעד קרוב, חם, זול ומזמין, הפכו אותה לנגישה לכל דורש. לאתונה, עיר הבירה שלה, יש השפעה תרבותית ופוליטית ברחבי כל העולם , והיא נחשבת לחלוצת התרבות המערבית וחלוצת הדמוקרטיה. עקבות גדולתה של העיר ניכרים בה עד עצם היום הזה, במיוחד באקרופוליס השוכן בליבה.

גם התרבות הקולינרית במדינה לא נשארה מאחור. המטבח היווני, הים תיכוני, קיים כבר מעל 4000 שנה. תקופת הכיבוש העות'מאני הארוכה השפיעה עליו רבות וישנם לא מעט מאכלים המשותפים לשני המטבחים. מאכלים שמקורם בטורקיה או במזרח התיכון כגון המוסקה, הצזיקי והבורקס. חומרי הגלם העיקריים במדינה הם שמן זית, הירקות, פירות, תבלינים, גבינות, יין ודגים. כולם בתוצרת מקומית ואיכותית. את כל השפע הזה ריכזנו בחמש מסעדות אותנתיות ומומלצות במיוחד.

מה אכלנו באתונה?

 מרק חלקי פנים ב-Epirus

כדי לפתוח את הביקור הקולינרי שלנו באתונה כמו שצריך, הגענו לשוק הבשר והדגים המקומי - ברווקיוס. מצאנו שם מסעדת פועלים קטנה שמגישה שלל מרקים, שמונה ליתר דיוק, וביניהם גם מרק של חלקי פנים שזוכה לפופולריות רבה בקרב התושבים המקומיים. איכות החומרים והחיוך של השפית המקומית הם אלה שגורמים למרקים במקום להיות טעימים בצורה בלתי רגילה.

כתובתFilopimenos 4, Athina 105 51, Greece

מרק פאצה #הכי טעים בעולם #אתונה

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


אוכל שהתחפש ב- funky gourmet

בכל אתונה יש מסעדה אחת שיוכלה להתהדר בשני כוכבי מישלן. מדובר ב- funky gourmet שמגישה אוכל בצורה יצירתית במיוחד - מחופש. מנה שניראת כמו ברד מתגלה כסלט, שוקולד פררו רושה מתברר כמנת גבינה כחולה ואפילו הביצים במסעדה הן לא מה שאתם חושבים שהן. ההפתעה שמצפה לכל סועד ברגע שהוא לוקח את הביס מכל אחת מהמנות הללו, זו חוויה מטריפת חושים וייחודיות במיוחד. השף והבעלים של המקום זו ג'ורג'יאנה היליאדאקי והיא צברה את הידע והניסיון שלה בשלל מדינות מסביב לעולם. אם אתם רותים להגיע, תדעו שצריך להזמין מקום הרבה זמן מראש.

כתובת: 13 paramithias st. and salsminos 

גרניטה סלט יווני #funkygourmet

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


סופלקי מסורתי ב- Kosta's

בכל רחבי אתונה יש אין סוף טברנות שטוענות שהן מגישות את האוכל המסורתי, הסופלקי, הטוב ביותר. אבל מחיפוש מהיר אחר הסופלאקי הכי טוב ואותנתי באתונה, גילינו את Kosta's, דלפק קטן, ללא מקומות ישיבה, שפתוח רק בצהריים. המקום הצנוע כבר הפך למוסד בעיר, וכל יום משתרך בו תור ארוך של אנשים שבאים לטעום ממעשה ידיו של קוסטאס בכובודו ובעצמו. הסוד שלו הוא הרוטב האדום שהוא שופך מעל הבשר וכמובן איכות החומרים. טברנות יש המון, אבל קוסטאס יש רק אחד.  

כתובת: Pentelis 5

חמץ אחרון לפני החג #סופלקי #אתונה

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


דגים טריים בנמל של אתונה ב- Varoulko seaside 

על הנמל, בין שלל הסירות שעוגנות בו, נמצאת מסעדת כוכב המישלן הראשונה ביוון - Varoulko.  המסעדה נחשבת לאחת המסעדות האיכותיות ביותר באתונה והיא מתמחה במנות אתונטיות כגון דגים ופירות ים, תמנונים בגריל, מרק דגים עם זעפרן, מבחר דגי ים טריים בגריל או אפויים בתנור לבנים וידועה גם בקינוחים המופלאים שלה. הקירבה לים וחומרי הגלם האיכותיים, לא משאירים מקום לספק - מדובר במקום טעים במיוחד.

כתובת: Akti Koumoundourou 52 Mikrolimano, Piraeus

דג עם מוס חציל מעושן #varoulkoseaside #athens #yammy

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


קינוח לוקומאדס מסורתי במסעדת Lukumades

אז מה זה לוקומאדוס? מדובר בעיגולי בצק קטנים ואווריריים שמוגשים בדרך מסורתית של דבש ומי ורדים, או במודרנית יותר- ממולאים במילויים שונים וברטבים מתוקים. צריך להסביר עוד למה המנה הקטנה והמטריפה הזאת, היא בדיוק הקינוח שאתם צריכים בסוף היום שלכם?

כתובת: Aiolou 21, Athina 105 51, Greece

לוקאמדס! הקינוח המסורתי היווני הפך לדבר הכי טרנדי באתונה - בזכות הדוכן הזה. כולם באים לכאן לאכול את המיני-סופגנייה הזאת שהיא חגיגה. בצקניות תפוחות במילוי קרם לימון, נוטלה או שוקולד, בזיגוג פרלינים. כל נגיסה היא פיצוץ של טעמים מתוקים ומהנים כל כך

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


"הכי טעים בעולם" עם נדב בורנשטיין, שני ושלישי 22:30, קשת, ערוץ 2