כולנו מצאנו את עצמנו לא פעם לפני בואם של אורחים, בין אם זה ארוע אינטימי או גדול, נערכים במשך שעות. חלקנו עשויים גם להיכנס לחרדה פרפקציוניסטית ולא רק בגלל האוכל. בחודשים האחרונים, הצטרפתי לנדב בורנשטיין לצילומי התכנית "הכי טעים בעולם" בוורשה שם למדתי מהמקומיים כמה דברים על אירוח ביתי, וזכיתי לקבל הצצה לעולם תרבותי שונה אך מאתגר. כשף לאירועים פרטיים, חשובה לי האסתטיקה,  הוויזואליות וההגשה לא פחות מהאוכל עצמו. כדי ליצור חווית אירוח מושלמת חשוב להשקיע תשומת לב בסידור השולחן, כלי ההגשה ושילוב נכון של מפיות.

לפני הכל, חשוב להבהיר לעצמנו ולהבין את מהות האירוע ומטרתו. לאחר מכן, אם איננו מכירים חלק מהאורחים שצפויים להגיע לביתנו, רצוי לברר מה העדפות המזון שלהם על מנת להתאים את האוכל שאנחנו מכינים לטעמם. למשל אם אחד מהאורחים שלנו צמחוני או רגיש למוצרי חלב, חשוב שנדאג למספיק מנות אפשריות עבורו. לקראת תחילתה של השנה החדשה וארוחות החג המשפחתיות, אפשר להתחדש גם בגזרת עיצוב השולחן.

אנחנו לא חייבים לחדש את כל מערך השולחן לקראת כל אירוח בביתנו אבל בהחלט אפשר להתחדש בפריט אחד או שנייים שישתלבו עם הפריטים שכבר יש בבית. חשוב להקפיד על התאמת הצבעים, ואם משתמשים בכלי אוכל בצבע אחיד וחלק אפשר לגוון עם מפה תוססת וצבעונית. הניגודיות בין הצבע האחיד לרקע המקושקש ידגיש את כלי האוכל ויתרום למראה ססגוני. אפשר לגוון ולצאת מהקופסא, ולכן אם בחרתם במפה לבנה לחג תוכלו להשתמש בצלחות וכוסות בצבע בולט או דוגמא. 

פרחים הינם קישוטי השולחן המתבקשים וחשוב להתאים אותם לרוח השולחן, האירוע והצבעוניות הכללית שהרכבנו. במקום זר אחד גדול במרכז השולחן, אפשר לפזר 3-4 סידורי פרחים קטנים, שיוצרים אווירה שמחה ומשתלבים בהרמוניות עם האוכל וכלי ההגשה. פריט נוסף שיכול לשדרג את השולחן הן המפיות, שעל ידי בחירה נכונה של צבע יכולות להוסיף טאץ' חינני.

הפקה במדבר, שולחן חג מפיות (צילום: אודי גורן)
מפיות שיכניסו קצת צבע לשולחן | צילום: אודי גורן

טיפ נוסף הוא להשתדל לא לנסות להכין מתכון בפעם הראשונה כשמגיעים אורחים, ולהגיע כמה שיותר מוכנים לאירוע בכדי להיות רגועים ונינוחים. בסופו של דבר המטרה היא שגם המארח יהנה יחד עם יתר האורחים.

לקראת האירוח הבא שלכם, הנה מתכון לעוף ממולא בפירות יבשים, דבש ותפוחים שתוכלו לפנק איתו את האורחים שלכם. 

מצרכים:

1 עוף ללא עצמות (אפשר לבקש מהקצב) 
400 גרם מיקס פירות יבשים 
4 תפוחים קלופים מגולענים וחתוכים לקוביות
6 כפות דבש 
כף פפריקה מתוקה 
רבע כפית פלפל שחור גרוס 
כפית מלח 
רבע כוס שמן קנולה 
4 תפוחי אדמה חצי מבושלים, קלופים וחתוכים לקוביות 

אופן הכנה:

1. מערבבים יחד בקערה את התפוחים המגולענים, הפירות יבשים והדבש.
2. בקערה נפרדת מכינים מרינדה מהפפריקה, פלפל שחור, מלח והשמן.
3. מעסים את העוף במרינדה וממלאים בתערובת התפוחים והפירות יבשים שהכנו.
4. מחממים תנור ל-180 מעלות. מניחים בתבנית פיירקס את תפוחי האדמה והעוף ומכסים בנייר כסף.
5. אופים כ-30 דקות, ולאחר מכן מסירים את נייר הכסף ומשאירים את התבנית בתנור ל- 30 דקות נוספות.
6. מוציאים את התבנית מהתנור, ומצננים כ-10 דקות לפני ההגשה.

מומלץ להגיש את המנה לצד סלט חסה גדול ורענן, עם גרעיני רימונים ווינגרט הדרים.

דיויד לוי הוא שף מקצועי לאירועי יוקרה פרטיים. לפרטים נוספים היכנסו לעמוד הפייסבוק

"הכי טעים בעולם" - רביעי ב-22:40