האביב כבר כאן ופסח מתקרב, מה שפותח רשמית את עונת החופשות. אבל האם הייתם מוכנים להעביר את הנופש שלכם בתנאים של המאה הקודמת? מסתבר שיש כאלו שכן. ביום שבת (22:00) ישודר הפרק הראשון של התכנית "מאה שנים לאחור", בה שלוש משפחות וקבוצת צעירים עוברים לחיות לשלושה שבועות ממש כמו בשנת 1900. אז מה גורם ל-19 אנשים להשאיר את החיים המודרנים מאחור ולצאת למסע אל העבר? "זה מגניב להיות חלק מניסוי ששם לחברה איזושהי מראה ואומר 'קחו את כל מה שיש לכם היום, מה שאתם חושבים שזה המהות ושימו בצד'. נשאר מזה משהו נורא טהור", מסבירה שיאן המל, אחת המשתתפות.

 עוד בתכניות קשת:

בין הכרכרות לשדה, כולם מנסים להסתגל לחיים החדשים ומגלים שהקשיים הגיעו מוקדם ממה שחשבו: "מאוד לא נוח לי", אומרת נועם שוקף על הבגדים החדשים שהותאמו לה ברוח התקופה, בעוד למיכל חתוכה מפריע משהו לגמרי אחר: "החום, שירד מזג האוויר", היא מבקשת. משתתפים אחרים, לעומתן, מסתגלים לתנאים המאתגרים אבל די חוששים מהחוויות שהם עתידים לפגוש בדרך: "אני צריכה לחלוב פרה ולדאוג לתרנגול", אומרת אפרת וכטל, בעוד איציק המל מגלה שהוא במתח דווקא מהצורה בה תשפיע המציאות החדשה על היחסים שלו עם שתי בנותיו.

המהפך

כדי לשקף את רוח התקופה בצורה הכי אותנטי שיש, עברו המשתתפים מייקאובר שלם שכלל תלבושות ותסרוקות בסגנון של לפני מאה שנים. גם המקום בו הם יגורו מדמה את המושבה של פעם: השדה, המגורים, והתנאים הפיזיים הקשים תוכננו בקפידה כדי להשלים את החוויה שלהם.
"העבודה על המקום הייתה כמו על סרט", מספר אחד מאנשי ההפקה, "מקבלים את התוכן ועושים תחקיר על התקופה. היינו צריכים לשחזר את התנאים כדי לספר סיפור". אחד הסמלים הגדולים של המושבה הוא הבאר, וגם משתתפי "מאה שנים לאחור" קיבלו אחת כזאת בסמוך למגוריהם, אותה באר שתשמש אותם לשתיה, מקלחת, כביסה והשקיה – ממש כמו פעם.

אז איך הם יצליחו לשרוד את התנאים הקשים החדשים ומה הם יגלו על עצמם בדרך?

"מאה שנים לאחור", שבת ב-22:00, ערוץ 2