עו"ד רון סולן, המתמחה בתביעות נגד חברות תעופה על מחדלים שקרו לנוסעים, לא חלם שימצא את עצמו בסיטואציה דומה בעצמו: סולן וחברתו לחיים, ולנטינה מילמן, תכננו לפני כחודשיים טיול רומנטי של 13 ימים ביפן, שעלה להם כמה עשרות אלפי שקלים. במסגרת התכנונים רכשו השניים כרטיסי טיסה של חברת התעופה הרוסית "איירופלוט איירליינס" מתל אביב לטוקיו, עם עצירת ביניים במוסקבה. מעבר לעובדה שמדובר במסלול טיסה קצר יותר, היחיד שלא מצריך טיסה בכיוון ההפוך וקונקשן באירופה, מחירי הכרטיסים של איירופלוט בדרך כלל זולים יותר, כך שמדובר באופציה פופולרית שישראלים רבים בוחרים בה בדרכם ליפן.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
סולן, ללא ידיעתה של חברתו, תכנן כבר בערב הראשון של הטיול להציע לה נישואים בהפתעה. את טבעת היהלומים היקרה שרכש הכניס למזוודה, יחד עם בגדי הערב של הזוג, אשר נשלחה לתא המטען של המטוס כמקובל בטיסות ארוכות. אלא שלאחר הנחיתה בטוקיו התאכזבו בני הזוג לגלות שהמזוודה שלהם לא הגיע. הם נדרשו על ידי נציג של החברה למלא טופס דיווח על אי קבלת כבודה, וזה אף הבטיח להם שיקבלו החזר הוצאות על בגדים ודברי היגיינה שירכשו לעצמם עד שתגיע המזוודה.
כך שבמקום שסולן ובת זוגו ייהנו מהאווירה והנופים בטוקיו, הם נאלצו במשך יומיים לעבור מחנות לחנות כדי לרכוש לעצמם בגדים, הלבשה תחתונה, מטען לטלפון הסלולרי, תיק גב, מברשות שיניים ועוד מצרכים בסיסים שהיו זקוקים להם. "חצי שנה תכננו את הטיול הזה", אומר סולן, "תכננתי להציע נישואים לוולנטינה במקום ספציפי ורומנטי בטוקיו, אבל בגלל שהמזוודה לא הגיעה הכל השתבש לי. הפסדנו יום שלם של טיול וזה גרם לי גם לדחות את הצעת הנישואים, כיוון שנאלצנו לנדוד ממלון למלון, והטבעת לא הייתה עלי. הרגשתי מתוסכל, נגרמו לנו נזקים באלפי שקלים ועוגמת נפש רבה". רק כעבור יומיים מרגע הנחיתה בטוקיו קיבלו סולן וחברתו את המזוודות שלהם.
כאשר חזרו לישראל בני הזוג פנו לחברה בצירוף כל המסמכים והקבלות על ההוצאות שהיו להם עקב העיכוב במזוודה ודחיית הצעת הנישואים, אבל החברה דחתה את בקשתם לקבלת פיצוי וביקשה מהם להנפיק מסמכים נוספים שאין ברשותם. בכתב תביעה שהגישו השניים השבוע נגד החברה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה הם דורשים פיצוי של 4,095 שקלים.
"החברה מסרבת לשלם לנו את ההוצאות למרות שהעברנו להם את כל מה שביקשו מלכתחילה", אומר סולן. "כעת היא דורשת מאתנו מסמכים מסוימים בכוונה תחילה כדי לא לשלם לנו פיצוי שמגיעים לנו מכוח החוק. היא התנהלה כלפינו בחוסר תום לב, טרטרה אותנו וגרמה לנו לבזבז זמן יקר מאוד".
החברה טרם הגישה כתב הגנה, ומנציגות חברה בישראל טרם התקבלה תגובה.