בזמן שעולם הטיסות עדיין לא קרוב לחזור לעצמו ורובנו לא יכולים (או לא רוצים) לטוס, ב-CNN החליטו לנצל את ההזדמנות ולתת כבוד לאחד המטוסים הכי מפנקים שהיו קיימים בעולם ופעלו בעיקר בשנות ה-50.
מדובר במטוס בואינג 377 סטרטוקרוזר, מטוס נוסעים דו קומתי שהטיס כ-100 נוסעים והיה פעיל בסך הכל ב-4 חברות תעופה מסביב לעולם. הוא הושק בשנת 1947 ויצא מפעילות בשנת 1961 כדי לפנות מקום למטוסים חסכוניים ומכניסים יותר כמו בואינג 707 ו-737.
בשנים בהם פעל, לא היה במטוס מחלקת תיירים וכל נוסע קיבל כיסא מרווח, היה בו טרקלין מפנק ומעל הראש היו מיטות במקום תאים לאחסון הכבודה. דיילות שעבדו במטוס זה מספרות שלמרות שמדובר ב"מוצר" מלפני 70 שנה, החוויה היתה משהו שאנחנו לא מכירים גם בימינו. החל מהאוכל שהוגש, דרך האלכוהול האיכותי ועד לנוחות. חסרונות: המטוס היה מאוד מזהם ומהירות הטיסה שלו הגיעה ל-480 קמ"ש בממוצע ולטווח מירבי של 6,900 ק"מ (בואינג 787 היום מגיע לכ-950 קמ"ש ומסוגל לטוס לטווח של כ-15,750).
טיסה של חברת פאן אם בשנת 1949 מניו יורק ללונדון
איטי, מזהם, אך מפנק
שני מושבים בכל צד של המעבר
רק לנו זה נראה יותר כמו רכבת?
שימו לב לאדם שיושב בקדמת המטוס ועובד תוך כדי הטיסה
מי שרצה לנוח היה יושב ושותה בטרקלין האווירי
או הולך לישון בתאים העליונים
פנים מטוס בואינג 707. כבר היה הרבה יותר צפוף
בואינג 747. במטוס היו 58 מושבים במחלקה ראשונה ו-304 מושבים במחלקת התיירים. שימו לב לכך שהדיילת עומדת לצד עגלת השירות.
לא הכל משתבח עם השנים. טיסה בשנת 2019