@_hennylim_ Why do cabin crew sit on their hands while in their jumpseats? Check this video out to know! Special guest for today’s video: Clare demecillo Follow my Official Facebook Page: “Henny Joyce Lim” Follow me on Instagram: _hennylim_ #fyp #HJL #cabincrewlife #bracingposition #cebupacific #groundstop ♬ Aesthetic - Tollan Kim

סרטון טיקטוק של דיילת בשם הני התפרסם ברחבי הרשת, ובו היא נראית מסבירה מדוע היא ועמיתיה מחברת הלואו קוסט הפיליפינית סבו פסיפיק יושבים על הידיים בזמן ההמראה והנחיתה. "התנוחה כוללת חגירת חגורת הבטיחות, ישיבה זקופה וישיבה על כפות הידיים", היא מסכמת. האגודלים מצביעים כלפי מעלה, הידיים רפויות וכפות הרגליים מונחות שטוחות על הרצפה. מתברר שזוהי ההנחיה לדיילות כדי לדאוג לבטיחותן, אך מדוע ישיבה על הידיים אמורה לעזור להן להיפגע כמה שפחות?

ככל שהגוף מתוח יותר, כך הסיכון לפציעה נמוך יותר

ידיים מתחת לישבן, על הברכיים או הירכיים: לתנוחות הישיבה השונות שדיילות מחברות תעופה אמורות לבצע על מושב הדיילים (Jump Seat) תמיד אמור להיות קשר לגוף מתוח. לדברי מומחה התעופה הגרמני היינריך גרוסבונגרד, הדבר מפחית את הסיכון לפציעה במקרה של אירוע. אם למשל המטוס נוחת בצורה קשה במיוחד, זה יכול להוביל לפציעות, במיוחד אם הידיים משוחררות והרגליים או הראש יכולים לחבוט במשהו. זה קורה הרבה פחות במצב שבו הגוף מתוח. יחד עם זאת, תנוחת הישיבה על מושב הדיילות מבטיחה את יכולת הפעולה הגדולה ביותר. "היכולת להיות מסוגלים להבטיח את פינוי המטוס במקרה חירום זו המשימה העיקרית של הצוות", מזכיר גרוסבונגרד.

מושב דיילת חגורה (צילום: Olena Yakobchuk, shutterstock)
למנח הגוף יש השפעה גדולה על הבטיחות. מושב הדיילים | צילום: Olena Yakobchuk, shutterstock

ההסבר הזה נכון גם לפי דיילת שעובדת בחברת תעופה גרמנית גדולה ומעוניינת להישאר בעילום שם. לדבריה, הקולגות שלה והיא לא צריכים לשבת על הידיים, ובמקום זאת ההוראה היא לשבת זקוף, לא לפשק את הרגליים ולהניח את הידיים על הירכיים. "ומעל לכל, עלינו להיות מודעים לסביבה, מדגישה הדיילת", כלומר להסתכל לעבר הנוסעים ולשים לב שכולם בטוחים.

כעת ברור מדוע רק צוות דיילים מיומן יכול לשבת על המושב, ובנוסף להנחיות ההתנהגותיות הברורות, יש כמה משימות חשובות ואחריות למי שיושב בו. לדברי גרוסבונגרד, קורה לפעמים שעובדי חברת תעופה שאינם תורנים מתיישבים במושב, כמו גם חברי צוות שנמצאים בדרך חזרה מנסיעת עסקים או לעתים רחוקות יותר מנסיעה פרטית.

לפעמים אלו קרובי משפחה או שותפים רשומים של דיילות – "אורחי תעודת זהות", לעיתים המכונים גם "PADs" בענף – אשר רשאים לשבת על המושב בהנחה. מצד אחד, התנאי המוקדם לכך הוא שהמושב פנוי, כלומר לא נחוץ לאיש צוות. כמו כן, הטייס נדרש לתת את האישור האישי שלו.