תתפלאו, אבל יש מקומות בעולם בהם הרכבת לא שובתת. ולא רק שהיא לא שובתת, היא גם דוהרת בין נופים עוצרי נשימה, חוצה יבשות ועוברת על פני עשרות אלפי קילומטרים. צ'יק צ'יק צ'ק על הפסים: קבלו את הרכבות המיוחדות בעולם.

אין תמונה
הרכבת הארוכה בעולם. הרכבת הטרנס סיבירית

הגאווה של אפריקה

הרכבת הבאה נקראית הגאווה של אפריקה, והיא האחראית הכמעט בלעדית לכך שתראו את אפריקה כפי שמעולם לא ראיתם אותה. היא עוברת לצד מפלים, נוסעת בתוך יערות, עוברת בין חיות למיניהן ועוד שלל הפתעות אפריקאיות. ושלא תטעו לרגע, סיור חוצה אפריקה זה לא היתרון המרכזי של הרכבת הזאת, מדובר ברכבת נוסעים אקסלוסיבית: תמצאו בה מסעדות גורמה, מקלחות ושירותים מאוד מפוארים, משקאות ומאכלים וכל זה כשלכל קרון יופי משלו.

המסלול הראשי שלה מתחיל איי שם בקייפטאון ומסתיים הרחק, בדר אס סלאם שבטנזניה. היא עוצרת במפלי ויקטוריה ובפארק הלאומי קרוגר – והכל ב-14 יום. אכן, גאווה אפריקנית.

אין תמונה
ללא ספק, גאווה אפריקנית

מבודפשט עד לאיסטנבול

הנסיעה הבאה היא לא נסיעה רגילה, היא גם נסיעה בזמן. הנופים שמחכים לכם בין בודפשט לאיסטנבול מספרים סיפור חיים. הרכבת שנוסעת מבודפשט עד לאיסטנבול חוצה עמקים, עוברת בין שדות ובין הרים, ונוסעת על גשרים מתקופות שהיה עוד אפשר לספור מאות עם הידיים - והנוף מדהים.

בין בודפשט לאיסטנבול יחכו לכם תשעת ימי מסלול בקרונות נעימים ומאוד יקורתיים, והתחנות שתראו בדרך יכללו את בולגריה, על שלל אוצרותיה וטרנסילווניה, על שלל דרקולותיה. השטחים הללו רוויי היסטוריה, ואילו הטבע יכול היה לדבר, הוא היה מדריך דרך נהדר למסע הזה.

אין תמונה
גם דרקולה היה עליה. מבודפשט לאיסטנבול

כך תוכלו לטייל באלסקה – בלי לקפוא

הרכבת הבאה היא אולי לא היוקרתית ביותר, אבל בהחלט השימושית ביותר. בין הקור התמידי במקום, לבין החמימות בתוך הקרונות, הרכבת הזו חוצה את אלסקה לאורכה ולרוחבה. הנופים שרואים מכל הכיוונים הם מדהימים, והטבע הבלתי נדלה צבוע לבן צחור ומציג תמונה שאנחנו לא רגילים אליה ביום יום - בהחלט מומלץ לשים תמונות בפייסבוק ולתייג כ"צליחת אלסקה הקפואה".

הרכבת הצהובה הזו עוברת דרך העמקים היפהפיים, חוצה קרחונים, ימות והרים ומביאה לנו סיור במקום שלא בטוח שהיינו מגיעים אליו בדרך אחרת. הסיור נערך כחמישה ימים, והאנשים שחזרו המומים מהנופים, אומרים שחבל שלא יותר.

אין תמונה
לטייל באלסקה בלי לקפוא

איפה האינקה עכשיו

מטיילים רבים עושים את הדרך הזאת בתוך המאצ'ו פיצ'ו מדי יום. כמו כן, רכבות רבות עושות את מסלוליהן בתוך היערות וההרים השונים. השילוב של השניים מותיר אותנו, התיירים, עם נופים מהממים שלא יכלנו לראות לולא היינו עתה על הפסים, עם עשרות גלגלים. השילוב המנצח הזה הגיע גם לפרו.

הסיור שאורכו יום שלם, מתחיל בקוסקו ומסתיים במקדשי המאצ'ו פיצ'ו היפהפיים. בנוסף, לרכבת קרונות יוקרתיים והנוף – אין מילים.

אין תמונה
מאצ'ו פיצ'ו על גלגלים

הנופים של שוויץ

שוויץ ידועה בנופיה המדהימים, ואם אפשר לצרף אליהם גם רכבת, אז מה טוב. הרכבת הנופית שנקראת: הגלייסר אקספרס (רכבת הקרחונים) נוסעת ממערב למזרח המדינה, ומציגה: טבע בלתי נגמר. הרכבת מכונה "הרכבת המהירה האיטית בעולם", והיא עוברת דרך 291 גשרים ו-91 מנהרות, ומציעה לנוסעים קרונות נוחים למהלך הסיור, חלונות פנורמים מכל כיוון, הדרכה קולית לאורך הסיור, ושבע שעות בגן עדן.

אמנם הסיור הזה קצר משמעותית מהאחרים, אך החוויה שחווים בו, שווה לא פחות. הנופים שרואים מהקרונות מדהימים, בעיקר כשעולים על הרכבת בחורף - כשההרים, העמקים, העצים ושוויץ כולה עוטה את הצבע הלבן מהימים המושלגים.

אין תמונה
עוברת דרך 291 גשרים ו-91 מנהרות. הרכבת של שוויץ

המהירה בעולם

כשתיארו בסרטים ישנים איך יראה העולם בעתיד, המכוניות (שבסרטים היו מעופפות) נראו כמו הרכבת הזו. אז אמנם היא לא מעופפת אלא צמודה חזק לקרקע, אבל היא מגיעה למהירות כל כך גבוהה שלא נופתע אם היא תעלה לכמה שניות לאוויר. הרכבת המהירה הזו מגיעה מיפן, והיא מסוגלת להגיע למהירות של 361 מייל לשעה, כלומר להגיע מתל אביב לאילת בארבעים דקות, ממש כמו במטוס.
זה לא רק שהיא נוסעת מהר, היא גם מעוצבת יפה, כאמור בצורה עתידנית, כמו שהיינו רוצים לתאר את העולם. חסרים לה רק רובוטים.

המטרה הבאה היא לשבור את השיא ולהגיע ל – 500 מייל לשעה. היפנים לא נחים לרגע, אליהם מצטרפים גם הסינים ומירוץ החדשנות נמשך.

אין תמונה
רכבת העתיד

הטרנס סיברית

הרכבת הטרנס סיבירית היא הארוכה בעולם. הרעיון שעומד מאחוריה הוא חיבור של מוסקבה עם האזורים במזרח המדינה, ומשם מתחברת עם בייג'ינג. הרכבת עוברת על כמעט 10,000 קילומטר וחוצה יבשות, בין אזורי זמן ותרבויות שונות, בתוך נופים מדהימים שמתהדרים בצבעים לבנים וחומים, ששובים את הנוסעים לאורך כל הנסיעה.

אמנם הנוסעים "תקועים" לאורך ימים ארוכים בתוך הקרונות שלהם (לעיתים עשרים ימים), אך זאת חוויה מהנה. מכשירי די וי די ופלאזמות מעטרות את החדרים, מסעדות טובות, שירותים ומקלחות מפוארות נמצאות לשירות של הלקוחות, כמו גם משקאות טובים, ואנשים נחמדים שזוכים להכיר.

הרכבת מומלצת מאוד, היא עוברת דרך עולמות שלא יצא לכם להכיר. ואם להתחשב בקור האדיר, הרי זאת כמעט הדרך היחידה לבקר בסיביר.

אין תמונה
20 יום בתוך הקרון. הטרנס סיבירית
>> בוא לטזמניה: כל הסיבות לבקר באי