חברות התעופה מסביב לעולם כבר החלו להתאים עצמן לעולם החדש של טיסות בזמן הקורונה. כחלק מההתאמות הנדרשות, ניתן למצוא מינימום מגע בין אנשי הצוות לנוסעים, מדידת חום ואף בדיקות קורונה לפני העלייה למטוס, דרישה לאישור רפואי ומעל לכל - השארת כל המושבים האמצעיים במטוס ריקים.
כך, חברות כמו אמירטס, דלתא ואיזי ג'ט הודיעו שכבר הפסיקו למכור כרטיסים למושבים האמצעיים במטוסים שלהן, בהתאם להנחיות של משרדי הבריאות במדינות השונות. המטרה היא לשמור על ריחוק בין הנוסעים ובנוסף, להקנות להם ביטחון שהמטוס יכול להיות סביבה בטוחה. הכל על מנת להחזיר את עולם התעופה לפעילות.
לצד כל אלה, יש מי שטוענים שההוראה על השארת מושב אמצעי ריק היא בעיקר פופיליסטית. אחד מהם הוא מייקל אולירי, מנכ"ל חברת הלואו קוסט האירית, ריינאייר. לטענת אולירי ההחלטה לפיה אסור למכור כרטיסים לשליש מהמטוס היא "אידיוטית".
אולירי מציין שגם כשהמושב האמצעי במטוס ישאר ריק, אין איך להבטיח ריחוק של שני מטר בין הנוסעים היות והם קמים ממשבם, עוברים האחד מעל השני, עומדים בתור לשירותים ועוד.
לטענתו, אם ממשלת אירלנד תמשיך עם ההוראה הזו, היא תצטרך לשלם על אותם הכרטיסים, או שהמטוסים של החברה שלו לא ימריאו. "במודל שלנו, אנחנו לא יכולים להרוויח עם מטוסים שמלאים רק ב-66 אחוזי תפוסה ואני בטוח שגם חברות אחרות לא יעמדו בזה", הוא אומר. "אם רוצים להחזיר את עולם התעופה לחיים צריך למצוא פתרונות אחרים ויותר אפקטיביים".
אולירי מציע שבכל הטיסות הן הנוסעים והן הצוות ישימו מסיכות וימדדו לנוסעים חום. "בשיטה הזו אני מאמין שעד חודש ספטמבר אנחנו יכולים להגיע למצב ש-80 אחוזים מהטיסות יחזרו לפעילות מלאה".