תערוכת הפנים של תאי המטוסים (The Aircraft Cabin Interiors Expo) מתקיימת כעת בהמבורג וכרגיל בתערוכות מסוג זה, מוצגים יותר מכמה עיצובים מוזרים שכולם מתיימרים באומץ לייצג את עתיד הטיסות שלנו.

כמה חידושים מעניינים במיוחד, כמו עיצוב מושבי מחלקת העסקים החדש של JAMCO הכולל מחיצות פרטיות מרכזיות הניתנות להורדה כדי ליצור מיטה זוגית, או עיצוב מושב כיסא הגלגלים החדש של PriestmanGoode שיהפוך את הנסיעה לנגישה יותר עבור יותר נוסעים.

אבל כמה עיצובים הם קצת יותר דיסטופיים, כמו מושב ה-Chaise Lounge Economy, הכולל קונספט קומותיים של מושבים, שנועד להתאים פי שניים מכמות האנשים על מטוס רחב מהרגיל. המעצב שלו, אלחנדרו נונייז ויסנטה הספרדי בן ה-23, טוען שחברות עולמיות רבות הביעו עניין בעיצוב שלו, אותו הציג לראשונה בשנה שעברה. אבל למרות הרעיון החדשני, לא מעט אנשים חושבים שמדובר בעיצוב בעייתי ואפילו מסוכן.

View this post on Instagram

A post shared by Alejandro Nuñez Vicente (@alex.nvb)



"תארו לעצמכם איזו מערבולת מטורפת והרגליים שלכם נפגעות, או שאתם צריכים לרדת מהמטוס במהירות. נראה מסוכן להפליא", הגיב אחד. מגיב אחר ב-Reddit כתב: "טיסה היא כבר עניין קשה, בוא לא נעשה את זה יותר גרוע". ביקורת אחת דיברה על הדוחק הצפוי בטיסות: "הם יתחילו לצמצם את המרווח בין המושבים סנטימטר אחר סנטימטר. עד שבסופו של דבר ניערם כמו סכו"ם".

המעצב נונייז אומר שביקורת כזו הייתה צפויה. "אנשים יכולים לדבר והם תמיד שונאים חדשנות במובנים מסוימים", אמר ל-CNN Travel. "ברוב הפעמים כשמציגים משהו חדש, כולם שונאים את זה בהתחלה, הם מפחדים משינוי. אבל ככל שאתה מציג את זה יותר, וככל שאתה מפתח את זה, וככל שהם רואים את זה יותר, הם מתרגלים".

נונייז אמר בעבר ל-CNN Travel שמטרתו ביצירת המושבים הייתה "לשנות את מושבי מחלקת התיירים לטובת האנושות, או לכל האנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם לשלם עבור כרטיסים יקרים יותר".

מיטות בשמיים

לעומת המושבים הנערמים, עיצוב ה-Skynest של אייר ניו זילנד, מקום ישיבה מחודש במחלקת התיירים שמבטיח מיטות קומותיים, כבר רשם הרבה התלהבות והתרגשות בקרב נוסעים. כעת הקונספט גם מקבל את חותמת האישור של תעשיית התעופה באמצעות פרס Crystal Cabin היוקרתי, שהוענק למעצבים בטקס במהלך התערוכה.

למרות שהוא עדיין מרגיש עתידני מדי, Skynest הוא לא רק קונספט דמיוני, אלא מוצר מוגמר שעתיד להגיע לכדי שימוש כבר ב-2024. "פתרון מיטת קומתיים למחלקת תיירים זה משהו שאתה רואה באופן קבוע כקונספט", אומר לוקאס קסטנר, נשיא איגוד פרס Crystal Cabin. "אבל רק לעתים רחוקות אנחנו רואים את רמת החדשנות הזו הופכת למעשה למוצר אמיתי שטס".

חברת התעופה הכריזה לראשונה על קונספט Skynest בשנה שעברה, ועל פי הודעה לעיתונות שפרסמה חברת התעופה, ששת התאים ימוקמו בין מחלקת התיירים ומחלקת הפרימיום בקווים ארוכי טווח מסוימים. הנוסעים יוכלו להזמין מראש משבצת במיטה בין 400-600 דולר ניו זילנדי בנוסף לעלות הרגילה של הכרטיס. צוות המטוס יחליף את המצעים בכל מיטה לאחר כל שימוש.