האוזניות שאתם מקבלים לא באמת נקיות, אפילו שהן ארוזות יפה

הן עוברות ניקוי קל, אבל חדשות מהאריזה - הן לא. 

בעצם, הכל מלוכלך

ברוב חברות התעופה (הבינלאומיות, אצלנו המצב יותר טוב) הכריות והשמיכות בדרך כלל לא עוברות ניקוי, אלא נארזות או מקופלות מחדש. והמגש המתקפל? גם אותו לא מנקים, ויש סיכוי שאנשים הניחו עליו טישו מלוכלך או אפילו חיתול. מלוכלך.

האמת על מסכות החמצן

כשמסכות החמצן נופלות מהתא שמעל הראש שלכם, יש לכם 15 דקות של חמצן לפני שתתעלפו. למרות זאת, זה זמן יותר ממספיק לטייס להנמיך לגובה בו אפשר לנשום כרגיל. 

למה מכבים את האורות בנחיתה?

כשמטוסים נוחתים בלילה, מעמעמים את האורות לפני הנחיתה למקרה שיקרה משהו והנוסעים יצטכו להתפנות מהמטוס. במצב הזה, העיניים שלהם יהיו כבר מורגלות לחשכה. 

אוי, המים

עובד שדה לשעבר של לופטהנזה סיפר כי הניקוז של השירותים נמצא מטר ממיכל המים הנקיים אותם מטעינים על המטוס לפני ההמראה, ובדרך כלל אותו איש מפנה את הצרכים וממלא את המים. כמו כן, מיכלי המים שעל המטוס הם באותו הגיל של המטוס ובדרך כלל אינם מנוקים. לכן על המטוס עדיף תמיד לשתות מים שהגיעו מבקבוק סגור. אגב, גם הקפה והתה שמציעים לכם אחרי האוכל, מגיעים מהמים האלו. 

מה הולך בתא המטען

רוב הסיכויים שבתא המטען של המטוס שלכם מטיסים חיות או גופות. אף פעם לא ביחד, כי כשמטיסים גופות צריך לקרר את תא המטען אפילו עוד יותר. אה, וגם איברים לתרומה לוקחים הרבה פעמים טרמפ אתכם. 

SOS

אם במקרה וחס וחלילה מטוס נחטף, הטייסים ישאירו את המדפים על גבי כנפי המטוס - המגבירים את העילוי בזמן ההמראה ואת החיכוך בזמן הנחיתה - מורמים, כדי להאט את המטוס בנחיתה. כך הם מסמנים לבקרה שבשדה התעופה שמשהו קרה.

(מקור)