לאחר יותר משנתיים של הגבלות הקורונה, סין סוף סוף פתחה מחדש את גבולותיה – הקלה למקומיים שמעוניינים לחזור ולטייל, ולאזרחים שמחכים לחזור מחו"ל. למרות שהעבודה הקשה של ההתאוששות רק החלה, מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC), פורום עולמי שמנתח את ההשפעה הכלכלית של תעשיית הנסיעות, בטוחה במסלול העולה של המדינה.

על פי דוח של ה-WWTC, בשיתוף עם חברת האשראי VISA ו-Oxford Economics, בייג'ין תהפוך ליעד העירוני החזק ביותר בעולם עד 2032, יותר מהכפלה של ההכנסות הנוכחיות שלה ממגזר התיירות, מכ-117 מיליארד שקל לכ-273 מיליארד שקל (במונחים של תרומה ישירה לתוצר לעיר). נתונים אלה יציבו את העיר לפני פריז, שמוכתרת כיום כיעד העירוני המוביל, עם מגזר תיירות ששווה כמעט 127 מיליארד שקל. בינתיים, שנגחאי צפויה להיות במקום השני בתמ"ג תיירות ונסיעות ישיר ב-2032, ואחריה גואנגג'ואו ומקאו במקום השישי והשמיני, בהתאמה.

 בייג'ינג סין (צילום: 
ESB Professional, shutterstock)
תהפוך לעיר המתוירת בעולם. בייג'ינג | צילום: ESB Professional, shutterstock


בעוד ערים גדולות כמו לונדון, פריז וניו יורק יישארו מעצמות תיירות עולמיות בטווח הקצר, בייג'ין ושנגחאי מוכנות להתקדם ברשימות הבין-לאומיות. "לתיירים תמיד יהיו ערים מועדפות שאליהן הם יחזרו, אבל מכיוון שמדינות אחרות נותנות עדיפות לנסיעות ותיירות, אנו הולכים לראות יעדים חדשים ומתפתחים המאתגרים את המועדפים המסורתיים", מסבירה ג'וליה סימפסון, נשיאת ומנכ"לית WTTC בדוח.

סין מוכנה לקבל את פני התיירים הללו, ולבצע השקעות בבתי מלון חדשים, תחבורה ויעדי תיירות בעשור האחרון. במקאו לדוגמה, מגזר התיירות מייצג 40 אחוז מסך הכלכלה המקומית; בדצמבר 2022, ענקיות האירוח וההימורים הגדולות בטריטוריה התחייבו בסך כולל של 14.9 מיליארד דולר לפרויקטים שאינם קשורים להימורים במהלך העשור הבא. בין התוכניות פיתוח של פארקי שעשועים, מרכזי כנסים ותערוכות, מסעדות וקולינריה ואולמות להופעות. למעשה, ה-WTTC צופה שמקאו תדורג במקום השני בעולם במונחים של הוצאה של תיירים בין-לאומיים עד 2032.

מקאו (צילום: Sean Pavone, shutterstock)
צפויה להתברג במקום השני. מקאו | צילום: Sean Pavone, shutterstock

באופן דומה, שנגחאי פרסמה כלים להגברת התיירות הנכנסת. בשנת 2021, העיר הכריזה על תוכנית חומש להשגת הכנסה שנתית מתיירות של 383 מיליארד שקל (700 מיליארד יואן) עד 2025, באמצעות קידום צריכה יוקרתית, תערוכות פופולריות בין-לאומיות ופסטיבלים המדגישים את התרבות הסינית. מוקדם יותר החודש, הממשלה הלאומית הכריזה גם על תוכנית פיילוט שתפתח את מגזרי השירותים, כולל תיירות, להשקעות זרות, שתשפיע על עסקים מקומיים בשנחאי, צ'ונגצ'ינג, טיאנג'ין והיינאן.