ICYMI:https://t.co/eAaoddHneO
אישה תקפה את חברת השכרת דירות הנופש Airbnb (איירביאנבי) לאחר ששילמה כ-11 אלף שקלים (2,750 פאונד) עבור דירה מלאת עובש עם שירותים מכוסים בשתן. האישה, שביקרה את בתה באדינבורו (סקוטלנד) במהלך פסטיבל הפרינג' בעיר, טענה שמצאה לכלוך שחור ואבק בכל חדר, ואפילו עובש שגדל במקרר.
לאחר שהגישה תלונה, בעלי הדירה דחו את טענותיה, וב-Airbnb סירבו להתייחס לנושא מאחר שעברו יותר מ-72 שעות מאז שהותה במקום. האורחת המאוכזבת אמרה: "כשהגענו גילינו שיש שתן ומגבון בשירותים שלא בישרו טובות. החלק האמצעי של התריס בחדר השינה שלי היה חסר, כך שלא הייתה החשכה כפי שפורסם בפרטי הדירה. ביום השני התחלנו לשים לב שהדירה לא נקייה והיו חלקים בדירה שהיו זקוקים נואשות לתיקון. ידית הדלת בסלון נפלה כי לא היו ברגים שאמורים להחזיק אותה".
אם זה לא מספיק, האורחת המשיכה ואמרה כי "במטבח היו ארונות ומגירות שלא נוגבו, תנור מלוכלך מאוד, כלי אוכל סדוקים ומקרר שלא ראה מטלית ניקוי מעודו, ומתקן המים היה מלא עובש". כשהמשיכו להתמקם בדירה, הם רק גילו בעיות נוספות ברחבי הנכס: "בחדר השינה היה ארון שבור, מוחזק בסלוטייפ, ועוד אבק בכל מקום. גם חדר האמבטיה היה זקוק נואשות לניקוי: מעמדי האסלה והכיור היו מלוכלכים, ומברשת האסלה הייתה כל כך מגעילה שלא רצינו לגעת בה".
האורחים החליטו לא להתלונן כשהם בעודם בדירה מכיוון שהם לא רצו להתעמת עם בעלי הדירה, אך לא ידעו שיש להם רק שלושה ימים לדרוש את כספם בחזרה. "בתחילה שלחתי מכתב ארוך ומפורט למארח, וחיכיתי כמה ימים לתשובה. הוא התעלם מזה, אז יצרתי קשר עם Airbnb", מסבירה האורחת. "באמצעות שיחות טלפון והודעות התברר שמכיוון שלא התלוננתי תוך 72 שעות מהגעתי, אין לי זכות. עם זאת הודיעו לי שאני יכולה להתלונן דרך שירות הלקוחות. אז השלמתי את התלונה, אבל לא הבנתי שהיא מגיעה ישר למארח, והוא פשוט דחה את הבקשה".
רק לאחר שכתבים יצרו קשר עם חברת השכרת נכסי הנופש, קיבלו האם והבת קצת כסף בחזרה. דובר Airbnb אמר: "התאכזבנו לשמוע על החוויה הזו ויצרנו קשר עם האורחת כדי לספק החזר חלקי - בשווי 750 ליש"ט (כ-3,000 שקל) - וקופון כמחווה של רצון טוב". הוא הוסיף ואמר כי "כל האורחים שלנו מוגנים על ידי AirCover בחינם בכל הזמנה, ובמקרה נדיר שמשהו מתנהל שלא כצפוי, נעזור מיד אם האורחים ייצרו קשר תוך 72 שעות מהצ'ק-אין".