נתחיל מהעובדה הבסיסית: לטוס במטוס זה דבר הרבה יותר בטוח מאשר לנסוע באוטו. אחרי שכתבנו את זה, גילינו מה יכול לרמז על כך שיש בעיה במטוס. אם תראו את זה קורה, תדעו שישנה תקלה כלשהי, לא בטוח שחמורה.
מומחה הנסיעות מייקל גביקי Michael Gebicki, חושף שאם במקרה אתם רואים מישהו מהדיילים, לרוב הדייל הראשי, מסתכל מאחד החלונות שמתצפתים לכנף, יכול להיות שיש בעיה טכנית כלשהי. התצפית הזו נועדה להסתכל על אזור המנועים או על המדפים של הכנף כדי לראות שאין משהו חריג (מנוע שלא פועל, אש, קרח, מדף שלא מגיב וכו).
בדרך כלל, הטייסים מקבלים התראה על תקלה אצלם במערכות ועל מנת לא ליצור מהומה, הם מבקשים מאנשי הצוות שבקבינה להסתכל ולדווח להם מה הם רואים בזמן אמת. אגב, כדי לסמן לאנשי הצוות איזה חלון מהווה את התצפית הטובה ביותר לכיוון הכנף והמנוע, ישנם מטוסים שמעל החלון הספציפי יש סימן של משולש.
"המדבקה הזאת מסמנת את מה שנקרא 'המושב של וילים שטנר' (קפטן הספינה ב'מסע בין כוכבים')", מסביר מהנדס האווירודינמיקה לי בלטין. "זה החלון עם התצפית הנקייה ביותר לכנף, ממנו אתה יכול לבצע את הבדיקה החזותית הטובה ביותר עבור המטוס. נגיד, אם הצטבר עליו קרח או כל דבר אחר".
חשוב לציין, שגם אם יש תקלה ואתם רואים איש צוות מסתכל דרך החלון, לרוב היא לא חמורה וניתנת לפתרון על ידי הטייסים. ואם הבעיה חמורה יחסית, נדיר מאוד שהיא מובילה לתוצאות טרגיות. כך למשל, אפילו אם מנוע אחד הפסיק לעבוד, עדיין המטוס יכול לנחות בשלום בנמל תעופה קרוב. יותר בטוח מנסיעה באוטו כבר אמרנו?