בזמן שאנחנו טסים, לדיילים ולדיילות יש אחריות גדולה לשמור עלינו בטוחים ומוגנים, וגם את היכולת להפוך את הטיסה שלנו לנעימה יותר או פחות, על פי השירות אותו אנו מקבלים.

יחד עם זאת, זה לא סוד שהדיילים בעצמם סובלים לא מעט מהתנהגות הנוסעים. כך למשל, דיילת בשם קריסטינה, בת 27, חושפת שהדברים שהכי מעצבנים אותה בעבודה אלה נוסעים שמצלצלים בפעמון כדי לבקש כוס מים ("אפשר לקום לקחת"), נוסעים ש"חושבים שהם יודעים את העבודה שלנו טוב יותר מאיתנו" וכאלה שפשוט מתפרעים על המטוס ומפריעים לכולם. 

קריסטינה חושפת שבין הדיילים יש שם קוד מיוחד לנוסעים בלתי נסבלים, כך שהם יכולים להעביר את המידע עליהם ביניהם, כדי לשים לב ולתת שירות בהתאם. מילת הקוד הזו היא השם "פיליפ" (Philip). כך למשל, היא יכול להגיד לקולגה ש"לפיליפ יש בעיה ואשמח שתיגש אליו", וכך הדייל או הדיילת הנוספים יודעים מראש שמדובר במישהו בעייתי.

דיילת אוויר (צילום: shutterstock | iyd39)
אילוסטרציה | צילום: shutterstock | iyd39

השם פיליפ נולד מהטייה של המיל פילפ (PILPׂ) שהיא ראשי תיבות של "נוסע שהייתי שמחה להכות" (Passenger I'd Like to Punch). קריסטינה מציינת שבעבר הם היו מכנים את הנוסעים בשם "פילפ" אך זה היה שקוף מדי שמדובר בשם קוד שיש לו משמעות נסתרת, אז הם עידנו את זה לפיליפ. 

אם במקרה הדייל או הדיילת קרא לכם פיליפ, תדעו שהוא לא טעה בשם, אלא פשוט "סימן" אתכם.