בחודש שעבר נפוצה ברשת תמונה ויראלית למדי של טייס בטיסת יונייטד משדה התעופה ניוארק לגלאזגו שבסקוטלנד, אשר צולם בזמן הטיסה בעודו, איך לומר, משנ"ץ. הטייס פשט מעליו את מדי הקברניט, תפס את אחד מתאי השינה של נוסעי המחלקה הראשונה ופשוט הלך לישון במהלך הטיסה, שארכה כשבע שעות.
מי שצילם את התמונה היה אחד הנוסעים בטיסה, פקח משטרה לשעבר שכיום עובד כיועץ אבטחה. לטענתו הוא הבחין בטייס נכנס לתא השירותים ומחליף מדים, ואז הולך לישון. "הוא ישן שעה וחצי וכשהוא התעורר הוא חזר בחזרה למדי הטייס וביקש אישור כניסה חזרה לקוקפיט", דיווח הנוסע, "ואז הקצין הראשון שלו הלך לישון. ולעומת זאת, שוטרים חוטפים על הראש כשהם נתפסים ישנים בניידת".
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"אני לא חושב שקברניט של טיסה מלאה במאות נוסעים יכול לשים את עצמו במצב כזה פגיע", המשיך הנוסע, "אם טייסים צריכים מנוחה באמצע הטיסה, כדאי שיעשו את זה רחוק מהנוסעים. אני טס המון פעמים ובחיים לא ראיתי מצב שכזה".
דיילים אחרים שנשאלו על תקריות דומות טענו שלא מדובר בנוהל שהם מזהים: "זה נראה מאוד לא שגרתי שקפטן יוריד את המדים במהלך טיסה", אמר אחד הדיילים, "וזה גם נראה מוזר שטייס יחטוף תנומה בטיסה שהיא פחות מ-11 שעות. בדרך כלל הם תופסים מושב פנוי במחלקת העסקים אבל טייסים בדרך כלל נחים בקוקפיט. מובן לחלוטין שחלק מהנוסעים ידאגו מזה".
יחד עם זאת, גורמים בענף התעופה טוענים כי מדובר במנהג נפוץ יותר מכפי שנהוג לחשוב. למעשה, מנהל התעופה הפדראלי האמריקאי (FAA) אפילו מחייב טייסים לקחת הפסקות בכל זמן קצוב. זאת הסיבה שמיונייטד נמסר רשמית: "בטיסות בין יבשתיות, הטייסים נדרשים לנוח והמטוס תופעל על ידי צוות של שלושה אנשים בקוקפיט, כך שהטייס היה בהפסקה יזומה". כמו כן הבהירו בחברה כי הנוהל אכן מתייחס לטיסות שאורכן מעל 8 שעות, אבל במקרה זה הטייס יישםאת הפרוטוקול משום שבטיסה אכן היו שלושה טייסים.
כמו כן, הסיבה שהנוסעים הצליחו לחזות במנוחת הטייס באופן חריג היא משום שהמטוס היה קטן במיוחד - בואינג 757-200 - בעוד בטיסות בין יבשתיות אחרות נעשה בדרך כלל שימוש במטוסים גדולים יותר בהם יש אזור נפרד למגורי הצוות.