הגיע הזמן לדבר על אחד הדברים הכי שנויים במחלוקת בטיסות: הורדת הנעליים. אמנם מדובר באקט של נוחות, במיוחד לאור העובדה שבגובה של 30 אלף רגל באוויר הרגליים שלנו יכולות להתנפח ובטיסות ארוכות זה מטרד של ממש, אך מצד שני כמות הלכלוך והחיידקים הקיימים בתא המטוס צריכה להרתיע כל אחד מאיתנו ולגרום לנו להשאיר את הנעליים על הרגליים.
הטייס פטריק סמית' סיפר למגזין הנסיעות Travel + Leisure ש"אמנם המטוס עובר ניקיון לפני כל יציאה לטיסה, אבל קחו בחשבון שלרוב מדובר בניקיון מהיר של כ-20 דקות והוא לא הכי יסודי".
בעקבות כך, לרוב ניקיון תא הנוסעים במטוס יתמקד בהרמת לכלוכים גדולים או לנגב משטחים מרכזיים בעלי כמות נגיעות גדולה, כמו תא השירותים. ניקוי יסודי לעומת זאת מתקיים אחת לכמה זמן, לרוב אחת לשבועיים.
גם השטיחים על רצפת המטוס לרוב עוברים שאיבה מהירה שנועדה לנקות לכלוכים גדולים. אם למשל נשפך משקה, צוות הניקיון אמנם יסיר אותו, אך לאו דווקא ידאג לחטא את המקום.
"מי שמחליט ללכת יחף במטוס עלול לקלוט חיידקים ווירוסים שעלולים להשפיע לרעה על בריאותו. כמו כן, החשש מהדבקה בזיהום פטרייתי תמיד קיים", אומר דיוויד קראוזה, הבעלים של SyQuest USA, המייצרת מוצרי ניקוי לשימוש במטוסים.
"אין ספק שהקורונה השפיעה על הדרך בה מבצעים ניקוי מטוסים והוא השתפר במטרה להבטיח שלא יישאר זכר לנגיף שיכול להדביק צוות או נוסעים, אך עם זאת, בזמן שהטיסות חוזרות לשגרה, סביר להניח שגם פרוטוקולי הניקיון של חברות התעופה יחזרו להרגלים הישנים", אומר קראוזה.
ומעבר לכל הטענות הבריאותיות, עניין נוסף הוא הנוסעים הסובבים אתכם בטיסה. הורדת הנעליים יכולה להיות אקט לא נעים למי שיושב לידכם במטוס, אם זה בגלל הריח או ההרגשה הלא נעימה של לראות כפות רגליים יחפות.