המחסור בכוח אדם בשדה התעופה בארץ ובשדות התעופה מסביב לעולם, גורמים לתורים ארוכים ולעיכובים של לא מעט טיסות.
במקרים אלה, אחד הדברים שחשוב לזכור, הוא שעיכוב של טיסה לאו דווקא התחיל בשדה התעופה בו אתם נמצאים, אלא הוא תולדה של כדור שלג שהתחיל בכלל בשדה ממנו הטיסה הגיעה ואליה היא צפויה לחזור. כך קורה בעיקר בטיסות בהם המטוס עושה back to back, כלומר ממריא ליעד ממנו נחת באותו הסיבוב (ללא עצירה ללילה של הצוות למשל). בטיסות ארוכות בהן הטיסה שנחתה ממריאה רק ביום לאחר מכן בחזרה, ניתן למחוק את העיכוב שנוצר.
הדוגמה הכי טובה לעניין היא בטיסות מאילת. בטיסות אלה, המטוסים נוחתים בשדה התעופה רמון או נתב"ג ומיד ממריאים לשדה האחר. כך, אם חל עיכוב בזמן ההמראה משדה שאתם לא נמצאים בו, סביר שגם הטיסה שלכם תתעכב, היות ולאחר הנחיתה צריך להכין את המטוס לטיסה בחזרה, וכדור השלג רק יילך ויגדל ככל שהיום ייתקדם.
לא תמיד חברת התעופה תגיד לכם על עיכוב בטיסה, במיוחד אם מדובר בעיכוב של פחות משלוש שעות, אך זה מידע שאתם יכולים לגלות בעצמכם בתוך זמן קצר
כל מה שצריך לעשות כדי לגלות מקרים כאלה, זה להיכנס ללוח ההמראות של שדה התעופה ממנו המריאה הטיסה שצפויה לקחת אתכם ולבדוק האם הנחיתה של המטוס גם צפויה להתעכב. הרבה פעמים אגב, עיכוב בהמראה בצד אחד (של חצי שעה למשל) מוביל לעיכוב משמעותי בהרבה בדרך חזרה. אם המטוס מאבד את סלוט ההמראה שלו (החלון שניתן לו כדי להמריא בחזרה), העיכוב הקטן בצד אחד צפוי להפוך לעיכוב של שעות בדרך של המטוס בחזרה.
אם נחזור למקרה של אילת, אם אתם מחכים בשדה התעופה רמון למטוס שינחת לאסוף אתכם מנתב"ג ורואים בלוח הטיסות של נתב"ג שהוא המריא בעיכוב של שעה, אתם יכולים לקחת זאת בחשבון. לא תמיד חברת התעופה תודיעה לכם על כך, במיוחד אם מדובר בעיכוב של פחות משלוש שעות, אך זה מידע שאתם יכולים לגלות בעצמכם בתוך זמן קצר.
למתקדמים - יש גם אפליקציות שעוקבות אחרי מסלול המטוסים בזמן אמת, כמו 24flightradar, אך לרוב, כאמור, ניתן לגלות את משך העיכוב הצפוי על פי לוח הטיסות של יעד המוצא ממנו המריא המטוס בדרך אליכם.