הפופולריות העולה של טיסות לואו קוסט, כמו גם ההגבלות שהולכות ומחמירות בנוגע לשליחת מזוודות בתא המטען של המטוס, גורמות לנוסעים רבים להסתפק בתיקי יד ומזוודות טרולי קטנות שאפשר להעלות למטוס ולאחסן בתאים שמעל הראש בחינם. הבעיה עם זה היא שלא תמיד יש מקום לכך, במיוחד בטיסות עמוסות. במטוסים של חברת רינאייר, למשל, יש מקום ל-180 מושבי נוסעים, אבל רק ל-90 תיקים בלבד.
כך שברוב המקרים, מדובר בסיטואציה של כל הקודם זוכה, ולכן נוסעים ממהרים לעלות למטוס כמה שיותר מהר כדי להבטיח לעצמם מקום למזוודות בתאים הסמוכים למושב שלהם, שכן אחרת צריך לנדוד קדימה ואחורה בחיפושים אחר חלל פנוי ולפתוח את כל התאים הסגורים. וגם אם מוצאים מקום זה ככל הנראה רחוק מדי מהמושב, וזה הופך להיות סיפור להגיע לתיקים לאחר הנחיתה.
בתערוכת Aircraft Interiors Expo עלו שני פתרונות למצב הבעייתי הזה. הראשון הוא של חברת איירבאס, אשר מציעה קונספט של רצועת אורות לאורך החלק החיצוני של תא האחסון, אשר מסוגלת לסמן באופן ברור האם יש התא ריק לחלוטין (צבע ירוק), האם הוא מלא חלקית (צבע כתום) או האם הוא מפוצץ לחלוטין (צבע אדום). מה שאומר שיהיה ניתן לראות מרחוק האם יש טעם להגיע לשורות אחוריות או קדמיות כדי לחפש בהן מקום, ולא יהיה צורך לפתוח מחדש שוב ושוב תאים שכבר מלאים.
הפתרון השני, שהוא מצד אחד טוב יותר ומצד שני גרוע יותר, מציע לחברות התעופה לגבות תשלום נוסף מהנוסעים עבור מקומות שמורים מראש בתאים שמעל הראשים. מסכים קטנים שיותקנו מתחת לתאים יראו את מספר המושב של הנוסע ששמר לעצמו את המקום שם, ובאופן תאורטי יהיה ניתן להזמין מקום בכל תא של המטוס, אם כי סביר להניח שרוב הנוסעים יעדיפו את התא הסמוך אליהם.
לא מדובר בפנטזיה פרועה, שכן חלק מחברות התעופה כבר מיישמות פתרון דומה במחלקות מסוימות, כמו למשל חברת Virgin Australia אשר מאפשרת להניח בתאים שלטים אשר מודיעים על כך שהמקום שמור לנוסע במושב הסמוך. אלא שצוות המטוס לא ממש מפקח על זה, ולכן כרגע לא נגבה על כך תשלום נוסף. אבל בעתיד, ובמיוחד בחברות הלואו קוסט, ההערכות בענף הן שבזמן תהליך הזמנת הכרטיס יוצע לנוסע תשלום נוסף עבור שמירה של מקום לטרולי.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש