לאנשים שעולים על רכבות הרים בפארקי שעשועים יש ככל הנראה רמות אדרנלין גבוהות במיוחד ויצר הרפתקני מפותח, אבל קשה לומר שיש להם צורך "לאתגר את החיים" או "להתגרות במוות", כי התארים האלה בדרך כלל שמורים לקופצי באנג'י או גולשי סנפלינג, נגיד. אלא אם כן אתם שוקלים לעלות על רכבת ההרים Cyclone בלונה פארק בקוני איילנד בארה"ב – במקרה זה, אתם בהחלט שמים את חייכם בסכנה ממשית.

רכבת ההרים, שנבנתה לפני 88 שנה מעץ, נחשבת לאחת המסוכנות ביותר במדינה – ולא בגלל המסלול המפחיד שלה או הפיצ'רים המיוחדים שהיא מכילה, אלא בגלל התחזוקה הרעועה שלה. בחצי השנה האחרונה, למשל, היא כבר התקלקלה פעמיים בזמן נסיעה. בחודש מרץ האחרון היא נתקעה באמצע המסלול בזמן עלייה על שיפוע של 60 מעלות. 12 הנוסעים היו צריכים לרדת ממנה ברגל, כשהם אוחזים זה בידו של זה, בסיוע צוות חילוץ. שלושה חודשים לאחר מכן זה קרה שוב, ו-12 נוסעים נוספים נאלצו לרדת ממנה רגלית.

עוד ב-mako חופש:

שעה טיסה ואתם בתאילנד: האי היווני לקיץ
תיירת מזדמנת: תל אביב על פי פדריקה

צימרים עם בריכה פרטית ונוף עוצר נשימה

וזה עוד כלום לעומת מה שקרה בשנת 2007, כאשר אחד הנוסעים נהרג לאחר ששבר את מפרקתו במהלך הנסיעה. פלוס, בחודש מרץ האחרון נאלצו מפעילי הרכבת לשלם 600 אלף דולר לאישה שטענה כי הנסיעה ברכבת גרמה לה נזקים בלתי הפיכים בראש ובצוואר. אתם כבר מבינים את התמונה?

A video posted by Viktoriya St (@viktoriyast_) on


מפעילי פארק השעשועים ממשיכים לטעון כי הרכבת בטוחה לחלוטין, וכי רובה הוחלפה לפני כשלוש שנים. "כן, יש לה שיהוקים", הם אומרים, "אבל בטיחות היא הדאגה הראשונה שלנו". הם טוענים שהתקלות האחרונות שהתרחשו בה נוצרו עקב שינויי טמפרטורות קיצוניות, שגרמו לרצועות המוטוריות שלה להחליק. מהנדסים ופקחים נוטים להסכים שלא מדובר ברכבת הרים מסוכנת יותר מאחרות, וכי העובדה שהיא נראית ישנה לא בהכרח מעידה על התפקוד שלה.

למעשה, דווקא ההיסטוריה העתיקה של הרכבת היא זו שמושכת יותר ויותר מבקרים מדי שנה. בשנת 1930 היא הייתה אחת מ-30 רכבות הרים בפארק, והיחידה שניצלה מפשיטת רגל. בשנת 1991 היא ניצלה שוב כאשר הפכה רשמית לאתר היסטורי של מדינת ניו יורק. רבים טוענים שהעובדה שהיא עשויה מעץ ולא ממתכת כמו הרכבות החדשניות מעניקה לה אופי מיוחד וחווית נסיעה אחרת. למעשה, הנסיעה בה כבר הפכה לסוג של מרד נגד הקדמה והמסחריות של הפארקים החדשים. רבים מתרצים זאת בכל שגם הרכבת התחתית, שהיא בת 111 שנה, מתקלקלת מדי פעם, אבל זה לא אומר שהיא מסוכנת ושצריך לוותר עליה.