תאהבו אותם או תשנאו אותם, משפחת המלוכה הבריטית יושבת כסמל לאומי יחד עם תאי הטלפון והאוטובוסים האדומים, הביג בן והפיש אנד צ'יפס. חנויות מזכרות מלאות בפנים שלהם, עיתונים ברחבי העולם דנים בהם ובדרמות המשפחתיות שלהם, ודרמות טלוויזיה המבוססות על חייהם מעולם לא היו פופולריות יותר.
בכל פעם שאנשים מביעים ביקורת על משפחת המלוכה, התגובה שלרוב חוזרת על עצמה היא "אבל הם מכניסים הרבה מאוד כסף מתיירות!". יחד עם זאת, מדובר על מוסד שגם מוציא לא מעט כסף, ורובו אם לא כולו משולם מכספי המיסים של הבריטים. בסקר שנערך בשנת 2023 על ידי YouGov, נמצא כי 51 אחוזים האמינו שההכתרה של המלך צ'ארלס, שעלתה 100 מיליון פאונד (470 מיליון שקל), לא הייתה צריכה להיות משולמת על ידי משלמי המסים. בקרב צעירים נתון זה היה גבוה אף יותר, ועומד על 62 אחוזים. אבל כאמור תומכים ישתמשו לעתים קרובות בתיירות כהצדקה להוצאות המפוארות האלה.
אי אפשר להתעלם מהעובדה שהאתרים המלכותיים הם מקור עצום של עושר לתיירות בבריטניה, וההכנסות מהם רק גדלות עם השנים. בשנת הכספים 2019-20, שנת שיא בתיירות לפני התפרצות הקורונה, ההכנסות של ארמון בקינגהאם המלכותי הגיעו לשיא של כמעט 49.9 מיליון פאונד (230 מיליון שקל) ולפי פורבס בית וינדזור שמוערך בשווי של 19 מיליארד פאונד (89 מיליון שקל) יחד עם בית פרוגמור קיבלו קרוב לחצי מיליון מבקרים עם הכנסות של מיליוני פאונד. אתרי תיירות מלכותיים אחרים ובהם האורוות המלכותיות, בית קלרנס, ארמון הולירודהאוס וגלריית המלכה מייצרים גם הם הכנסות משמעותיות לבריטניה.
אך למרות שהתפיסה הבין-לאומית של בריטניה בהחלט שזורה במשפחת המלוכה, לא ברור לחלוטין אם המשפחה המפורסמת נחוצה לתיירות. אם לוקחים לדוגמה את צרפת השכנה מדרום מעבר לתעלה, ההיסטוריה סביב המלוכה הצרפתית והאתרים הקשורים אליה עדיין פופולריים ביותר בעוד שמוסד המלוכה בצרפת בוטל כבר לפני 232 שנים. יתרה מכך, בארמון ורסאי מבקרים בכל שנה כ-15 מיליון תיירים, בעוד שבארמונות בקינגהאם, וינזדור והולירודהאוס מבקרים 2.8 מיליון מבקרים יחד. כלומר, העניין התיירותי סביב המלוכה הבריטית יכול להישמר גם אם המשפחה כבר לא תהיה במעמדה הנוכחי.
המוסד המלכותי בבריטניה נחשב בעיני רבים, בייחוד אלה שאינם בריטים, למיושן וארכאי אבל משפחת המלוכה בכללותה נהנתה מאז ומעולם מתמיכה רחבה, בקרב בריטים. זאת למרות שהאהדה יורדת בשנים האחרונות בייחוד כלפי כמה מחבריה שנקשרו לא פעם לשערוריות וסקנדלים בין-לאומיים, ומותה של המלכה אליזבת השנייה. מבחינת התומכים הבריטים, בית המלוכה מייצג עבורם רגשי לאומיות וגאווה, ומבחינת הפוליטיקה הבריטית מדובר בעצמה רכה ותרבותית שתורמת למעמדו של האי הבריטי בעולם.
אבל נראה שלא רק הבריטים נהנים מהזוהר של משפחת המלוכה. ארה"ב היא שוק התיירות הגדול ביותר בבריטניה, ונראה שתיירים האמריקנים אוהבים מאוד דברים הקשורים לבני המלוכה הבריטית: לפני מותה של המלכה אליזבת השנייה, אחוז עצום של 68 אחוזים מהאמריקנים טענו שהם מתעניינים בבית המלוכה ומתכוונים לבקר באתרים הקשורים אליה. עם זאת, מחוץ לאמריקה, רק 19 אחוזים מהגרמנים, 15 אחוזים מהצרפתים ו-10 אחוזים מהמטיילים הספרדים רוצים להגיע לבריטניה בגלל המלוכה הבריטית.