בזמן שאלפי ישראלים עברו את הגבול לסיני בימים האחרונים, במטרה לבלות את יום כיפור במקום, תושבים רבים באילת זעמו על כך שהחנו כלי רכב בחניות פרטיות ברחבי העיר. "הם תפסנו לנו את החניות ליד הבתים הפרטיים ובשכונות עם בניינים", זועם אבי תושב אילת. "שלא יתפלאו לאחר מכן למה מנקבים להם את הגלגלים של המכוניות או גוררים להם אותם. זו חוצפה שאין כדוגמתה. הם הגזימו לגמרי. תחשוב אם אנחנו היינו עושים להם את זה בתל אביב או רמת גן, איך הם היו מגיבים"?

בעקבות כך, גם עיריית אילת התגייסה לסייע לתושבים וגררה עשרות כלי רכב. החוזרים מסיני יצטרכו לשלם דו"חות חנייה בנוסף לדמי גרירה. העירייה גם גררה כלי רכב נוספים שחנו במקומות אסורים ברחבי העיר וניתנו מאות דו"חות לכלי רכב נוספים של הנוסעים לסיני, שהחנו במקומות לא מוסדרים. "הם יחזרו מהחופשה ויצטרכו לשלם הרבה כסף על הגרר ועל דו"חות החנייה", ציין גורם בעיריית אילת. "יש חניונים מוסדרים ברחבי העיר שבהם ניתן להחנות כלי רכב, אבל היו כאלה שעברו על החוק וחנו בחניות פרטיות או במקום אסור לחנייה בשעות הלילה".

דוחות באילת (צילום: צילום מסך)
צילום: צילום מסך

מלחמה עם נהגי המוניות באילת

בעיה נוספת שחיכתה ליורדים לאילת היא שחלק מהנוסעים גילו שנעקצו במאות אלפי שקלים, לאחר שתושבים באילת מכרו להם תווי חנייה מזויפים, בסכום של 400 שקל, המאפשר להם לכאורה להחנות את כלי רכבם בחניית כורכר מבלי לקבל דו"חות. בפועל, התברר שמי שקנה את התו קיבל דו"ח חנייה בסכום של 250 שקל כל אחד. "לא ידענו שהתו מזויף", טען ר', שנסע לסיני עם בני משפחתו. "אמרו לנו שהתו חוקי".

תופעה אחרת היא שבדואים מהפזורה הגיעו לנופש באילת והחליטו לעשות כסף על חשבונם של נהגי המוניות המקומיים, שלטענת הנוסעים לסיני הפקיעו מחירים עבור נסיעה למעבר הגבול. הנהגים דרשו מהנוסעים לסיני סכומים שנעו בין 70 ל-100 שקלים. בתגובה, הבדואים הציעו לנוסעים לסיני לנסוע בכלי רכבם למעבר תמורת 40 שקלים בלבד, מה שגרם לעימותים בין נהגי המוניות לבין הבדואים.

דוחות באילת (צילום: צילום מסך)
לא הכל הלך חלק בדרך בחזרה מהחופשה. תורים בדרך לסיני | צילום: צילום מסך

"נהגי המוניות בסיני ביקשו 80 שקלים לנסיעה למעבר הגבול בטאבה, אז פנו אלינו כמה צעירים בדואים והציעו להסיע אותנו ב-40 שקל אז עלינו אותם. נהגי המוניות באילת התעצבנו על זה אבל זו בעיה שלהם, הם גם מפקיעים מחירים וגם לא רוצים להפעיל מונה", הסביר דן. "כבר בים שישי בבוקר הגשנו חמש תלונות למשרד התחבורה נגד נהגי מוניות שדרשו מחיר גבוה וסירבו להפעיל מונה".