מסוע מזוודות (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
"ברגע שגיליתי כי המזוודה שלי לא על המסוע, התחלתי להילחץ" | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
כמעט כל תייר שנוסע לחו"ל יעיד כי אחד הרגעים המלחיצים בטיול מתרחש דווקא בשדה התעופה - אותו רגע בו עומדים מול מסוע המזוודות ומחכים לציוד האישי, כשבלב תמיד מפמפם הפחד הזה שהמזוודה לא תגיע. אבל מקרה חדש ומוזר שהתרחש במסגרת טיסת אל-על לאילת, מוכיח כי היד עוד נטויה בכל הנוגע לאיבוד מזוודות. תיירת מולדובית שביקרה באילת, עדיין מחכה לקבל את חפציה האישיים בחזרה, לאחר שנאמר לה כי מזג האוויר בחוץ "חם מדי" כדי להעלות את המזוודה שלה על המטוס.

התיירת טטיאנה, שפנתה ל- mako באמצעות אפליקציית skooper, הגיעה לאילת כדי לבקר את בן זוגה שמתגורר בעיר הדרומית. ביום שני, ה-3.6 היא הייתה אמורה לטוס מאילת לבן גוריון, ומשם לביקור בלונדון. הכל היה מסודר מראש אך משהו בכל זאת השתבש בדרך. " עליתי ב-14:00 בצהריים על טיסת אל-על מאילת לבן גוריון. משם הייתי אמורה לעלות על טיסת איזי ג'ט לשדה התעופה לוטון שבאנגליה. אך כשנחתי בבן גוריון, נאמר לי ולמרבית הנוסעים במטוס כי המטען שלנו לא הגיע", מספרת טטיאנה. לטענתה, כמעט כל נוסעי הטיסה לבן גוריון מאילת כונסו באותו רגע על-ידי דיילת קרקע, שסיפרה להם שהמזוודות לא הגיעו ליעדן בגלל שהיה "חם מדי". באותם רגעים, עוד נראה היה כאילו כל הנושא מוצב בידיהם המסורות של עובדי אל על.

"ברגע שבישרו לנו שהמטען לא הגיע, נדרשנו למלא טופס עם מספר הטיסה, טלפון ליצירת קשר וכתובת. אבל אצלנו לא נשאר כלום - לא ספח ולא מספר בקשה לצורך בירורים. כשהסברתי להם שאני ממשיכה מכאן ללונדון, הם אמרו לי שהם ינסו לשלוח את המזוודה עם  הטיסה שלי באיזי ג'ט, ואם הם לא יצליחו הם יעשו את זה למחרת היום. כולם באל על היו באמת מאוד נחמדים ופשוט האמנתי להם. חשבתי שאל על זו חברה רצינית".

"כשלא ראיתי את המזוודה על המסוע התחלתי להילחץ"

נחתם הסכם (צילום: דניאל נחמיה, חדשות 2)
"כולם היו כל כך נחמדים אבל עכשיו אין עם מי לדבר" | צילום: דניאל נחמיה, חדשות 2
לבסוף, הטיסה של טטיאנה ללוטון נדחתה ב-3 שעות, והיא קיוותה כי בזמן העיכוב אל על העבירה את המזוודה לטיסת איזי ג'ט. אבל כשהיא הגיעה ללונדון, טטיאנה גילתה כי המזוודה האבודה שלה עדיין בגדר אבודה. "כשקלטתי שהמטען שלי לא הגיע עם הטיסה פניתי מיד לדלפקים של אל על ושל איזי ג'ט בשדה התעופה, אבל השעה הייתה 2 וחצי בלילה ופשוט לא היה עם מי לדבר. זה היה הרגע בו התחלתי להילחץ – בלי הציוד האישי שלי, בלי בגדים להחלפה. פשוט לא נעים".

טטיאנה התקשרה למחרת לאל על, אך זו, לטענתה, אמרה לה לברר עם איזי ג'ט את המקרה והפילה עליהם את האחריות. "למה לי להתקשר לאיזי ג'ט אם המזוודה גם כך לא עלתה לטיסה? מלבד זה, אל על היא זו שלקחה את האחריות על המזוודה שלי מלכתחילה והבטיחה להביא לי אותה. אגב, כשהתקשרתי לאיזי ג'ט – הם, כמובן, הפנו אותי שוב לאל על".

בשלב זה לירון, בן זוגה של טטיאנה, נכנס לתמונה וניסה לעזור לה מהארץ. הוא התקשר אמש בצהריים למוקד הלקוחות של אל על, אך אלה הפנו אצבע מאשימה כלפי טטיאנה. "בחורה בשם קארין, שהתעקשה לא לתת לי את שם משפחתה אלא רק לקרוא לעצמה 'קארין מאיתור כבודה', פשוט הפילה את האשמה שוב ושוב על טטיאנה על כך שלא לקחה איתה ספח. לאחר שעה של שיחה, בה ביקשתי את מה שמגיע לנו, הנציגה אמרה שהנושא בבדיקה ומאז לא שמעתי ממנה", הוא מספר ומוסיף: "צריך להבין, טטיאנה היא בחורה שקטה ועדינה. עצוב להגיד את זה אבל אין לה את האופי שלנו. אמרו לה שידאגו לה והיא האמינה לזה. אבל מה שבטוח הוא שכרגע, אף אחד לא דואג לה לכלום".

אל על מסרה בתגובה:
העמסת מזוודות מתבצעת בהתאם לשיקולי בטיחות הנוסעים, למשקל המותר למטוס בהתחשב בתנאי הטיסה, לרבות מזג האוויר".

>> המזוודה לא הגיע והנוסעים נתקעו 3 ימים בלי אוכל