לאחר שזה היה באוויר בחודשים האחרונים, אתמול צייץ ראש הממשלה יאיר לפיד: "אישרנו היום בממשלה הסכם לכינון קשרי תעופה בין טורקיה לישראל. מעכשיו חברות תעופה ישראליות יוכלו לנחות באיסטנבול ולהמריא ממנה, וכך גם ביעדים אחרים בטורקיה". ההכרזה הזו מגיעה לאחר שב-15 השנים האחרונות, מאז 2007, חברות ישראליות לא יכלו לטוס לטורקיה בגלל מחלוקות בטיחותיות שונות.

כעת, ניתן לחכות ולראות איזה חברת תעופה ישראלית תחל להפעיל את הטיסות למדינה אליה טסים הכי הרבה ישראלים ותנסה לתחרות בטורקיש איירליינס וחברת הלואו קוסט פגסוס. עוד לפני האישור הסופי הכשירו חברות ישראייר וארקיע את הקרקע והגישו בקשה להפעלת טיסות למדינה.

עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, אמר היום: "האווירה החדשה מכיוון הטורקים, ביחד עם מגוון המחירים שישתנה כתוצאה מהכפלת ההיצע וכניסת החברות הישראליות, צפוי להביא את נתח השוק לטורקיה לכ-15 אחוזים מכלל היוצאים והנכנסים לישראל".

ברלוביץ' ציין כי ארקיע מתכננת להפעיל טיסה יומית ובסופי השבוע שתי טיסות יומיות, כולל שישי ושבת. בהמשך, לקראת האביב ארקיע מתכננת להפעיל טיסות לשני יעדים חדשים: אנטליה ודלמן (מרמריס). כמו כן, לטענתו, החברה תציע מגוון חופשות הכוללות חבילות של טיסה ומלון.

איסטנבול  (צילום: Club4traveler | shutterstock)
איסטנבול היא העיר אליה טסים הכי הרבה ישראלים. האם השוק יגדל? | צילום: Club4traveler | shutterstock

ד״ר עוזי פרוינד פיינשטיין, מומחה לכלכת תעופה ומרצה במכללה האקדמית כנרת, מציין ש"החברות הישראליות ימצאו את עצמן מתחרות מול חברות תעופה מקומיות רבות, המציעות טיסות סדירות וטיסות שכר (צ'רטר). בין אלו ניתן למנות את טורקיש איירליינס, פגסוס וקורנדון. עבור חברות התעופה הישראליות מדובר באתגר לא פשוט אשר יחייב אותן לגבש מוצרים תחרותיים (הן במחיר והן בשירות) אשר יאפשרו להן לכבוש נתח שוק ולהיות רווחיות. חשוב לציין כי חברות התעופה הישראליות מחזיקות במספר יתרונות חשובים מבחינת הנוסע הישראלי, כגון אבטחה הדוקה וצוות הדובר את השפה העברית. יהיה מעניין לראות כיצד השוק הישראלי יקבל את כניסת חברות התעופה הישראליות לשוק שהוא רווי בתחרות גם כך, והאם הביקושים העצומים לטיסות לאחר החזרה לפעילות של תעשיית התיירות יאפשרו לחברות הישראליות למצוא ברכה גם בשוק הטורקי".

אל על מחזירה את הטיסות להונג קונג

לראשונה מאז מרץ 2020, באל על הודיעו היום על חידוש טיסותיה הישירות להונג קונג החל מ-4 לפברואר 2023 (כשלוש שנים מאז ההפסקה). מכירת הכרטיסים צפויה להתחיל היום (5.9).

>> המדריך המלא למטייל בהונג קונג

כזכור, בשל החלטת הרשויות בהונג קונג לסגור שעריה עקב מצב התחלואה בקורונה, אל על חדלה לבצע טיסות ליעד. בחודשים האחרונים הרשויות בהונג קונג החליטו להקל את המגבלות ולאפשר כניסה לתיירים. אל על מתכננת להפעיל 3 טיסות שבועיות, בימי שני, רביעי ומוצ"ש. הטיסות יופעלו באמצעות מטוס 787 הכולל שלוש מחלקות שירות - תיירים, פרמיום ועסקים, במחיר החל מ-839 דולרים במחלקת תיירים לייט (לא כולל כבודה והושבה), והחל מ-999 דולרים במחלקת תיירים קלאסיק (כולל כבודה והושבה).

הונג קונג (צילום: booking.com)
קו הרקיע של הונג קונג | צילום: booking.com

"אנו מתרגשים מכל יעד החוזר לרשת הנתיבים שלנו המאפשר לנו לשוב לפעילות מלאה טרום הקורונה ואף מעבר" אומר ירום ודיש, סמנכ"ל מכירות ותיירות באל על. "אנו פועלים להמשך הרחבת היעדים למזרח הרחוק, יעדים פופולריים בקרב הנוסע הישראלי".