כ-12 אורחים שהגיעו בסופ"ש האחרון למלון לאונרדו פריוילג' באילת כדי לבלות סופשבוע של בטן גב במסגרת חבילת הכול כלול, מצאו את עצמם בבית החולים יוספטל עם הקאות, שלשולים כאבי בטן והתייבשות.

כפיר וקארין יעקובי, מראשון לציון, חסכו שקל לשקל כדי לבלות סוף שבוע באילת יחד עם בתם בת השנתיים וחצי. "אנחנו עובדים מאוד קשה והחלטנו לחפש דיל טוב של הכול כלול בבית מלון באילת כדי לחסוך בעלויות ולא לאכול בחוץ. השקענו יותר כסף כדי לשלם על סופ"ש במלון של רשת פתאל מתוך מחשבה שנהנה", שחזר יעקובי.

"כשהגענו למלון השירות היה מעולה ונפלא. הכל היה טוב עד אחרי שסיימנו לאכול ביום שישי את ארוחת הערב" סיפר לנו יעקובי. קצת אחרי חצות, בתם של בני הזוג פרצה בבכי והחלה להקיא מתוך שינה. היא הקיאה כמה פעמים – 11 לטענת בני הזוג, במשך שעה וחצי. הם פנו לשירות החדרים וביקשו מגבות וסדינים להחלפה.
"בשלב מסוים לא נשארו מגבות וסדינים לתת לנו. ראינו שהילדה ממשיכה להקיא ונסענו מיד לחדר המיון בבית החולים יוספטל. הרופאים חיברו עירוי לילדה ונתנו לה נוזלים שלא תתייבש. אמרו לנו שזה כנראה מאוכל מקולקל", סיפר יעקובי.

לדבריו, זמן קצר לאחר מכן הגיעו לחדר המיון עוד אורחים נוספים מהמלון שהתלוננו על שלשולים והקאות.
קארין מאשדוד התארחה במלון עם בן הזוג שלה – שניהם הגיעו באותו הערב לבית החולים באמבולנס של מד"א. בן הזוג אכל קוסקוס ודג וכעבור זמן קצר התחיל לשלשל ולהקיא.

"הוא היה חיוור כמו סיד. כשראיתי שהמצב הולך ומחמיר, פחדתי שיקרה לו משהו. הזמנתי אמבולנס ונסענו לבית החולים. כל החופשה שלנו נהרסה. באנו לבלות באילת ובסוף בילינו בבית חולים", שחזרה קארין. החבר אושפז בבית החולים עד לשבע בבוקר של יום שבת ולאחר שמצבו התייצב הוא שוחרר בחזרה למלון.

קרן, אורחת נוספת במלון סיפרה לנו כיצד היא ובעלה חשו: "כשעה לאחר ארוחת ערב, הרגשנו רע מאוד. הקאנו את הנשמה. זה נמשך כמה שעות ולא חשבנו שזה קרה לעוד אחרים. רק בבוקר איכשהו זה עבר לנו. לא נכנסו יותר לאכול בחדר האוכל. זה הספיק לנו".


בשיחות שניהלנו עם המרואיינים, חזרו כולם ואמרו שאכלו את מנת הקוסקוס עם דג או עוף.

חופשתם של האורחים שלקו בשלשולים והקאות הפכה לטענתם לסיוט, אבל הגרוע מכל מבחינתם היה היחס של הנהלת המלון – שהסירה אחריות ממה שקרה להם.

"קיבלנו יחס מזלזל ומעליב. אחד המנהלים טען שמדובר בווירוסים שבאנו איתם מהבית ולא ייתכן שזה מהאוכל. שיש ביקורת של משרד הבריאות", קבל יעקובי, "במקום לקבל אחריות על מה שקרה לנו ולחלק מהאורחים, האשימו אותנו שאנחנו אחראים לקלקול הקיבה שנגרם לנו. אני למלון הזה לא אגיע יותר. במקום לבלות סופ"ש באילת וליהנות, החופשה שלנו נהרסה. אם היו מתנצלים על מה שקרה במקום להתחמק מאחריות לא הייתי מגיש תביעה נגדם".

תורידו את הפוסט ונפצה אתכם

כפיר העלה פוסט לפייסבוק בו הטיח דברים קשים על התנהלות הנהלת המלון והיחס הלא נעים, בלשון המעטה, שקיבלו. הפוסט זכה לתגובות ושיתופים רבים, ובין התגובות הגיבו גם כמה אורחים אחרים במלון שטענו שזכו גם הם ליחס נוראי.

בעקבות אותו פוסט, שירות הלקוחות של המלון יצר קשר עם אשתו והציע לה למחוק אותו ובתמורה לקבל פיצוי כספי או שני לילות על חשבון הרשת במלון אחר.

"הקלטתי את השיחה" אמרה לנו יעקובי. "הנציגה הבטיחה לי שאם אסיר את הפוסט עד הערב נקבל החזר כספי או שני לילות במלון אחר. לא הסכמתי. אמרנו את האמת ומה שעבר עלינו ועל אורחים אחרים. היא לא טרחה להתנצל על החוויה הלא נעימה שנגרמה לנו", הוסיפה.

תחושות קשות

כעת, חלק מהאורחים שלקו לטענתם בקלקול קיבה מתכוונים לתבוע את הרשת. "לא ייתכן שמנהל במלון יבוא אליי ויטיח בי האשמות שאולי עשינו קומבינה על חשבון המלון כדי לקבל פיצוי. זו בושה להעלות טענות כאלה" אמרה לנו קארין. "חבר שלי נסע באמבולנס לבית החולים כדי לקבל טיפול רפואי. באנו ליהנות. בכל מקום נורמלי היו מתנצלים בפני האורחים על אי הנעימות אבל פה לצערי האשימו את האורחים במקום לקחת אחריות", הוסיפה.

גם בת אל, אורחת נוספת במלון ששהתה בו יחד עם כמה בני משפחה, סיפרה לנו כיצד הם חטפו קלקול קיבה וסבלו מהקאות ושלשולים מבלי שזכו לקבל יחס הולם מהמלון.

בעקבות המקרים הללו, משרד הבריאות בנפת אילת פתח בבדיקת המקרה ומתכוון לערוך ביקורת פתע במטבח המלון בעקבות תלונות שהגיעו מהאורחים לרופאה המחוזית.

ממלון לאונרדו פריוילג' נמסר בתגובה: "המלון אירח בסוף השבוע שעבר למעלה מ-650 אורחים, כאשר מתוכם נודע לנו על מספר מצומצם של אורחים אשר דיווחו כי חשו ברע. המלון עורך באופן תדיר וקבוע בדיקות תברואתיות קפדניות המבוצעות על ידי גורם חיצוני לרבות דגימות מזון. בנוסף, המלון עובד באופן הדוק ובשיתוף פעולה עם משרד הבריאות וכך נהג עם קבלת הדיווח מאורחים אלו. המלון ממשיך לשתף פעולה ולפעול על פי דרישות והוראות המשרד".

ממשרד הבריאות נמסרה תגובת ביניים: "לשכת הבריאות נפת אילת מבצעת כעת חקירה אפידמיולוגית. בהמשך לחקירה תיערך ביקורת תברואה במטבח המלון".