ימים עמוסים עוברים בתקופה זו של השנה על נתב"ג: הקייטנות הסתיימו ועשרות אלפי אזרחים חולפים בשדה התעופה מדי יום בדרכם לחופשה בחו"ל. ביולי אף נרשם שיא של כל הזמנים לחודש אחד ביציאות ישראלים לחו"ל - 778 אלף יציאות לעומת 644 אלף יציאות בחודש המקביל אשתקד (עלייה של 21%). ביולי 2014 חל מבצע צוק איתן, שהוביל לביטולי חופשות ברגע האחרון ועצירה בהזמנות, מה שגרר ירידה במספר היציאות שהיה צפוי לאותו חודש. גם בהשוואה ליולי 2013, שבו לא התרחש אירוע ביטחוני, היתה עלייה של 24%, אז היו 628 אלף יציאות לחו"ל.

מי שעדיין לא טסו הקיץ אך אמורים להגיע במהלך החופש הגדול לנתב"ג בוודאי שוקלים את אפשרויות ההגעה לשדה התעופה והחזרה ממנו עם הנחיתה בישראל בתום הטיול.

האופציה הראשונה היא מכונית פרטית - לבקש ממישהו להסיע אתכם לשדה התעופה, ואז עלויות הנסיעה יסתכמו רק בעלויות הדלק, או לחלופין להגיע בכוחות עצמכם עם מכוניתכם, ולשלם דמי חניה בגין השהייה בחניון לאורך שהותכם בחו"ל.

לפי מכון חשב מערכות מידע, שבדק עבור TheMarker את עלויות הנסיעה לנתב"ג מכמה ערים מרכזיות בישראל, בהסתמך על המרחק בקילומטרים המופיע בשירות גוגל מפות, עלות נסיעה מתל אביב לנתב"ג וחזרה היא 44 שקל, מחיפה לנתב"ג וחזרה - 265 שקל ומאשדוד לנתב"ג - 
100 שקל.

ואולם כאן לא נגמרות ההוצאות, שכן עלויות אלה לא כוללות את תעריפי החניה הנגבים בשדה התעופה. בחניון לטווח ארוך שצמוד לטרמינל 3 התעריף הוא 80 שקל ליממה ו–16 שקל לכל שעה נוספת.

מי שרוצה לחסוך בעלויות ומוכן לחנות רחוק יותר ולהגיע לטרמינל 3 באמצעות שאטל, יכול לחנות בחניון לטווח ארוך שנמצא בתחילת הכביש המוביל לטרמינל 3, שבו יש כ–3,400 מקומות חניה בשטח לא מקורה ועוד 110 מקומות בחניון מקורה. בגין המרחק והטרטור הקל בשאטל התשלום נחתך במחצית, ותתבקשו לשלם 40 שקל ליממה באזור הלא מקורה. כשתחזרו ותשלמו בגין החניה יהיו לכם 60 דקות לעלות על השאטל, שיוצא בתדירות של 10–20 דקות, 24 שעות ביממה במשך כל השבוע, ולצאת מהחניון.

אם הטיסה שלכם יוצאת מטרמינל 1, האופציה היחידה לחניה לטווח ארוך היא במבנה קומות שמאכלס כ–1,400 מקומות חניה שבו החניה עולה 40 שקל ליממה, וכל שעה נוספת תעלה 9 שקלים.

למי שרוצה לחסוך עוד יותר, כדאי לבדוק אם ישתלם לו לחנות בחניון טסים באזור התעשייה בלוד. כדי לחנות שם יש להודיע למנהלי החניון על כוונתכם להגיע מראש, והם ידאגו לבוא ולאסוף את הרכב משדה התעופה ולהחזיר לכם אותו בעלות של 100 שקל. אם אתם מתכננים חופשה ארוכה בחו"ל, ייתכן שהמחיר הכולל בחניון זה יהיה נמוך יותר מזה שבשדה התעופה, למרות דמי האיסוף, שכן המחיר היומי הוא 33 שקל באזור הלא מקורה ו–50 שקל במקורה. עם זאת שימו לב שקיים תשלום מינימום של 200 שקל לחניה הלא מקורה או 250 שקל לאזור המקורה (כולל דמי האיסוף וההחזרה 
לשדה התעופה).

אם אתם לא מתכוונים לנסוע לשדה התעופה או לחזור ממנו בשישי בערב או בשבת, רכבת ישראל היא אופציה רלוונטית. החיסרון העיקרי הוא כמובן שלא מדובר בנסיעה מדלת לדלת, ותצטרכו לבזבז זמן על הגעה לתחנת הרכבת ולשלם למונית או אוטובוס בשביל הנסיעה הזאת, מה שיקשה על נוסעים עם הרבה מזוודות וילדים.

שימו לב שרכישת חלק מסוגי הכרטיסים ברכבת, לרבות כרטיסי הלוך ושוב, אפשרית למחזיקי כרטיס רב־קו אישי או אנונימי בלבד. זאת אומרת שאם אינכם מחזיקים כרטיס רב־קו, תצטרכו לשלם תעריף שיקר יותר בשקלים בודדים לכל כיוון בגין הכרטיס, מה שיגדיל את עלות הנסיעה ברכבת מהבית לנתב"ג וחזרה למשפחה של זוג עם שני בני נוער ב–35 שקל נוספים.

ההשבתה המפתיעה חוללה סערה (צילום: חדשות 2)
אופציה רלוונטית באמצע השבוע. רכבת ישראל | צילום: חדשות 2

גט טקסי מציבה 
חלופה למוניות הדר

האופציה של הגעה לשדה התעופה במונית נהפכת כמובן ליקרה יותר במאות שקלים ככל שהמרחק גדל. לדוגמה, מחיר נסיעה במונית מבאר שבע או מחיפה לנתב"ג הוא יותר מ–500 שקל לכיוון, ואילו מחיר נסיעה מתל אביב הוא כ–110 שקל לכיוון בלבד. בנוסף, על כל מזוודה יגבו מכם במונית כ–5 שקלים, ועל כל נוסע שלישי שגילו יותר מ–5 יגבו מכם סכום דומה. אז כשאתם מזמינים מונית או אפילו רק בודקים כמה היא תעלה לכם, תנו לנהג את כל המידע - כמה נוסעים אתם וכמה מזוודות. כמובן הביאו בחשבון אם מדובר בנסיעת יום או לילה, שכן המחיר בלילה גבוה יותר.

חברת המוניות הפועלת בנתב"ג היא מוניות הדר, והמחירון שלה מופיעה באתר רשות שדות התעופה בצורת מחשבון: כותבים את עיר היעד, שעת הנסיעה, מספר האנשים והמזוודות - ומקבלים את המחיר הסופי שנקבע בצו פיקוח על המחירים על ידי משרד התחבורה. עם זאת, כל חברת מוניות אחרת או מונית שאתם מזמינים דרך חברת גט טקסי יכולה להתחרות בתעריף המקסימלי הזה ולהציע ללקוח מחיר נמוך יותר.

מוניות הדר זכתה במכרז ופועלת כמפעיל יחיד בנתב"ג כבר יותר מ–30 שנה. זהו המכרז הגדול ביותר בענף המוניות, שכן הזוכה במכרז מקבל בלעדיות על תנועת נוסעים אדירה - כ–40% מהנוסעים המגיעים לישראל נוסעים במונית מנתב"ג, ורובם לנסיעות ארוכות יחסית. גט טקסי מנסה לשבור את הפעילות הבלעדית של מוניות הדר בשדה התעופה באמצעות הצעת מחירון אחיד משלה, שהתעריפים המוצעים בו ליעדים מסוימים יכולים להיות נמוכים יותר מאלה של מוניות הדר. כשתנסו לבצע הזמנה, המחיר שיופיע יציג לכם גם את המחיר המפוקח של משרד התחבורה, וכך תוכלו לראות האם אתם חוסכים כסף בהזמנה דרך גט טקסי או לא.

עוד לפני ההמראה חזרה הביתה ניתן לבדוק כמה תבקש מונית אחרת, לא של מוניות הדר, על הנסיעה חזרה הביתה, ולראות מה ישתלם לכם יותר. במקרים מסוימים התעריפים של גט טקסי יהיו נמוכים יותר, ולכן 
כדאי להשוות.

"כל מונית ניתן להזמין מראש כדי לצאת  מנתב"ג. המונית המוזמנת אוספת את הנוסע ממפלס 2 בטרמינל 3 וכל עוד מתאפשר  פיקוח  על הסעת  נוסעים מנמל התעופה בן גוריון , כאשר היא  פועלת  כדין  ולא  נגרמת פגיעה בסדר ובבטיחות המסכנים את שלום  הציבור והתיירים המגיעים לישראל", מסרו ברשות שדות התעופה.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker 

צפו: כך ייראה פיצוץ גשר מעריב
האם שדה התעופה עובדה ישבור את השוק?