נוסעים רבים שטסו בתקופה האחרונה עם חברת ארקיע מתל אביב לאילת וחזרה סבלו מעיכובים חוזרים ונשנים בשעת ההמראה ומזמני טיסות שהתארכו בכמעט רבע שעה.

לטענת החברה, שמנהלת בימים אלה מאבק נגד הטייסים שנוקטים בעיצומים שונים, הדבר נעשה בכוונה ופגע בתדמית החברה ובלקוחותיה. בתוך כך, לא מעט טיסות מנתב"ג לנמל התעופה 'רמון' ולהיפך, אף בוטלו בגלל עיצומי הטייסים. בעקבות כך, החברה נאלצה לשכור אוטובוסים כדי להסיע את מאות הנוסעים לאילת ובחזרה.

"הם פגעו בתדמית החברה. במוניטין שלה בקרב הלקוחות שנאלצו לנסוע באוטובוסים לחופשה באילת כי לא היו טייסים שיטיסו את המטוסים", טענו בכירי החברה. "ההתנהלות שלהם פגעה קשות בציבור הנוסעים".


בין הנהלת ארקיע לעובדיה מתנהל בשבועות האחרונים מאבק הנוגע לעובדה שבעקבות התפשטות זן האומיקרון מרבית יעדי החברה נסגרו בגלל שהוגדרו כמדינות אדומות, ועובדים רבים, לרבות הטייסים, הוצאו לחופשה ללא תשלום. המשמעות היא: ביטול טיסות לחו"ל וירידה במספר שעות הטיסה של הטייסים מ-700 ל-285 בחודש דצמבר. ההחלטה של החברה להוציא חלק מהטייסים לחל"ת או להעבירם לעבוד במשרדי החברה, הם אלה שגרמו לנקיטת העיצומים החריפים.

החברה פנתה לבית הדין לעבודה על מנת שזה יתערב בסכסוך וציינה כי המשך העיצומים יגרום לקריסת החברה.

ועד העובדים מצידו הכחיש את טענות החברה לפיהן הורו לטייסים ולשאר עובדי החברה לנקוט בעיצומים מכל סוג שהוא. לטענתם, בקשת החברה לבית הדין להפסיק את העיצומים, נובעת מהשערות בלבד. עוד נטען, כי טייסי החברה סירבו להשתבץ לטיסות שאין להם חובה בגלל שינויים שהחברה עשתה ברגע האחרון וכי לא הוכח שהטייסים האריכו את משך הטיסה לאילת.

בית הדין הורה להעביר את הסכסוך בין הצדדים לבוררות מוסכמת שתמשך 45 יום ולאחריה הם יודיעו האם גישרו על הפערים והמחלוקות ביניהם. עוד נקבע כי בתקופת הגישור לא יינקטו עיצומים והצדדים יתחייבו לשמור על יחסי עבודה תקינים. כמו כן, סוכם שהחברה תשהה את הוצאת הטייסים לחל"ת אבל היא תוכל להוציאם לחופשה של 19 יום ולא יותר מכך.