בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב חייב את איסתא והשטיח המעופף לשלם פיצוי של 18 אלף לשני זוגות שרכשו חבילות נופש במלון ברודוס וגילו שהחדרים הוצפו בביוב, המיטות היו שבורות והאוכל היה זוועתי.

רודוס נחשבת לאחד היעדים הפופולריים בקרב הישראליים בעיקר בחודשי הקיץ, המשלבת בין נופש בטן גב רגוע ואקשן של קזינו. ריבי סבי ואידה מנחם מיהוד רכשו לפני כעשרה חודשים חבילות נופש למלון ברודוס מאיסתא והשטיח המעופף למשפחותיהן. 

"הבטיחו לנו מלון ברמה תיירותית גבוהה מאוד" סיפרה לנו סבי, אחת התובעות. "האמנו למה שאמרו לנו לא חשבנו שנגיע להם ונגלה זוועה וטינופת. סיוט של החיים".

קיבלו פיצוי על מלון ברודוס
הברזים היו חלודים



כשהגיעו הזוגות למלון, חשכו עיניהם. "החדרים היו מוצפים במי בביוב שעלה על גדותיו, סירחון נוראי. המיטות היו שבורות, המיזוג בחדר לא עבד ועוד בחודש יולי. התבשלנו בחדרים. האמבטיות היו מטונפות, החדרים מלוכלכים. הברזים היו מלאים בחלודה. לא פעם נתקענו בחדרים כי הדלתות לא היו תקינות והיינו צריכים להזעיק מנעולן שיחלץ אותנו", שחזרה סבי. "האוכל היה זוועתי. המצעים היו מלוכלכים והמזרנים מטונפים. זה לא המלון שהראו לנו בתמונות. אני מרגישה שאיסתא הענישה אותנו כי לא היה לנו לשלם יותר מ-8,000 שקל עבור החופשה" סיכמה.

לטענת התובעים, הם שילמו עבורם ועבור ילדיהם 16 אלף שקל לחמישה ימים לזוג וקיבלו מלון בלהות שהרס להם את החופשה. שני הזוגות הגישו תביעה נגד איסתא והשטיח המעופף לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב על סכום של 20 אלף שקל.

איסתא, ניסתה להתנער מאחריותה להזמנות והטילה את האחריות על השטיח המעופף. החברה טענה כי התובעים סירבו לעבור למלון טוב יותר.

קיבלו פיצוי על מלון ברודוס
החדר היה ברמה מאוד ירודה



השופט, גיא הימן, קבע בפסק הדין כי הוא מאמין לתובעים שקיבלו בית מלון ברמה ירודה עם ליקויים בחדרים ופסק כי הנתבעות ישלמו 7,500 שקל לכל אחד מהתובעים וכן הוצאות משפט ועוגמת בסכום של 1,500 שקל לכל תובע.
"העובדה שמעולם – לא בעבר ולא כיום - לא סברה איסתא כי עליה לבדוק את מצבו של בית המלון הנדון מלמדת כאלף עדים על הקלת ראש והזלזול שהיא נהגה במי שהזמינו ממנה חבילות נופש", הדגיש השופט.

סבי סיכמה: "זו לא הייתה חופשה. זה היה סיוט. זה בכלל לא בית מלון שראוי לארח בו תיירים. אני לא מאמינה שמישהו מטעם איסתא ביקר שם במלון קודם לכן לבדוק את מצבו. חסכנו שקל לשקל לצאת לנופש הזה. כשחזרנו לארץ פניתי לנציג איסתא ביקשתי שיבקשו סליחה, יתנצלו אבל הוא אמר שאין לו אחריות לאיכות המלון שמדובר בספק אחר, שאנחנו יכולות לתבוע בבית משפט. לא התכוונו לתבוע אותם אבל הם לא השאירו לנו הרבה ברירות. זה עצוב שככה חברת נסיעות מתנהגת כלפי לקוחות. כל החופשה וההנאה שלנו נהרסה. שילמנו על מצג שווא. אני שמחה שבית המשפט עשה צדק והאמין לנו. הוא קיבל את כל הטענות שלנו".

עו"ד אורטל פוזניאק ממשרד עורכי הדין אסלמן המסייעת לתובעות מבחינה משפטית הוסיפה: "מדובר במקרה יוצא דופן וחריג שבו שופט קבע, שהאחריות היא על איסתא ואינה יכולה לגלגל את זה על מישהו אחר. פסק הדין של השופט מדבר בעד עצמו ואני מאמינה שהערעור למחוזי של איסתא יידחה".

חברת איסתא הגישה באחרונה בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב על פסק הדין והוא ידון בקרוב.