בני זוג מצפון הארץ שטורטרו במשך 26 שעות על ידי חברת התעופה הנורווגית Norewegian Air Intrnational יקבלו פיצוי של 18 אלף שקלים, כך עולה מהסכם פשרה שהושג באחרונה בין הצדדים.

בני הזוג רכשו מהחברה לפני כחצי שנה כרטיסי טיסה מישראל לניו-יורק ובחזרה, עם חניית ביניים של כשעה בקופנהגן שבדנמרק.

ב-11 בינואר השנה הגיעו בני הזוג לשדה התעופה בניו-יורק בשעה 17.00 כששעת הטיסה נקבעה ל-23:00. בעודם ממתינים בשדה, הם פגשו חבר שטס איתם וזה אמר להם שהוא קיבל הודעתSMS מהחברה שהטיסה נדחתה בשעה וחצי. כלומר לשעה 00:30.

"אף אחד מנציגי החברה לא עדכן אותנו בשינוי ולא מסר לנו שום הודעה על העיכוב בטיסה", טענו בני הזוג. לדבריהם, כעבור זמן קצר הגיע למקום דייל קרקע של החברה שעדכן את הנוסעים שחל עיכוב במועד הטיסה וזאת עקב תקלה במנוע המטוס. כעבור שעתיים, מאחר שהתקלה לא תוקנה, נוסעי הטיסה התבקשו לאסוף את המזוודות ולהמתין באולם הכניסה של שדה התעופה.

לטענתם, ביטול טיסתם המקורית גרם להם לנזק חמור עוד יותר שכן גם טיסת ההמשך מדנמרק לישראל בוטלה.
למעלה מ-300 נוסעים השתרכו בתוך ארוך ומייגע כדי לקבל הסברים משלושה דיילי קרקע של החברה שהפרידו בין הנוסעים הטסים לישראל לבין אלה שבחרו לטוס ליעדים אחרים של החברה ברחבי העולם.



"היינו אמורים לחזור ארצה לפני כניסת שבת וגם תזמנו את החזרה ברכישת הכרטיסים כך שננחת לפני השבת, מאחר שבני משפחה שלנו ששומרים שבת היו אמורים לאסוף אותנו", טענו.

רק בשעה 04:30 ולאחר שהתברר שהתקלה במנוע לא תוקנה, הופנו בני הזוג יחד עם שאר הנוסעים לבית מלון בעיר ונאמר להם להתייצב שוב בשעה 10:30 בבוקר לטיסה יחד עם המזוודות.

אחרי לילה עם מעט שעות שינה, התייצבו בני הזוג בשדה התעופה שוב – אבל רק בשעה 13:00 נאמר להם כי נרכשו עבורם כרטיסים לטיסה עם החברה הרוסית אירופלוט לנתב"ג. כאשר בני הזוג המותשים הגיעו לעמדה של אירופלוט בשדה התעופה, הם נחרדו לגלות שהם כלל לא רשומים על הטיסה לתל אביב.

"התברר לנו שהחברה הנורווגית רק ביררה על הכרטיסים לטיסה אך לא ביצעה רכישה עבורנו של כרטיסים", ציינו בני הזוג. "ההתנהלות של החברה הייתה לא מקצועית, מעליבה ומזלזלת. פנינו שוב למשרדי החברה שהיו סגורים. לאחר שעה של המתנה נציג שלה לקח את הפרטים שלנו ואמר שיסדר לנו פתרון".

לאחר המתנה ממושכת על עוד שלוש שעות ובעקבות השירות המחפיר שקיבלו כהגדרתם, החליטו בני הזוג בלית ברירה לרכוש באופן עצמאי זוג כרטיסי טיסה לישראל מחברת טורקיש איירליינס.

לטענתם, מחדלי החברה נגרם להם נזק בלתי הפיך, שכן בני משפחותיהם שומרי שבת וכשנחתו בארץ במהלך השבת לא היה מי שיאסוף אותם מהשדה.

כמה ימים לאחר שנחתו בארץ פנו בני הזוג לנציגי החברה בישראל ודרשו פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם, על היחס המשפיל ואוזלת היד של אנשי החברה והזהירו שהם מתכוונים לתבוע אותה.

החברה הסכימה להחזיר להם את עלות רכישת הכרטיסים שקנו מחברת טורקיש בסך של 1,350 יורו.

בני הזוג, בסיועו של עו"ד רון סולן, הגישו תביעה קטנה נגד החברה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב על סכום של 28 אלף שקל. החברה לא הגישה כתב הגנה ולאחר משא ומתן חתמו עם בני הזוג על הסכם פשרה לפיו יקבלו פיצוי של 18 אלף שקל.