חורף הוא הזמן המושלם לנסוע לטיולי שלג מסביב לעולם. בזמן שאצלנו הכמות שיורדת בקושי מספיקה כדי לפתוח את הרכבל העליון בחרמון, ברחבי אירופה מציעים שלל פעילויות אקסטרים שונות למי שרוצה, וישראלים רבים, אוהבי אתגרים, מחפשים את החופשות המושלגות הללו.
זה גם מה שחיפשו אב ובנו שנסעו לטיול בלפלנד. במהלך הטיול השניים יצאו לרכיבה על אופנועי שלג בליווי מדריך מקצועי, שנגמרה בצורה קשה. במהלך הנסיעה נסע הנער, תלמיד תיכון בן 17, מאחורי המדריך. בשלב מסויים איבד המדריך את השליטה על האופנוע וגרם לשניים להתנגש בעץ.
הנער נפגע קשה ברגלו ופונה מהמקום בעזרת מזחלת שלג לבית החולים בעיר רובניימי למספר ימים, שם איבחנו לו הרופאים שבר מורכב ברגל. לאחר שחזר לארץ, הוא התאשפז בבית החולים איכילוב ונקבעו לו 23 אחוזי נכות לצמיתות.
הנער פנה לחברת הביטוח, דרכה הוא ואביו עשו את ביטוח הנסיעות לטיול, במטרה לתבוע פיצויים על הפגיעה הגופנית, אך להפתעתו קיבל מכתב סירוב בנימוק שיש בפוליסת הביטוח החרגה לפיצוי בגין תאונות דרכים בחו"ל.
האב ובנו החליטו להגיש תביעה נגד החברה בסכום של כ-90 אלף שקלים, בה נטען מנגד שרכיבה על אופנוע שלג לא נחשבת כלי רכב מן המניין, אלא כלי רכב שנוסע על שלג בלבד, ובגלל זה חברת הביטוח לא יכולה להתחמק בטענה לתאונת דרכים.
"מדובר בניסיון של חברת הביטוח להתנער מאחריות ומחובתה לתשלום פיצויים למבוטחיה", טוענים עו"ד עמיקם חרל"פ ועו"ד אלי לוי שמטפלים בתביעה. "במקום לשלם לתובע את הפיצויים המגיעים לו, החליטו בחברה לגרור את התובע, שהיה קטין בזמן המקרה ואת משפחתו לדיונים מיותרים בבית המשפט ולהוצאות מיותרות, בטענה שמדובר בתאונת דרכים ולכן אין לתאונה כיסוי בפוליסת ביטוח תלמידים. ואילו אנו טוענים כי כלי הנוסע על שלג, נוסע למעשה על מים קפואים והוא דומה יותר לסירה ולא לרכב, לפיכך, שלג- אינו "יבשה" אלא מים ששינו מצב צבירה, לכן לא מדובר בתאונת דרכים וחלה על חברת הביטוח חובת תשלום פיצויים".