לפני חודש בדיוק נגמר הפיילוט של שיטת הזמנת המוניות החדשה בנתב"ג והיא יצאה לדרך באופן רישמי. מי שזכתה במכרז היא חברת Gett, והמטרה היתה לשים סוף לבלגן המוניות שהיה בשדה התעופה ובראשם למחירים הגבוהים ולעוקצים השונים שחוו תיירים. לטובת העניין הוצבו מכשירים מתוחכמים להזמנה בשדה, הבטחה שהנסיעה תהיה בהפעלת מונה בלבד ואפילו אופצייה להזמין נסיעה מראש דרך האפליקציה. 

"הפעלת השירות הטכנולוגי לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב"ג היא משימה בחשיבות עליונה עבור Gett", אמר בזמנו מארק און, מנכ"ל Gett ישראל. "צוות החברה עובד מסביב לשעון בתכנון וייצור חוויית שירות חדשה לעוברים בנמל התעופה הלאומי, תוך שימוש בטכנולוגיות החדשניות ביותר. השירות צפוי להתייצב תוך כדי תנועה וישנה את חווית השירות של הנוסעים הבאים ויוצאים מישראל".

> ככה מזמינים היום נסיעה בנתב"ג

כיום, חודש אחרי שהשיטה החדשה יצאה לדרך, נראה שבעיית המחירים אכן נפתרה ברובה, אך נכון לעכשיו נוצרה בעיה חדשה ולא פחות גדולה - בעקבות הרגולציה ופיקוח המחירים אין מספיק נהגי מוניות שמגיעים לנתב"ג, והתורים של הנוסעים ארוכים מאי פעם. כך, בתמונות שצולמו השבוע, ניתן לראות תור ארוך של נוסעים שנחתו בארץ ומחכים למוניות זמן ממושך, פשוט כי אין היצע.

"היום מי שנוחת מחכה כשעה בתור וכשיש כמה נחיתות במקביל אפשר אפילו לחכות שעתיים", אמר ל-mako נהג מונית שפועל בנתב"ג. "הורידו לנהגים אחוז גבוה מהכסף בנסיעות מחוץ לעיר וזה לא משתלם להם לעבוד בליין (בנתב"ג). בנוסף, נהג שיש לו הזמנה מראש חייב לעבור ולהירשם שעתיים לפני ולתת להם מידע על הלקוח.

"עד שבמשרד התחבורה לא יעלו מחירים בכ-40 אחוזים מהמחיר שמקבלים היום במונה מחוץ לעיר, לא יהיה משתלם לעבוד בשדה. המונה עובד יפה מאוד גם בעיר. נהגים של Gett שעובדים בעיר לא מתקרבים בכלל לשדה. אפשר לראות שמגרש המוניות ריק כמעט תמיד. מה שיהיה כאן בפסח זה אלוהים ישמור".

מגרש מוניות ריק בנתב"ג (צילום: באדיבות המצלם)
עמדת מוניות ריקה בנתב"ג | צילום: באדיבות המצלם

מ-Gett נמסר: "מאז כניסתה של Gett לנמל התעופה בן גוריון, אנו רואים עלייה עקבית בכמות הנוסעים שיוצאים מהשדה. באופן טבעי, בתקופת ההרצה ועד ייצוב השירות ייתכנו אתגרים רבים. נמשיך לעבוד מסביב לשעון בכדי לשפר את חווית השירות של הנוסעים והנהגים הבאים והיוצאים מנמל התעופה בן גוריון".

ממשרד התחבורה נמסר: "שירות המוניות נועד להסדיר את נושא המוניות בנתב"ג, חברת גט טקסי זכתה במכרז להפעלת המוניות. החברה מפעילה, מנהלת, אחראית על היצע המוניות לביקוש הנוסעים ומפקחת על מערך שירות המוניות המוצע לחוזרים מחו"ל ומתגברת את זמינות המוניות בעת העומסים. גט טקסי הונחתה על ידי משרד התחבורה להתאים מתווה מתאים לנהגי המוניות במטרה לתת שירות הגון ויעיל לציבור הנוסעים".