לא חסרים סיפורים בעולם התעופה על איחורים, שירות גרוע והתעלמות מוחלטת מצרכי הנוסעים, אך הסיפור ששיתפה אביב גורביץ' ויגלמן אתמול, על בנה בעל הצרכים המיוחדים, מוכיח שכשרוצים וכשכולם נרתמים, אפשר לעשות דברים בצורה אחרת.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"גיא שלנו, נער מקסים עם צרכים מיוחדים. רעש, המתנה בתור, המון פרצופים שאינם מוכרים ועוד ועוד מובילים לחרדות גדולות ולהתנהגות שאינה צפויה", כתבה אביב, אמו של גיא, שרצתה להגשים לו חלום ולקחת אותו לחופשה משפחתית בטיסה לאילת.
לפי דבריה של אביב, כולם נרתמו על מנת להוציא את "מבצע גיא" לפועל: "זה החל משיחת טלפון מרגיעה שיזמה אתמול בעזרת עידן ואסי (הקברניט שלנו והקצין הראשון) וכלה במהלך הדברים היום כאשר הגענו לטרמינל 1, שם חיכתה לנו אסתר (אחראית התחנה) הושיבה אותנו ודאגה שביטחון יגיעו אלינו לבידוק מהיר ביותר, אח"כ הצמידו לנו דיילת שליוותה אותנו עד לשער, שם המתין לנו יורי שלקח אותנו ברכב פרטי ישר למטוס שלנו. מנועי המטוס היו כבויים כפי שעידן הבטיח מראש, (כך שגיא לא נרתע מהרעש). עידן הקברניט המתין לנו למרגלות המטוס וליווה אותנו, המטוס היה ריק ע"מ שגיא יסתגל למטוס בשקט, לבד, ללא שאר הנוסעים".
גם הנוסעים בטיסה, שלא ידעו מראש על האורח המכובד, קיבלו את גיא באהבה ועזרו לו ולמשפחתו לעבור את הטיסה המרגשת בשלום. "גיא מידי פעם צעק מהתרגשות או התפקע מצחוק וסחף את הנוסעים סביבו שהצטרפו", סיפרה אביב. "את הצחוק המתגלגל לאורך הנחיתה כאשר גיא אומר 'למטה, למטה' היה ניתן לשמוע בכל המטוס. כאשר נחתנו ניגש אלינו שוב הקברניט לוודא שהטיסה עברה בנעימים. גיא אמר לו תודה ואני החזקתי את עצמי שלא להזיל דמעה של אושר".