לפני כשבעה חודשים ביקשו בני זוג ממרכז הארץ לחגוג את ירח הדבש שלהם כזוג טרי בקוסמוי שבתאילנד, אז הם רכשו חבילת נופש וכרטיסי טיסה מחברת "אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס". הטיסה אמורה הייתה להמריא מנתב"ג לקייב בשעה 15:35, לנחות כעבור כשלוש שעות, ומשם לטוס ישירות לבנגקוק כדי להגיע בזמן לבית המלון שהוזמן, שהצריך נסיעה נוספת.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
אלא שרגע לפני שהחלו במסע המיועד, קיבלו בני הזוג הודעה שהטיסה הראשונה שלהם לקייב מתעכבת בלפחות ארבע שעות. משמעות הדבר הייתה שהם לבטח יפספסו את טיסת ההמשך לבנגקוק, ייתקעו לילה שלם בקייב עד שיעלו על טיסת ההמשך למחרת, ויפסידו כיומיים מירח הדבש. "אם היינו ממריאים באיחור היינו מפספסים את בית המלון שהזמנו בקוסומוי ואת טיסות ההמשך מבנגקוק לאי", טענו בני הזוג, "נציגי חברת התעופה האוקראינית ייבשו אותנו בשדה התעופה, לא טרחו להסביר לנו מה סיבת העיכוב ואפילו כוס מים לא נתנו לנו".
על כן, כדי לא לפספס את מועד ההגעה למלון, רכשו בני הזוג כרטיסי טיסה חדשים לקייב, הפעם בחברת אל על, ושילמו תוספת של 320 דולר עבור מקום רחב לרגליים. בני הזוג מעידים על עצמם שהממדים שלהם גדולים, ועל כן הם מקפידים לרכוש כרטיסי טיסה עם מרחב גדול בכיסאות כדי שיוכלו לטוס בנוחות: "עבורנו זה עינוי לטוס 12 שעות במושבים מאוד קטנים", הסבירו.
כשחזרו לארץ פנו השניים לחברה האוקראינית ודרשו לקבל פיצוי על הטיסה שהוחמצה, אך זו דחתה את בקשתם על הסף – "הם אפילו לא הסכימו להחזיר לנו את 320 הדולרים ששילמנו על המקום הרחב". כך שבני הזוג הגישו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות נגד חברת התעופה ודרשו פיצוי.
"על פי החוק, על נציגי החברה היה ליידע אותנו מה הסיבה לעיכוב בטיסה", נכתב בכתב התביעה. "כמו כן הם רצו שננחת בקייב ונמתין שעות בקור עז לטיסת ההמשך, והגוף שלנו לא מתאים לאקלים הזה. מה גם שלא נתנו לנו שום אוכל ושתייה, וזה לא בריא לנו. נגרמה לנו עוגמת נפש רבה כי טסנו לחגוג את ירח הדבש, וגם בטיסת החזור היו בעיות כאשר לא רשמנו אותנו לטיסה, והתברר לנו שהחברה פשוט מחקה לנו את המקומות".
החברה הגישה כתב הגנה בו ציינה שלא מדובר בטיסה שבוטלה ושהעיכוב לטיסה היה פחות משמונה שעות (על פי החוק, מגיע לנוסע פיצוי בגין איחור של למעלה משמונה שעות). כמו כן טענה כי בני הזוג קיבלו הודעה בטלפון הסלולרי שלהם על העיכוב בטיסה, ולכן הם לא אמורים לקבל פיצוי. "העיכוב בטיסה נגרם בגלל נתיב ההמראה והופעלה אזעקה בתא הטייס", טענה החברה, "הסברנו לתובעים בכתב על מהות התקלה כפי שנכתב ברוסית על ידי הקברניט של המטוס. הם פשוט סירבו לטוס בחברה שלנו".
השופט משה תדמור ברנשטיין שמע את שני הצדדים וקבע כי על חברת התעופה לפצות את בני הזוג בסכום של 10,270 שקל, כולל הוצאות משפט ופיצוי לדוגמא. השופט ציין כי הפיצוי הוא בגין הטרטורים ועוגמת נפש שנגרמה לתובעים.