אין ספק שעיכוב בטיסה הוא דבר מאוד מעצבן, לא משנה מה הסיבה בגללה היא נגרמה, אבל מה שקרה לשלושת בני משפחה בחופשה שלהם ביוון הוא מעצבן במיוחד.
המקרה החריג התרחש לפני כשנה כאשר בתום חופשה הגיעו בני משפחה מהמרכז לשדה התעופה ביוון בדרכם לארץ, כדי לטוס בחזרה עם מטוס של חברת ארקיע. כשהגיעו לשדה, נציג של ארקיע הודיע להם שהדיילת של הטיסה חלתה ואושפזה בבית החולים, כך שלא ניתן לטוס בהרכב חסר ועליהם להמתין עד אשר העניין ייפתר, כלומר עד להגעתו של מטוס חלופי מישראל.
לא פחות מ-11.5 שעות המתינו שלושת בני המשפחה. לטענתם, החברה לא דאגה להם, הם שהו בתנאים קשים, סבלו מקור, אב המשפחה נותר ללא תרופות בגלל שהמזוודות הועלו למטוס והם לא היו יכולים להודיע לבני משפחותיהם בארץ על העיכוב הלא צפוי. כשהגיעו לישראל הם תבעו את חברת ארקיע בבית משפט לתביעות קטנות בתל אביב ודרשו פיצוי גבוה של 30 אלף שקל.
בכתב ההגנה הודתה ארקיע כי אכן היה עיכוב בטיסה עקב מחלתה של דיילת שהובהלה באופן בלתי צפוי לבית החולים. לדברי החברה, לא ניתן מטעמי בטיחות לטוס בהרכב חסר. עוד טענה ארקיע, כי באותו יום התקיימה גם ההלוויה של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, ומטוסים רבים של אישים מהעולם נחתו בנתב"ג והקשו על לוחות הזמנים.
החברה ציינה, כי סיפקה לנוסעים שתייה, כיבוד, עדכונים שוטפים על הטיסה הצפויה וכן דאגה לנוסעים שומרי השבת לשהות בבית מלון עד יציאת השבת, אבל התובעים סירבו לכך. עוד הוסיפה החברה שמדובר בכוח עליון ולכן על פי חוק שירותי התעופה, התובעים אינם זכאים לפיצוי.
הרשמת הבכירה, יעל מרמור דומב, דחתה את מרבית טענות התובעים אך לגבי העיכוב בטיסה קיבלה את תביעתם מכיוון שסברה שלא היה מדובר בכוח עליון ובעקבות כך חייבה את ארקיע לפצות את התובעים בסכום של 4,400 שקלים.
"לטעמי לא קיימה הנתבעת (ארקיע), את הנטל המוטל עליה ולא הוכיחה כי הטיסה שבוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה ושלא הייתה יכולה למנוע", ציינה הרשמת. "הנתבעת יכולה למנוע את ההמתנה שנמשכה שעות או לקצר אותה לו הייתה נערכת מבעוד מועד לאפשרות של מחסור בצוות, מצב שאינו בלתי סביר וניתן לצפות שיקרה. לא ניתן להגדיר מצב זה כמצב אותו לא יכולה הנתבעת לצפות ולמנוע".
>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש