ישראלים שהזמינו חבילות נופש בבתי המלון של קלאב מד ברחבי העולם, ועקב הקורונה חופשתם בוטלה, יקבלו פיצוי של מעל 4 מיליון שקלים. כך נפסק לאחרונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהסכם פשרה בין התובעים לבין החברה.

לטענת א', אחד התובעים, הוא הזמין חופשה לפני הקורונה ולאחר שבוטלה בעקבות המגיפה הוא לא קיבל פיצוי או נופש חלופי וכל כספו "הלך". "החברה הטעתה אותנו. לא קיבלנו זיכוי כספי עבור הנופש ולא אלטרנטיבה לנופש חלופי", טען א' בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עורכי הדין רון סולן ודוד מזרחי.

"המשיבות (חברות הנופש) פעלו באופן פסול כאשר הן ביטלו חבילות נופש ביוזמתן בשל הקורונה והטעו את לקוחותיהן לחשוב שהם יקבלו לידיהם זיכוי לחופשה חלופית, חרף זכאותם להשבת תמורה כספית ששולמה עבור החופשות", נטען בכתב התביעה.

בסך הכל מדובר בכ-700 ישראלים שלא קיבלו החזר כספי בגין ביטול הנופש או הטיסות עקב משבר נגיף הקורונה.

עו"ד רון סולן (צילום: יחסי ציבור)
עו"ד רון סולן | צילום: יחסי ציבור

בית המשפט אישר את בקשת התביעה הייצוגית ולאחר כמה דיונים הושג הסכם פשרה בין הצדדים. על פי ההסכם, סך ההטבות שיקבלו התובעים יהיה קצת יותר מעל 4 מיליון שקל, כאשר יקבלו שובר של 150 יורו והחזר כספי.

א' שהגיש את התביעה יקבל סכום של 20 אלף שקל  ועורכי הדין יקבלו תשלום שכר טרחה של כרבע מיליון שקל.

מקלאב מד נמסר: "אופן הצגת הדברים, כמו גם שימוש בציטוטים מגמתיים מטעם התובעים, על אף שניתן פסק דין שאינו מקבל זאת - מטעים ופוגעים בשמה הטוב ובמוניטין של קלאב מד. העובדות מספרות סיפור שונה לחלוטין: אין מדובר באישור תובענה ייצוגית. מדובר בהסדר פשרה שנעשה לפנים משורת הדין ועל מנת לחסוך זמן שיפוטי יקר והליך ארוך, דבר שנקבע במפורש על ידי בית המשפט.

"יתרה מכך, בתחילת אירועי הקורונה (תחילת מרץ 2020), בזמן אמת, הרבה לפני כל ספק שירותי תיירות אחר,  קלאב מד העמידה זיכוי מלא לכל נוסע שביטל חופשתו או שחופשתו בוטלה בשל מגפת הקורונה (נסיבות שללא ספק לא היו בשליטת קלאב מד). זיכוי זה ניתן ללא הפחתה של דמי ביטול או סכום כלשהו (על אף שלפי הדין וההסכם הייתה זכאית לדרוש זאת). בניגוד למתואר בכתבה - כלל לקוחות קלאב מד שחופשתם בוטלה בעקבות מגפת הקורונה (בין מיוזמתם ובין בשל הודעת קלאב מד) קבלו זיכוי בגין מלוא עלות החופשה; לגבי מספר הנוסעים - במועד מתן פסק הדין, הקבוצה הייצוגית כללה מספר מועט ביותר של לקוחות, כ-20 לקוחות, מתוך אלפים רבים שניצלו את ההטבה שקלאב מד העמידה לרשותם בזמן אמת (ופסק הדין מציין זאת במפורש).

"שורה תחתונה, רוב מוחלט של לקוחות קלאב מד עשו שימוש בהטבה שקלאב מד העמידה לזכותם הרבה לפני פסק הדין וללא קשר להליך, וכמו יתר לקוחות קלאב מד, היו שבעי רצון מהתנהלות קלאב מד ושבו לנפוש במועדוניה".