13 תיירים ישראלים שפספסו את טיסת ההמשך שלהם לתאילנד, עקב מחדלי דיילות חברת התעופה 'איירופלוט', יפוצו בסכום של 170 אלף שקל.

המקרה התרחש לפני כשנתיים. הנוסעים הישראלים רכשו מהחברת התעופה הרוסית כרטיס הלוך ושוב מתל לאביב לפוקט בתאילנד, עם חניית ביניים של שעתיים במוסקבה.

הטיסה מתל אביב למוסקבה נחתה בזמן, אך הבעיה החלה כאשר הם היו אמורים להגיע לשער העלייה של טיסת ההמשך לפוקט. הנוסעים עברו בידוק ביטחוני ובדיקת דרכונים שארכה זמן ארוך יחסית אבל למרות הכול הצליחו להגיע לשער העלייה למטוס שבע דקות לפני סגירתו.

"הלכנו לכיוון שער העלייה למטוס ופתאום הגיעה דיילת ושאלה אותנו האם אנחנו טסים לפוקט. השבנו בחיוב אז היא אמר שנבוא אחריה. חשבנו שאנחנו עולים למטוס", שיחזר אחד הנוסעים. "היא לקחה אותנו לדלפק סמוך שבו היו שתי דיילות ואמרה שנמתין בו. לאחר המתנה של עשר דקות הגיע דייל שאמר לנו לתדהמתנו שהחמצנו את הטיסה לפוקט ותמורת תשלום קטן נוכל לקנות כרטיס חדש. היינו המומים. לאחר מכן התברר לנו שאין טיסה חלופית שיוצאת באותו היום לפוקט, בניגוד למה שאמר לנו הדייל והטיסה היחידה תמריא מחר ממוסקבה בעלות גבוהה מאוד".

אירופלוט (צילום: Andrey Khachatryan, shutterstock)
אירופלוט | צילום: Andrey Khachatryan, shutterstock

זה לא נגמר כאן: לנוסעים התברר מאוחר יותר שאירופלוט ביטלו גם את הטיסה חזור של הישראלים מתאילנד לישראל מבלי לשאול, באופן חד צדדי. "נציגי החברה אמרו לנו שעלינו לרכוש כרטיסים חדשים על חשבוננו לטיסה חזרה לישראל בנוסף לטיסה ממוסקבה לפוקט", קבלו הישראלים.

באמצעות עו"ד רון סולן, הנוסעים הגישו תביעה נגד אירופלוט לבית משפט השלום בחיפה. הם דרשו פיצוי על רכישת הכרטיסים ופיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם ועל מחדלי עובדי החברה שגרמו להם לפספס את הטיסה ממוסקבה לפוקט. בנוסף, הם דרשו פיצוי על ההחלטה החד הצדדית לבטל להם את כרטיסי הטיסה חזר מתאילנד לישראל.

החברה הגישה כתב הגנה בו האשימה את התובעים באיחור ההגעה לשער העלייה למטוס ולכן יש לדחות את התביעה על הסף.

השופטת ג'אדה בסול, שדנה בתביעה, קבעה כי עדותם של נציגי התובעים היתה אמינה, עקבית והם הותירו עליה רושם אמין וחברת התעופה לא הצליחה לטענתה לסתור את עדויותיהם. "לא ראיתי מקום סיבה שלא להאמין לגרסתם, כי אכן כך היו פני הדברים", ציינה השופטת. "יודגש כי הנתבעת מצדה לא הביאה כל ראייה שיש בה כדי לסתור את עדותם של התובעים לגבי המאורעות הנטענים".

כאמור, השופטת קיבלה את תביעתם של 13 הנוסעים וקבעה כי החברה תפצה אותם בסכום כולל של 170 אלף שקל - כ-13 אלף שקל לכל נוסע.