לפני תשעה חודשים רכשו בני זוג מחיפה חבילה לטיול מאורגן של תשעה ימים בסרי לנקה דרך חברת "אשת טורס", עליה שילמו 14 אלף שקלים. לצערם של בני הזוג, בעת רכישת הכרטיסים חברת הנסיעות לא עדכנה אותם שהטיסות יעברו מעל שמי איראן וזאת לאחר שהשניים אף דאגו לשאול זאת מבעוד מועד. הזוג שגילה את העובדה הזו רק במהלך הטיסה נתקף בחרדה.
"אף אחד לא עדכן אותנו בחברה שהטיסות עוברות מעל שמי איראן או מדינות ערב", טענו בני הזוג. "מנהל הקבוצה שדרכו רכשנו את הטיול בדק לנו את העניין ואמר בנחרצות שאין לנו מה לדאוג ושהטיסות לא יעברו מעל מדינות עוינות. אם היה נאמר לנו אחרת, לא היינו רוכשים את החבילה".
"במשך שעה וחצי היינו שרויים בחרדות, מתח ופחדים בעת שהמטוס טס מעל איראן. כך קרה גם בטיסה חזור לישראל. הרגשנו מרומים שמכרו לנו מוצר שלא היינו קונים מראש", קבלו בני הזוג.
כשחזרו לישראל הם פנו ל"אשת טורס" וזו הסכימה לפצות כל אחד מהם ב-100 דולר למימוש עתידי ברכישת כרטיסים או חבילות, לאחר שהכירה בטעותה על כך שלא קיבלו דיווח מדויק על מסלול הטיסות. בני הזוג לא הסתפקו בהצעה הזו והגישו תביעה נגד החברה לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, על סכום של 14 אלף שקלים, שכוללים את עלות הטיול ועוגמת הנפש שנגרמה להם.
החברה מצידה הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה בנימוק שהטיול עבר באופן מוצלח ללא תלונות מצד חברי הקבוצה, למעט התקרית עם הטיסה מעל איראן ולכן אין לחייב אותם בעלות כל הטיול.
השופטת שקיבלה את התיק, איילת השחר ביטון פרלה, פסקה כי חברת הנסיעות תפצה את בני הזוג על כך שלא עודכנו במסלול הטיסה המדובר, בסכום של 1,000 שקלים. השופטת קבעה כי אכן היה מדובר בהטעיה של הנתבעת, שכן סוכן הנסיעות מטעמה ציין בפני התובעים שהטיסה לא עוברת בשמי ארצות ערב. לדבריה, הנתבעת הכירה בטעותה, אבל התקרית החריגה לא השפיע מהלך הטיול ולכן הפיצוי הוא בהתאם.