תערוכת התיירות הבין-לאומית - IMTM, נפתחה היום (3.4) בגני התערוכה בסימן "הכנת 'היום שאחרי' לתיירות בישראל" וצפויה להימשך עד מחר. פתיחת התערוכה נעשית ברגשות קצת מעורבים, מצד אחד, רק 12 מדינות הגיעו להשתתף ביריד, מספר נמוך משנים קודמות, מצד שני, עצם קיום התערוכה מעורר תקווה והרגשה של חזרה מסוימת לשגרה, במיוחד לאור העובדה שפסח נמצא מעבר לפינה והביקושים לחופשות המתחילים לעלות.
במהלך טקס הפתיחה של התערוכה, בו נאם גם שר התיירות, חיים כץ, הפגינו אנשי התיירות הנכנסת, לרבות מורי הדרך, והניפו שלטים שקראו "כץ, אל תשים קץ לתיירות" ו"התיירות קורסת" ואף שרקו בוז לעברו. "גם אני כמוכם, רוצה שהתיירות הנכנסת תחזור לעצמה", אמר השר כץ במהלך נאומו. "משרד התיירות פועל בכל דרך אפשרית על מנת לשמר את הקיים ולאפשר התאוששות מהירה".
בתוך כך, 12 המדינות שהגיעו לארץ בתקופה הזו הן: קפריסין, יוון, צ'כיה, צרפת, אזרבייג'ן, רומניה, סרי לנקה, טאיוואן, וייטנאם, אל סלבדור ואתיופיה. מנגד שלא הגיעו השנה הן: איטליה, הונגריה, פולין, גאורגיה, גרמניה, פורטוגל, ספרד, סלובקיה, בולגריה, מונטנגרו, סלובניה, מלטה, קוריאה, יפן, קוסובו, טנזניה, הפיליפינים, מרוקו, טורקיה, אוזבקיסטן, ברזיל, קירגיסטן, דובאי, סיישל, ונפאל.
מי שיקבלו דגש בתערוכה השנה הם הביתנים הישראלים כמו רשות הטבע והגנים, ארקיע, ישראייר, אל על, נתניה, מטה יהודה, הערבה הדרומית, רמת הגולן, תל אביב, ירושלים ועוד.
גם ביתן משרד התיירות, הממוקם בכניסה, יציג את המוצר התיירותי הישראלי, לרבות הנגב על אזוריו השונים, וכן את מותג הגליל מזוויות היסטוריות ודתיות שונות. כמו כן, כחלק מהפסיפס הישראלי, הביתן יארח את החברה לפיתוח עכו העתיקה, אשר תציג לתיירים את המגוון התיירותי המוצע בעיר ואת האטרקציות החדשות שהוקמו בה, לרבות התחדשות הנמל ועוד.
לרגל היריד, משרד התיירות מארח 15 אנשי תקשורת ממדינות ברחבי העולם, ביניהן מארה"ב, מקנדה, מגרמניה, מהודו, מצרפת, מהפיליפינים, מאיטליה, מספרד ומשוודיה, כדי לחשוף את מוצר התיירות הישראלי למיליוני העוקבים שלהם. האורחים יבקרו ב-IMTM, ולאחר מכן יצאו לסיור בישראל, שכולל תמהיל של חדש וישן, שיעבור בתל אביב, בירושלים, בים המלח ובמצדה, בנוסף לסיור יין בגליל.
אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת התיירות, אמר: "למרות המתיחות והמצב בענף, אנחנו שמחים לראות כי מדינות מהעולם הצטרפו לתערוכה. ענף התיירות בישראל נמצא בימים לא פשוטים, ואנחנו פועלים על מנת לתמוך ולקדם את התיירות מתוך תחושת שליחות".