צעירה ממרכז הארץ שהגיעה להתארח ללילה אחד עם שלוש מחברותיה במלון יוקרתי בתל אביב טוענת שהושפלה על ידי המנהלת בפני אורחי המלון. המקרה התרחש לפני כשמונה חודשים, כש-ע' הגיעה לחגוג את יום הולדתה במקום.

ע', ושתיים מחברותיה ביצעו צ'ק אין ולאחר מכן עלו במעלית לכיוון החדר. חברה נוספת לא תכננה להישאר במלון והייתה אמורה לצאת מהחדר בשעה 17.00. נציגה של המלון שהציגה עצמה בפניהן כמנהלת הטיחה ב-ע': "את יורדת עכשיו לקבלה ומשלמת עבור חדר לארבע בנות ולא לשלוש. אם לא תעשי את זה עכשיו אחייב לך את כרטיס האשראי שלך".

ע', הסבירה לה שהחברה הרביעית עוזבת בשעה חמש בערב ולא תישאר ללון בחדר, אבל ההסברים לא עזרו. נציגת המלון התעקשה ש-ע' תשלם על חברתה הרביעית, היא סירבה וסוכם שההזמנה תבוטל ללא תשלום דמי ביטול.

חוף הים תל אביב (צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90)
קו החוף של תל אביב. אילוסטרציה | צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90

בדרכם לקבלה כדי להסדיר את העניין, המנהלת פנתה ל-ע' בעת שהחלו את הליך ביטול ההזמנה והעברתן למלון אחר והשפילה אותה בפני אורחים שהיו במקום ואמרה להן ספק בחיוך, ספק בציניות: "ביררתי עליכן, העיפו אתכן משני בתי מלון באילת, אני מבקשת לפנות ברגע זה, אני רק מחכה שתצאו מהמלון".

בעקבות המקרה ע' ושלוש חברותיה הגישו תביעה נגד המלון לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ודרשו פיצוי לאור התנהלותה של המנהלת שפגעה בשמה הטוב והוציא את דיבתה רעה בפני אורחים במלון.

המלון הגיש כתב הגנה שהכחיש את הדברים אבל לא טרח להביא את המנהלת להעיד בבית המשפט.

השופט שדן בתביעה קבע בפסק הדין שהמנהלת והמלון לא הוכיחו ש-ע' וחברותה התנהגו כך בבתי מלון באילת שמדובר בהכפשה חסרת בסיס וקבע שע' וחברותיה יפוצו בסכום של 8,000 שקל.