אילת חמה, או ליתר דיוק בוערת בימים האחרונים. ולא בגלל עמוס החום הכבד השורר בעיר הדרומית אלא בגלל עשרות אלפי הישראלים, בהם לא מעט בני נוער, שממלאים עד אפס מקום את בתי המלון, הדירות, בתי הארחה, הצימרים והווילות. העומס הרבה, המחירים הגבוהים ואולי גם החום הובילו כבר ללא מעט מקרים חריגים בבתי המלון שרובם לא זכו לחשיפה ולא הגיעו לכדי תלונות במשטרה.
כך למשל קרה השבוע באחד מבתי המלון הגדולים באילת. אורח ששהה במלון הגיע לפקיד הקבלה ולעיני אורחים רבים שנכחו במקום החל להשתולל ולצעוק שהשירות שקיבל היה גרוע ושהוא דורש את כספו בחזרה. "הוא זעם על כך ששילם הרבה כסף על חופשה משפחתית במלון ושהשירות היה גרוע. הוא טען שגרמו לו נזק של 12,500 שקל", שחזר אורח במלון שהיה עד לתקרית החריגה. "הפקיד שתק. האורח היה כל כך עצבני, הוא קילל אותו. הוא שבר עליו את מחיצת הפלסטיק של הקורונה. הפקיד היה בהלם. לא הבין מה קורה".
כמה דקות לאחר מכן הגיעה עוד אורחת של המלון וצעקה גם היא על השירות הגרוע. "שילמתי אלפי שקלים והשירות פה נוראי", צעקה האישה. "מה זה בית מלון? למה אני מחכה שעה עם הילדה שתבואו לחדר לראות מה קורה, תביאו את המנהל. תחזירו לי את הכסף ועכשיו. אני כולי רועדת". אנשי האבטחה של המלון הגיעו בשני המקרים להרגיע את האורחים.
"למרות שהמקרה הראשון שבו מתועד האורח מנפץ את המחיצה הוא פלילי וחמור הנהלת המלון לא הגישה תלונה במשטרה, והם לא היחידים. להערכתי היו תקריות חמורות שנסגרו בתוך המלונות ולא קראו לנו", העריך קצין משטרה. "המלונות הפסידו בשנת הקורונה מאות מיליוני שקלים והם מעדיפים שקט כדי שהשם הטוב שהם לא יקושר לאירוע אלימות ויגרום להם נזק כספי".
"אנשים באו טעונים מהבית כמו רימונים, לא יכלו יותר לשתוק. שילמנו אלפי שקלים עבור חופשה ולא קיבלנו שירות ראוי. אם זה שירות חדרים גרוע, לכלוך ועוד הרבה דברים ואז הכול התפוצץ", הסבירה ליאת תושבת המרכז.
כמו בכל שנה, גם מקרי הגניבות מהמלונות חזרו. מנהל משמרת באחד מבתי המלון חשף כי היו אצלו עשרות מקרים של אורחים שמילאו מזוודות שלמות בפירות העונה, בירקות, במארזי חמאה ודבש וריבות כדי לחסוך מקניות בסופר או בשוק.
"חלק מהאורחים המגיעים לבתי המלון באילת באים לחסוך עלינו, כלומר לגנוב מכל הבא ליד כדי להצדיק את תשלום החופשה ששילמו", גילה המנהל. "הם פשוט מרוקנים את הבופה. הם ממש באים עם כמה מזוודות ריקות ויוצאים במוצרי מזון באלפי שקלים. לפני הקורונה לא נתקלנו בזה".
לדבריו, היו גם כמה מקרים שאורחים אף צעקו וקיללו את פקידי הקבלה בגלל תלונות שהחדרים לא נקיים והוזהרו שבפעם הבאה יזמינו להם את המשטרה. "אנחנו מבינים שאנשים רוצים להשתחרר מתקופת הקורונה הקשה שבה לא יצאו לחופשות, אבל עובדי המלונות הם לא שקי אגרוף. בימי שגרה הייתי מזמין משטרה אבל העדפנו להבליג ולהזהיר כי אנחנו לא רוצים שהשם שלנו יתנוסס באתרי חדשות . זה נזק כספי. אורחים פוטנציאלים יירתעו ויעדיפו חופשה במלון אחר".
בבתי מלון אחרים מדווחים על אורחים עצבניים מאוד. "הם חושבים שקנו את המלון", זועם עובד בבית מלון יוקרתי. "הם מתייחסים אלינו כמו לזבל. תפסנו אורחים שגנבו מאות מגבות, מצעים, כוסות, קומקומים חשמליים, חלוקים, מנורות לילה ואפילו תמונות. היו כאלה שבלי בושה רוקנו את המיני בר וסירבו לשלם בטענה שהם היו ריקים. הם רוצים לעשות מכה על חשבון המלון כדי להצדיק את הכסף ששילמו. במרבית המקרים לא הזמנו להם משטרה בהוראה של קציני הביטחון. פשוט לקחו את האורחים לחדר צדדי וסגרו איתם עניינים בשקט".
גם הצעירים הרבים ובני נוער שירדו לאילת כדי לחגוג במסיבות בבתי מלון ובווילות ששכרו, גרמו לא מעט נזק. עובדת באחד מבתי המלון שבהם התארחו מאות נערים סיפרה ל-mako כיצד הם גרמו נזקים באלפי שקלים: "זה יותר גרוע מתקופת הקורונה. הם עישנו מריחואנה בחדרים, שברו מראות וכוסות קפה. הביאו נערות ליווי וסיפרו שמדובר בחברות שלהן שמבלות באילת. העדפנו לחייב אותם בסכומים נמוכים על הנזקים ולא להתקשר למשטרה".