אפקט נעמה יששכר? לא בטוח: מדו"ח רשות שדות התעופה שפורסם היום (ג') עולה כי בחודש שעבר בוצעו 84.8 אלף תנועות נוסעים לרוסיה וממנה, כולל לצורך עצירת ביניים. בתוך כך, נרשמה ירידה של 3% בלבד בתנועת הנוסעים של החברה הרוסית אירופלוט, המובילה בקו רוסיה-נתב"ג. ייתכן שהמגמה הושפעה מהעובדה שהנוסעים החזיקו מראש בכרטיס טיסה שאותו לא יכולים היו לבטל. כלומר, הנתונים עלולים להשתנות בחודשים הקרובים.
מהדו"ח עולה כי ב-2019 עברו בנתב"ג 24 מיליון נוסעים (הלוך ושוב), עלייה של 7.5% לעומת 2018. כמדי שנה, אל על היא חברת התעופה המובילה עם 5.83 מיליון תנועות נוסעים (עלייה של כ-3% לעומת 2018), ישראייר היא חברת התעופה הישראלית השנייה בגודלה בישראל והיא סיימה את השנה עם גידול של 16.9% בתנועות הנוסעים. ארקיע הציגה גידול של 11% בתנועות הנוסעים הבינלאומיות.
חברת הלואו-קוסט וויזאייר היא חברת התעופה הזרה המובילה בישראל, לאחר שהדיחה את טורקיש איירליינס מהתואר שבו החזיקה שנים רבות, עם 1.28 מיליון נוסעים שהמריאו ונחתו באמצעותה בנתב"ג. מדובר בעלייה של 19% לעומת אשתקד. איזיג'ט דורגה במקום השלישי ברשימת חברות התעופה המובילות בנתב"ג, עם 1.172 מיליון תנועות נוסעים. מדובר בגידול של 15% לעומת 2018. טורקיש איירליינס דורגה במקום הרביעי עם 1.171 מיליון תנועות נוסעים, עלייה של 8% לעומת אשתקד.
חברת תעופה שבלטה במיוחד בשנה האחרונה בנתב"ג היתה חברת הלואו-קוסט ריינאייר. תנועת הנוסעים של החברה גדלה ב-45% לעומת אשתקד ל-753 אלף תנועות נוסעים. חברה בולטת נוספת היתה אוסטריאן איירליינס, שפעילותה גדלה ב-30% ל-322 אלף תנועות נוסעים. אטלס גלובל הכפילה את תנועת הנוסעים שלה בנתב"ג, ל-200 אלף תנועות נוסעים, אף על פי שלפני מספר שבועות עצרה באופן פתאומי את הטיסות שלה בעולם - וחזרה לפעול רק לקראת סוף דצמבר.