הקולוסיאום, אחד האתרים ההיסטוריים הפופולריים והחשובים ביותר באיטליה, עומד בימים האחרונים במרכזה של סערה ציבורית גדולה. בעקבות תלונות של תיירים רבים, התברר כי חברות מסחריות מספסרות הלכה למעשה בכרטיסי הכניסה לאתר, ומאלצות רבים לשלם מחירים מנופחים, שעלולים להיות גבוהים כמעט פי ארבעה ממחיר הכרטיס המקורי.
בכל שנה מבקרים בקולוסיאום מיליוני תיירים. בדיקה של הרשויות באיטליה בתקופה האחרונה גילתה כי כמעט ובלתי אפשרי להזמין כרטיס כניסה לאתר במחיר המקורי. במקום זאת, חברות תיירות רבות מציעות להשיג כרטיסים כחלק מחבילות נופש גדולות יותר – מה שמביא להתייקרות חמורה במחירים.
בדיקה של סוכנות הידיעות רויטרס מצאה כי עד לתאריך שבעה באוגוסט ניתן להשיג לכל היותר שלושה כרטיסים במחיר רגיל, אולם דרך חברות תיירות שונות ניתן להשיג עוד כרטיסים רבים. ואולם, בעוד שמחיר רגיל של כרטיס עומד על 18 אירו (72 שקל) – דרך אותן חברות ניתן להשיג את הכרטיסים בלא פחות מ-37.5 אירו (יותר מ-150 שקל) ועד למחיר כמעט דמיוני של 74 אירו (כמעט 300 שקל).
ההערכה באיטליה היא כי חברות התיירות והטיולים רוכשות את הכרטיסים לקולוסיאום באופן אוטומטי, באמצעות מערכות ותוכנות ממוחשבות. בשל כך, אותן תוכנות מצליחות "לשאוב" בבת אחת כמעט את כל הכרטיסים הפנויים – ואז זוכות החברות לבלעדיות כמעט מוחלטת ויכולת לגבות מחירים מופקעים.
עד עתה התברר כי לפחות חמש חברות מסחריות מעורבות בפרשה, ובאיטליה קוראים למצות עימן את מלוא חומרת הדין האוסר על ספסרות ו"מכירה כפולה" של כרטיסים. קרלו ריינצי, ראש הגוף להגנת הצרכנים באיטליה, קרא לממשלה לפעול לא רק למניעת ספסרות, אלא גם לוודא שיוטלו על העבריינים העונשים הגבוהים ביותר הקבועים בחוק.